AndroidHealthClinic

schema voor massa

pumpd

Novice
Waardering
0
hallo allemaal,
eerst even de info
ben ongeveer 2 jaar bezig met trainen, fullbody(ongeveer)
nu ik tochwel alles onder de knie heb en weet wat mijn lichaam allemaal aankan en wat niet. Will ik overschakelen naar een schema (ja ik gebruikte geen schema)

het is voor vanaf dat mn school begint zou ik 4-5 dagen in de week kunnen gaan trainen en aangezien ik nu 2jaar zonder een schema zit :d, wil ik overschakelen naar een schema waar ik hopelijk meer vordering uithaal.

dus ik dacht zoiets van

Maandag: borst + biceps
dinsdag: rug + triceps
woensdag: rust of als ik wel zou kunnen gwn lichtjes trainen met minder gewicht of is rusten beter?
donderdag: benen + (lichtjes borst en biceps aangezien ik hier meer nadruk op wil leggen)
vrijdag: schouders + buik

nu wat zou ik doen van oefeningen, hoeveel per spiergroep voor een goede massa opbouw te krijgen.

tips zijn altijd welkom

bedankt op voorhand.

maandag: borst (10-12 sets) -triceps (4-5 sets)
dinsdag: rug (10-14 sets) -biceps (4-5 sets_
woensdag: totale rust
donderdag: benen (12-15 sets)
vrijdag: schouders(7-9 sets) + traps (3-5 sets)

3x in de week je triceps aanspreken zoals in jouw schema is niet verstandig. Borst en biceps 1x in de week is zat. Sets is niet echt iets wat vaststaat, hou als gouden regelen: hoe groter de spiergroep, hoe meer sets. neem aan dat je dus niet in het weekend traint? zou wel beter zijn, net iets meer rust mogelijk, bijvoorbeeld tussen borst en rug.
succes

ma:Borst-triceps
di:Rug-Biceps
wo:Benen
do:Schouders
vrij:Armen
Za:rust
Zo:rust

Terug
Naar boven