MuscleMeat

schema vraagje... vier dagen om te trainen..

DutchArmy

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
ik heb even een vraagje,
ik train maandag, dinsdag en donderdag, en dit is mijn schema:
maandag: borst, schouders, triceps
dinsdag: benen, buik.
donderdag: rug, schouders, biceps
Ik pak mijn schouders nu twee keer in de week omdat ze achter lopen.
Nu merk ik dat als ik mijn borst heb getraind, en daarna mijn schouders ga doen, dat ik ze niet zo zwaar kan pakken als dat ik zou willen, omdat ze al vermoeid zijn van de borst training. Dit heb ik op donderdag niet als ik ze pak na mijn rug training.

Wat zou nu een goed schema voor mij zijn? Ik heb vier dagen om te trainen, maandag t/m donderdag.
Dit omdat ik train op een kazerne en in het weekend niet.
Ik wil nu het liefst mijn schouders één keer in de week goed zwaar trainen, maar ze wel voldoende rust gunnen. Wie kan mij helpen aan een goed schema?

Maandag rug biceps
Dinsdag schouders triceps
Woensdag benen
Donerdag Borst triceps/biceps
Buik kan je zelf rouleren, dit omdat je je buik om de dag kan trainen.

Borst
Schouders (press)
Triceps

Rug
Lats
Biceps

Benen
Buik
Kuiten

Schouders (side en bent dumbbell raises, upright rows, alles bahalve front raises)
Trapezius, Core/Buik, Kuiten, Grip/Onderarmen, whatever.

Mijn voorstel voor schouders dag (past in 5/3/1)

Gorilla Press low reps (5x3?)
(CG) Bench Press med reps
Overhead Press variant med reps
upright rows en of raises high reps

• Topic Starter Topic Starter
bedankt, ik ga alle twee de schema's twee weken proberen, en dan ga ik even kijken welke mij het beste bevalt! Het is ook niet zo dat ik veel oefeningen doe voor de schouders, meestal twee druk oefeningen (militairy press, schouder drukken met dumbbell, schouder machine) en dan nog een super setje van upright row gecombineerd met side raises, en op donderdag nog een oefening erbij voor de achterkant, maar meer niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven