MuscleMeat

schema wedstrijd zwemmen

francisco87

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
goedemiddag

ik moet voor school een training van wedstrijd zwemmen op stellen ( in ieder geval het inzwem gedeelte 600-800m)
heeft iemand misschien ideeen of suggesties,ben namelijk totaal geen zwemmer,dus weet er weinig van.
is er een bepaalde volgorde ofso? heb me namelijk rot gegoogled maar van wedstrijdzwemmen vind ik geen schemas niks!???

bedankt voor jullie antwoorden

3x8 Voor massa. 5x5 Voor kracht/massa. 3x3 Echt voor kracht.
Owja 3x20 voor conditie.

Aangezien ik jaren competitie gezwommen heb zal ik zoveel mogelijk proberen te helpen.

Het inzwem gedeelte bij een wedstrijd ligt rond de 2km (afhankelijk van enkele factoren zoals het tijdstip, sochtends vroeg is meer opwarming nodig dan smiddags etc)

- 600 tot 800m vrij inzwemmen op rustig tempo
- 400m 75 armen, 25 benen
vervolgens hangt het een beetje af van de te zwemmen wedstrijden:
indien je enkele wedstrijden hebt die niet puur sprint zijn (200,400, ...)
- 12 * 50 tempo zwemmen. /-\. Dus 4 x progressief, 4 x vasthouden, 4 x degressief.
Indien het echt puur sprint is kan je ipv 12 x 50, 9 x 50 doen en dan 3-3-3
Sprint:
4 x 12,5
1 x 15, 1 x25 ==> met start.
Sprint is redelijk vrij te kiezen. Daarmee bedoel ik dat, indien gewenst, ook 2 x 25 kan gedaan worden.

Tussen de 1 x 15 en 1 x 25 zwem je bvb 75meter los.

Echter zal ook de opwarming afhangen van de club waar je bij aangesloten bent. Je bent vrij om te kiezen, maar in grote lijnen zal er altijd een rustig stuk opwarming zijn, een tempo stuk, wat sprintjes en nog wat los.

Op het einde nog 100 a 200 loszwemmen en je bent klaar!

Karma links :P

• Topic Starter Topic Starter
oke thanks voor de info ik kon niet meteen reageren want ik moest onverwachts weg

alsnog thanks:)

Terug
Naar boven