XXL Nutrition

Schema voor een voetballer

Toeriest

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Wel mijn vraag is of er iemand een schema kan
maken voor mij?
Ikzelf ben maar 1m70 en 19jaar en toch wel mager +/- 55kg.
Ik kom niet snel aan maakt niet uit wat ik eet.
Nu wil ik een schema om mijn bovenlichaam te trainen (onderlichaam is naar mijn bescheiden :) mening zeer goed. In welke functie wil ik bovenlichaam trainen?
Om sterker te staan op het plein als voetballer, dus niet zo snel omver geduwt zou kunnen worden of iemand sneller opzij kan duwen ;). Ik wil natuurlijk mijn snelheid behouden:p. Een pittig detail is wel dat ik dit schema thuis wil uitvoeren en niet in een sportschool, 'k verwacht dus natuurlijk geen wonderen maar alle verbetering is welkom(dus verbetering van buikspieren, borstspieren, schouders, rug - en armspieren, jullie bepalen welke spieren het best moeten ontwikkeld worden in functie als voetballer) Wat ik thuis bezit om te oefenen is niet veel :s. nl. een paar halters en dat is het. Dus voor de rest zal ik het moeten doen met basisoefeningen zoals pushups of situps. Maar het is aan jullie om te bepalen welke oefeningen, hoeveel keer per dag en hoe lang.

greetz

ps: naar voeding moet je niet kijken:). Ik wil nu ook geen professioneel bodybuilder worden maar gewoon steviger bovenlichaam om steviger op het veld te staan.

Veel opdrukken en je zult gegarandeerd vooruitgang boeken. succes

Toeriest zei:
Hallo iedereen,
ps: naar voeding moet je niet kijken:). Ik wil nu ook geen professioneel bodybuilder worden maar gewoon steviger bovenlichaam om steviger op het veld te staan.

naar voeding moet je in alle gevallen kijken, zonder voeding zal je weinig progressie maken ZELFS als je niet als bodybuilder traint

Ken wel wat mensen die graag hard trainen met bb en dat combineren met 3 keer per week voetbal. Meesten ervan komen niks aan, worden gespierder, maar that's it: dus wil je steviger/sterker worden: ETEN voor je leven! JE zult nog meer moeten eten dan de meeste mensen hier, aangezien je veel calorien verbrandt met voetbal. suc6!

• Topic Starter Topic Starter
mja veel pasta's eten dan en granen(ontbijtgrane)?
En M-TRAXX dus jij zegt veel push-ups? Hoeveel keer / dag /week
En toch niet alleen push-ups?

http://users.telenet.be/mantichora/powertraining/home.html

Hier is een site waar veel oefeningen staan die ik thuis kan doen, kunnen
jullie hier wat dingen uit selecteren en die in een klein schematje gieten?
Allesinds alle tips zijn welkom :)

greetz

Concentreer meer op romp stabiliteit en oefeningen die je explosief uit zal moeten voeren gezien de aard van je sport.

ik denk dat plyometrisch trainen voor zover mogelijk een goede oplossing is (goed voor je explosieve kracht), maar daar moeten je gewrichten wel tegenkunnen! Zoek het eens op! Vindt ook uit welke spieren je er van langs wilt geven. Leer de namen en herken ze op je eigen lichaam (dit voor de hersen-spier connectie) Verder kun je idd met push ups veel goede dingen. Pik en neus aan de vloer (tegelijk!) en weer om hoog, langzaam/snel/diamantpushup etc etc.
Maar ook optrek oefeningen zijn meesterlijk! trap/rekstok/anything waar je aan kunt hangen vastpakken en omhoog met die handel!
Verder kan het denk ik geen kwaad om ook je benen extra te trainen. Kan heel veel goeds doen voor bijv je sprongkracht. met een beetje improvisatie kun je bijv squats of lunges uitvoeren. (met bijv een grindtegel als gewicht? :D tuurlijk wel super hardcore).
Voor een toename in gewicht zul je VEEL moeten eten. Zoek op het forum uit wat minimaal vereist is voor bijv. aantal maaltijden, verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten, fruit & groente. Het gaat hier natuurlijk wel over bodybuilding, dus voor een voetballer kunnen er wel dingen anders liggen.
maar de bottom line: educate yourself!

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
ik denk dat plyometrisch trainen voor zover mogelijk een goede oplossing is (goed voor je explosieve kracht), maar daar moeten je gewrichten wel tegenkunnen! Zoek het eens op! Vindt ook uit welke spieren je er van langs wilt geven. Leer de namen en herken ze op je eigen lichaam (dit voor de hersen-spier connectie) Verder kun je idd met push ups veel goede dingen. Pik en neus aan de vloer (tegelijk!) en weer om hoog, langzaam/snel/diamantpushup etc etc.
Maar ook optrek oefeningen zijn meesterlijk! trap/rekstok/anything waar je aan kunt hangen vastpakken en omhoog met die handel!
Verder kan het denk ik geen kwaad om ook je benen extra te trainen. Kan heel veel goeds doen voor bijv je sprongkracht. met een beetje improvisatie kun je bijv squats of lunges uitvoeren. (met bijv een grindtegel als gewicht? :D tuurlijk wel super hardcore).
Voor een toename in gewicht zul je VEEL moeten eten. Zoek op het forum uit wat minimaal vereist is voor bijv. aantal maaltijden, verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten, fruit & groente. Het gaat hier natuurlijk wel over bodybuilding, dus voor een voetballer kunnen er wel dingen anders liggen.
maar de bottom line: educate yourself!

merci! 'k schiet hier al veel mee op:). Die oefeningen als ik bv. 2x 30x pushups / dag doe is dat goed? En ja ik zal wel meer moeten eten dat merk ik ook wel:).

thx allesinds!

Terug
Naar boven