Fitness Seller

scheren, droge huid, acne WHAAAAA!!!!

martie

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
ik scheer me om de dag alleen na het scheren en de dag erna heb ik zo'n f*kt op droge huid dat ik er een creme over heen moet smeren als gevolg acne door het dichtslippen en vervuilen van de porien, heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Baby olie misschien een proberen.

ge kunt uw huid eerst eens proberen met scrub te behandelen en dan scheren.Kan ook wel van uw scheerzeep liggen,de manier waarop da ge u scheert...

hou je houd gewoon vochtig met vocht inbrengende creme en voor de rest smeer niet teveel troep op je gezicht...

• Topic Starter Topic Starter
Tjalle zei:
hou je houd gewoon vochtig met vocht inbrengende creme en voor de rest smeer niet teveel troep op je gezicht...

dit is eigenlijk ook wat ik doe, maar volgens mij krijg ik hier echt acne van rondom mijn mond. Weet iemand misschien zo'n goede vochtinbrengende creme?

martie zei:
dit is eigenlijk ook wat ik doe, maar volgens mij krijg ik hier echt acne van rondom mijn mond. Weet iemand misschien zo'n goede vochtinbrengende creme?

ohhhhhh je heb het over je gezicht, dacht over je body.

ik vind het het beste als je eerst je gezicht goed wast met warm (heet) water. daarna scheren ik doe het onder de douch met wat gezicht was spul van de kruitvat. na het scheren gezicht wasssen met ijskoud water zo dat je porieen weer een beetje dicht gaan.

hierna kan je altijd nog een goede after shave balm gebruiken. één voor een gevoeligen huid.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
jordy zei:
ohhhhhh je heb het over je gezicht, dacht over je body.

ik vind het het beste als je eerst je gezicht goed wast met warm (heet) water. daarna scheren ik doe het onder de douch met wat gezicht was spul van de kruitvat. na het scheren gezicht wasssen met ijskoud water zo dat je porieen weer een beetje dicht gaan.

hierna kan je altijd nog een goede after shave balm gebruiken. één voor een gevoeligen huid.

Succes

OJa dat warm koud water verhaal is erg logisch. Bedankt ik zal het is proberen!

Kan ook gewoon allergie zijn voor bepaalde mesjes of scheerschuim.

Maak je je huid goed nat voordat je begint met scheren, dus ook voordat je het scheerschuim erop scheert, laat je het schuim er niet te lang op zitten? Ik heb het nml ook wel eens als ik mij te langzaam scheer, dan trekt het schuim zegmaar in mijn huid en wordt het droog.. Verder heb ik dit ook eerder met 'goedkope' merken scheerschuim, bij gilette scheergel heb ik het minder

de beste....

Ga eens naar een drogist zoals Oerlemans en vraag daar aan iemand die er "ëcht" verstand van heeft wat voor soort creme je moet gebruiken.

Er zijn zoveel verschillende cremepjes met verschillende werkingen en bijwekingen...
Ik gebruik zelf ZIRH...erug duur...voor een tube betaal je 39 euro alleen doe je er wel 3 maanden mee....succes

probeer eens s-avonds voor het slapen gaan te scheren en dan na te spoelen met ijskoud water , sluiten de porieen , en als je s -a vond sscheert dan wordt na het scheren je gezicht niet metten aan de buitenlucht(vuil ) blootgesteld

of koop je zo'n coolskin apparaat van philips, stuk fijner voor je huid(Y)

Of scheer je niet met schuim, maar met scheerolie. Die is speciaal gemaakt om je gezicht te scheren. Verkrijgbaar bij de drogist van verschillende bekende scheerschuim-merken.

Succes ermee.

Gezicht wassen met heet water is nooit goed.
Scheermesje altijd eerst onder heet water steken kwestie van bacteriën nog maar eens te doden.

Gebruik scheerzeep dat gemaakt is voor de gevoelige huid.

Spoelen met lauw water en dan reinigen met een diepreinigende schuimgel. Om de poriën van waar de haartjes zaten en de andere omliggende nogmaals te reinigen.

Spoelen met koud water om de poriën te sluiten en daarna een after shave gel op doen die je bij de apotheker kan kopen.
--> Eau Thermale Avène. (pour homme)

Dit is een gel zonder alcohol en dergelijke. Speciaal voor de gevoelige probleemhuid na het scheren.

Ligt er inderdaad ook aan hoe je scheert. Als ik rond mijn mond naar boven scheer (dus tegen de haargroei in), krijg ik ook last van rode bultjes. Het beste is met de groeirichting mee scheren. Ik scheer zelf vaak op mijn keel en wangen tegen de "draad" in, omdat het dan gladder wordt.

Zirh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik scheer me altijd BLOEDHEET... de damp komt dan van het mesje af. Ik gebruik altijd scheerzeep van 'de Vergulde Hand' en gewoon een kwastje van varkenshaar. Mesjes zijn van Gilette met van dat lekkere balsem erop.

Afspoelen doe ik met lauwe water, droogDEPPEN (dus niet schuren) met handdoek en als laatste smeer ik er Nivea for Men gezichtsverzorging op. Is een creme voor de gevoelige huid dat hydrateert en beschermt (ja, ERRUG metro van mij he?!)

Heb dan echt GEEN last van uitslag, als ik me maar houd aan deze routine!

True wat je zegt!

En ik denk ook dat het niet echt een acné is wat je krijgt maar eerder een allergische reactie van je huid tegen die gel die je insmeert na het scheren waar je mss niet tegen kan.

Terug
Naar boven