XXL Nutrition

Nieuw Schema

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan het amper een schema noemen. 9 setjes voor borst is genoeg, dus 3 oefeningen. Dit is pure overkill.
Verder moet je benen gaan doen, squat, legg press óf lunges, leg curl, en een of twee kuiten oefeningen.

Bij nader inzien ben ik onder het typen van dit bericht erachtergekomen dat het geen nut heeft om hier commentaar op te geven.
Het lijkt namelijk helemaal nergens op. suc6

Lijkt nergens op? Misschien heb je gelijk wat betreft de borst, en de benen..
Maar dat het helemaal nergens op lijkt? Waarom zeg je dat?
Ga eerst maar eens een redelijke opleiding volgen zodat ik kan zien dat je intelligent bent en je serieus kan nemen!

Je moet het wel drastisch veranderen wil het ergens op lijken :P

Ga eerst maar eens een redelijke opleiding volgen zodat ik kan zien dat je intelligent bent en je serieus kan nemen!

Het begin is even klote, ik heb zelf ook wat moeite gehad. Wat ik zou doen als ik jouw was is het volgende:

4 dagen trainen:
- Benen
- Borst/Triceps
- Rug/Biceps
- Schouders/Buik en eventueel andere dingen zoals onderarmen.

Nu heb je een rustig schema: je kunt je concentreren op een kleine groep spieren, je weet zeker dat je niet overtraint en je kan ze keihard trainen omdat ze toch 7 dagen rust hebben. Begin met een paar standaard oefeningen (bankdrukken, squat, military press etc) en blijf op zoek gaan naar nieuwe oefeningen die je goed bevallen (je merkt dat zo'n oefening de betreffende spiergroep hard aanpakt).

Op deze manier heb ik het gedaan, hopelijk heb ik je zo verder geholpen :)

houdt je bek sukkel.
je komt op dit forum voor een mening en die krijg je. het is een waardeloos schema. ikzelf ben momenteel bezig met het rodedraadschema van 3xl uit te proberen. heb het een klein beetje gewijzigd. zit nu in de vierde week en bevalt prima.

voordat je iets gaat zeggen over een opleiding. ik ben derdejaars hbo bedrijfseconomie student, dus houdt je bek

Murray, hij maakte spelfouten! Binnenkopper!!!

:rolleyes:

haha :P, maar hij heeft wel gelijk vergeet je te zegge :P

Misschien een troll :p

Nee, het ergert me gewoon enorm hoe mensen op dit forum elkaar kunnen afzeiken... What's the point? Praat eens normaal tegen elkaar.
Het gaat hier niet meer over gelijk hebben, maar over wie de grootste pik heeft. Slik je ego in en luister gewoon naar een ander, ffs...

En als mensen geen benen willen trainen, wel dan willen ze geen benen trainen. En als iemand 100 culs wil doen, wel dan doen ze maar 100 curls... Het helpt echt niets om ze af te blaffen. Je kan enkel raad geven en ze zien maar zelf wat ze ermee doen. Die raad geef je wel nog altijd op een manier die je ook in het dagelijks leven zou geven; op een respectvolle manier.
De helft is hier begonnen met 50 sit-ups, 50 keer benchen en 'voetbal voor de beentjes'... Je leert mettertijd en als iemand niet meteen luistert, wel dan is dat voor hun rekening...

f*ckin' hell, en dan ben ik de half gedraaide!

Wat hij zegt

is gewoon jammer dat je mensen toch enigsinds probeert te helpen en je vervolgens een reactie krijgt wat neerkomt op: ''ik weet het zelf lekker toch beter''.. terwijl ze het hier komen vragen.. bv. als ik het goed herinner had hij in het begin van dit topic 5 borstoefeningen staan.. dat is gewoon overkill.. als je dat niet wil aannemen, dan vraag het niet en doe gewoon wat je denkt dat goed is..

Natuurlijk is het jammer dat mensen vaak heel eigenwijs zijn. Veel van de forummers die een vraag stellen, hebben voor zichzelf meestal al uitgemaakt wat ze willen, maar willen dat nog eens bevestigd zien of kunnen onvoldoende moeite opbrengen om die raad toch eens op te volgen. Wel, da's dan hun probleem.
In het echte leven zouden de meesten het gewoon zo laten, terwijl op dit forum dan een machtsstrijd begint over dingen die er gewoon niet toe doen (een opleidingsvorm, in godsnaam...) en er wat over en weer gescholden wordt.

houdt je bek sukkel.
je komt op dit forum voor een mening en die krijg je. het is een waardeloos schema. ikzelf ben momenteel bezig met het rodedraadschema van 3xl uit te proberen. heb het een klein beetje gewijzigd. zit nu in de vierde week en bevalt prima.

voordat je iets gaat zeggen over een opleiding. ik ben derdejaars hbo bedrijfseconomie student, dus houdt je bek

Jij volg het HBO? Je taalgebruik is daar niet naar, volgens mij ben je gewoon een grote dummbell als je het mij vraagt. Maar ieder geval bedankt voor je feedback, maar ik reageer zo omdat een of andere onnozel figuur zegt dat mijn schema helemaal nergens op lijkt zonder dat te beargumenteren. Dat zijn mensen die niet kunnen nadenken maar toch schema's afkeuren, dat is mijn gedachte daar achter. Mijn excuses

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 23:48 ----------

Nee, het ergert me gewoon enorm hoe mensen op dit forum elkaar kunnen afzeiken... What's the point? Praat eens normaal tegen elkaar.
Het gaat hier niet meer over gelijk hebben, maar over wie de grootste pik heeft. Slik je ego in en luister gewoon naar een ander, ffs...
!

En voor de duidelijkheid: Ik heb de grootste pik van jullie allemaal!

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 23:51 ----------

Maar ik wil iedereen bedanken die wel goede feedback geven, dat kan ik waarderen. Helaas zit er altijd onkruid tussen..
Maar er moeten dus meer been oefeningen bij, en voor de borst teveel oefeningen? En de schouders train ik ook wel goed op deze manier?
Dit is wat ik te horen krijg tot dusver toch?
Ik zal dit aanpassen in het schema, zijn er nog meer kritische blikken op mijn schema? Ik hoor het graag van jullie :)

Jij volg het HBO? Je taalgebruik is daar niet naar, volgens mij ben je gewoon een grote dummbell als je het mij vraagt. Maar ieder geval bedankt voor je feedback, maar ik reageer zo omdat een of andere onnozel figuur zegt dat mijn schema helemaal nergens op lijkt zonder dat te beargumenteren. Dat zijn mensen die niet kunnen nadenken maar toch schema's afkeuren, dat is mijn gedachte daar achter. Mijn excuses

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 23:48 ----------

En voor de duidelijkheid: Ik heb de grootste pik van jullie allemaal!

---------- Post toegevoegd Fri 10 Feb 2012 om 23:51 ----------

Maar ik wil iedereen bedanken die wel goede feedback geven, dat kan ik waarderen. Helaas zit er altijd onkruid tussen..
Maar er moeten dus meer been oefeningen bij, en voor de borst teveel oefeningen? En de schouders train ik ook wel goed op deze manier?
Dit is wat ik te horen krijg tot dusver toch?
Ik zal dit aanpassen in het schema, zijn er nog meer kritische blikken op mijn schema? Ik hoor het graag van jullie :)

De squat pakt eigenlijk heel je onderlichaam, je quads, je hamstrings, je kuiten en je billen etc. Om je benen af te maken doe je er dan nog machines bij die ze overal wel hebben, voor je quadriceps en voor je hamstrings (dus je onderbenen omlaag voor hamstrings en je onderbenen omhoog voor je quadriceps). Voor kuiten doe je dan deze oefening in de leg press machine:

Klik

Bedankt Schmitter,
Maar ik train thuis, heb een bankje en toebehoren. Met Squat ben ik bij 80 Kilo afgehaakt
omdat ik simpelweg bang ben om door te zakken, is het misschien verstandig om ipv van
een squat een deadlift te doen samen met de straight leg deadlift? Of is dat niet zo verstandig?

Nee, squat is onvervangbaar. Kan je echt niet naar een sportschool in de buurt, desnoods 1x per week zodat je een paar oefeningen toch kunt doen.. Deadlift pakt wel je benen enigszins maar niet genoeg om te groeien imho. Je kunt ook (als je een barbell hebt) iets improviseren dat een halve meter hoog is en waar je de bar op kunt rusten als je niet meer omhoog komt..

Trouwens, te zien aan jouw stats ben jij ook net begonnen of niet?
Wat voor schema gebruik jij?

Trouwens, te zien aan jouw stats ben jij ook net begonnen of niet?
Wat voor schema gebruik jij?

Ja, ik ben pas een paar maandjes bezig.

Maandag: Benen
Woensdag: Borst/Triceps
Vrijdag: Rug/Biceps
Zaterdag: Schouders/Onderrug/Onderarmen/Buik

Moet je de oefeningen nog weten?

Ja is goed!
Maar je geeft advies aan andere mensen terwijl je zelf nog maar net begonnen bent?

hoor hem: ''ik heb de grootste pik van jullie allemaal''... stiekem heeft hij naar al onze derde beens gekeken.. whaha

twee dingen zijn zeker:
1) jij weet helemaal niet hoe groot/klein mijn lul is
2) waarschijnlijk zijn jouw armen met die stats even dun als je lul

Terug
Naar boven