XXL Nutrition

scheren, droge huid, acne WHAAAAA!!!!

Mobile99 zei:
Ligt er inderdaad ook aan hoe je scheert. Als ik rond mijn mond naar boven scheer (dus tegen de haargroei in), krijg ik ook last van rode bultjes. Het beste is met de groeirichting mee scheren. Ik scheer zelf vaak op mijn keel en wangen tegen de "draad" in, omdat het dan gladder wordt.

tegen de haargroei inscheren krijg je ook rode bultjes van .. ! niet doen dus. Het word zo wel gladder, maargoed wat moet je met een babyfash!? :)

gewoon:

fashwash
scheergel
scheren
gezichtsgel/creme

Alles met lauw/warm water en met bij je huid passende produkten.

Bartex moet je hebben ;)
En zorg dat je NA het douchen of wassen scheert. Dan staan je porieen open en zijn je haartjes zacht. Dat vergemakkelijkt het scheren, waardoor je minder irritaties oploopt.

waar ik last van heb is dat bij me snor en kin gedeelde dat het niet mooi is net als mijn wangen bijvoorbeeld. alsof ik soort donkere uitslag heb ofzo.
ik heb geprobeert met mesje te scheren nat, en met een apparaat met gel, maar ik blijf er last van houden.

Jongens, jullie kunnen natuurlijk ook een snor/baard laten staan... Scheelt weer een hoop gescheer, pukkeltjes, uitslag en acne.

Als het baardhaar eenmaal wat langer is dan 'stoppel-lengte' worden de haartjes wat zachter, zodat je ook je vriendin niet meer openschuurt.

Zoals een spreekwoord zegt: een man zonder baard, is als een soep zonder zout.

Bas Hofkens zei:
Oh, dus jij valt op mannen als vader Abraham en Sinterklaas? :D
Oudere mannen, ja. Mannen met baarden, ja.
Bejaarde, bebaarde pedofielen, nee...

Ach, Phreak heeft al een tijdje een mooi, zacht, kriebelig baardje. Staat heel stoer en ontzettend mannelijk :p :D . Zouden meer mannen mogen doen...

Maar ik doelde voornamelijk op het feit dat mannen denken dat ze MOETEN scheren. Hoezo? Die keuze maak je toch zelf? Je KAN ook een baard laten staan.

Maar mevrouw Bettie,

Niet iedere man heeft een volledig (dekkende) baardgroei, dus je kan het wel heel stoer laten groeien, maar als ergens "gaten" staan waar het dunner of minder is, ziet het er ook niet uit.... :D

Ik heb al jaren last van een droge huid na het douchen. Sinds dat ik dat kreeg maak ik gebruik van Nivea Cremes. Goed spul, maar ziet er soms wat vettig uit. Kocht een keer de Nivea Gelcreme, scheelt stukken.

Vroegah (tot 1,5 jaar geleden) scheerde ik mij altijd met een scheerapparaat. Kloteding, snel bot enz.

Toen ben ik mij gaan scheren met scheermesjes en scheerschuim/gel. Met als gevolg, gladde huid, bijna geen puistjes meer, maar nog steeds droog. Maar vooral dat nat scheren + scheerschuim/gel helpt bij mij goed tegen puistjes, de huid word er schoon van. Na het douchen ff lekker cremetje erop :thumbs: Voor mij niks anders meer!

• Topic Starter Topic Starter
M@rsel zei:
Ik heb al jaren last van een droge huid na het douchen. Sinds dat ik dat kreeg maak ik gebruik van Nivea Cremes. Goed spul, maar ziet er soms wat vettig uit. Kocht een keer de Nivea Gelcreme, scheelt stukken.

Vroegah (tot 1,5 jaar geleden) scheerde ik mij altijd met een scheerapparaat. Kloteding, snel bot enz.

Toen ben ik mij gaan scheren met scheermesjes en scheerschuim/gel. Met als gevolg, gladde huid, bijna geen puistjes meer, maar nog steeds droog. Maar vooral dat nat scheren + scheerschuim/gel helpt bij mij goed tegen puistjes, de huid word er schoon van. Na het douchen ff lekker cremetje erop :thumbs: Voor mij niks anders meer!

Bedankt iedereen hier, ik heb al een hoop tips waar ik zeker wat mee ga doen. Over die niveau creme, ik heb 't ook, in 't lijkt er bij mij ook op dat ik een vettige huid heb, glimt helemaal :p maja wel sexy.

ik scheer me om de dag alleen na het scheren en de dag erna heb ik zo'n f*kt op droge huid dat ik er een creme over heen moet smeren als gevolg acne door het dichtslippen en vervuilen van de porien, heeft iemand tips om dit te voorkomen?
Martie heb je nooit van Emoe olie gehoort? Het is een olie die zuivert geneest en vochtinbrengend is. Ik neem aan dat je nat scheert. De emoe olie op de nog vochtige huid aanbrengen en paar druppels is genoeg. Je zult merken dat je weer iedere dag kunt scheren. Emoe olie is niet in de winkel te krijgen maar wel op internet.
Het goedkoopste adres met de beste kwaliteit is emoe olie van Bluespring.
Omdat het niet te krijgen is in de winkel zal ik je het adres geven waar je het kunt bestellen.
Zij hebben ook een niet goed geld terug garantie,. Maar ik ben er zeker van dat het werkt, omdat mijn man diezelfde problemen had.

Laatst bewerkt:
Ik krijg zelf ook zo de t*ring van scheren. Altijd al problemen gehad vooral het gebied in de hals. Vroeger altijd met Gilette mesje en Nivea Sensitive geschoren. Bleef last houden van rode bultjes die soms ontzettend konden gaan jeuken, ingegroeide haartjes die gingen ontsteken en noem maar op. Toen heb ik op advies van een vriend een Aluin (of hoe je het ook schrijft) steen gebruikt om de wondjes mee te verkoelen. Ik dacht dat ik helemaal geholpen was maar ook dit had op lang termijn niet het effect voor mij. Bultjes bleven komen. Na een tijd ben ik overgestapt op Gilette scheerschuim (blauw) omdat ik hoorde dat het ook aan het type scheerschuim kon liggen. En inderdaad het ging toen stukken beter. Ik dacht altijd dat Sensitive wel goed MOEST zijn. Nou na een tijdje weer rode bultjes opgelopen te hebben was ik het echt zat. Ik heb mijn vader nog eens gevraagd naar tips. Aangezien ik vroeger mijn gezichtshaar altijd maar 1 of 2 keer per week scheerde (meestal in het weekend en dan gewoon door de weeks een baard) zei mijn pa dat het hier door kan komen. Hij adviseerde mij dus dit om de dag of 2 dagen te gaan doen. Plus gaf hij mij het advies niet te hard te drukken tijdens het scheren maar gewoon losjes eroverheen te gaan. Hijzelf scheert wel altijd tegen de richting van de haren in. Dit doe ik ook vaker maar dus met gevolg bultjes.

Goed dan begonnen met om de 2 dagen scheren en na een tijd had ik het weer hoor. De hele hals vuurrood met pijnlijke bultjes. Ziet er niet uit en ik voel me er echt klote door. Nou ook had ik gehoord van scheerolie. Deze gekocht (je hoeft maar 3 druppeltjes te gebruiken en 90 scheerbeurten per klein flesje). Het scheren verloopt prima en ook het vaker scheren is denk ik beter voor mij. Echter nu nog 1 iets waar ik nog niet blij mee ben. Na het scheren ontdek ik de volgende morgen dat mijn hals nog allerlei droge plekjes (schilfertjes) bezit. Ziet er niet bepaald fris uit. Mijn scheerritueel ziet er nu dus als volgt uit:

Om de 1 a 2 dagen:

1 een scrub voor het scheren
2 de scrub goed afspoelen met lauwwarm water
3 ik neem 3 druppeltjes Williams scheerolie en strijk dit over het scheergebied
4 ik start met scheren en ga eerst met de haarichting mee en uiteindelijk er tegen in voor de finishing touch (druk niet te hard op het mesje)
5 ik spoel het geheel goed af met koud water
6 laatste tijd gebruik ik er er na nog een aftershave creme van Armani

Wanneer ik dan dus weer op sta de volgende morgen heb ik droge plekjes en dit blijft aanhouden. Ik ben altijd erg bang om met cremetjes te gaan werken in mijn halsstreek omdat ik weet uit vroegere ervaring dat dit het soms nog stukken erger kan maken. Ik zoek dus een creme (mag ook wel wat kosten, Biotherme oid?) die er voor zorgt dat deze droge huid snel weer in orde komt. Ik voel me er absoluut niet prettig onder en ben dus erg benieuwd naar jullie advies! Alvast bedankt!

Ik gebruik Emu Olie of Emoe Olie kan je zo vinden met google en geloof me geen acne en super glad

koop een scheerapparaat ik had hier ook zo'n last van kheb de braun pulsonic gekocht 9595 was wel 350euries maar nu geen uitslag meer!

Ik ga die emu oil eens proberen. Als dit werkt dan post ik een foto van mijn gladde piel.

1 keer per week scheren met babyolie werkt bij mij + aluin.

Scheren onder de douche, zonder iets te gebruiken. En geen aftershave. Scheer me om de dag en heb nergens last van.

koop een scheerapparaat ik had hier ook zo'n last van kheb de braun pulsonic gekocht 9595 was wel 350euries maar nu geen uitslag meer!

Idd scheerapparaat is wel een stuk fijner als je acne hebt. Blijft klote, maar iig beter dan met mesjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Advies voor jullie : Ik heb zo'n dunne huid, dat een scheerapparaat met van die 3 van die koppen: mijn huid gewoon tussen de scheermesjes komt en had met scheermesjes ook altijd pukkeltjes etc op me nek.
Heb nu de cruzer en ik scheer met het blad mijn hele gezicht.
Mijn nek doe ik erna met de tondeuse die erop zit, het is misschien niet helemaal glad maar wel bijna en je hebt geen last van uitslag meer, AANRADER!

Scheerapparaat
of
Scheerschuim voor gevoelige huid
Na het scheren met koud water afspoelen
Gillete aftershave gel

Ik krijg zelf ook zo de t*ring van scheren. Altijd al problemen gehad vooral het gebied in de hals. Vroeger altijd met Gilette mesje en Nivea Sensitive geschoren. Bleef last houden van rode bultjes die soms ontzettend konden gaan jeuken, ingegroeide haartjes die gingen ontsteken en noem maar op. Toen heb ik op advies van een vriend een Aluin (of hoe je het ook schrijft) steen gebruikt om de wondjes mee te verkoelen. Ik
Goed dan begonnen met om de 2 dagen scheren en na een tijd had ik het weer hoor. De hele hals vuurrood met pijnlijke bultjes. Ziet er niet uit en ik voel me er echt klote door. Nou ook had ik gehoord van scheerolie. Deze gekocht (je hoeft maar 3 druppeltjes te gebruiken en 90 scheerbeurten per klein flesje). Het scheren verloopt prima en ook het vaker scheren is denk ik beter voor mij. Echter nu nog 1 iets waar ik nog niet blij mee ben. Na het scheren ontdek ik de volgende morgen dat mijn hals nog allerlei droge plekjes (schilfertjes) bezit. Ziet er niet bepaald fris uit. Mijn scheerritueel ziet er nu dus als volgt uit:

Om de 1 a 2 dagen:

1 een scrub voor het scheren
2 de scrub goed afspoelen met lauwwarm water
3 ik neem 3 druppeltjes Williams scheerolie en strijk dit over het scheergebied
4 ik start met scheren en ga eerst met de haarichting mee en uiteindelijk er tegen in voor de finishing touch (druk niet te hard op het mesje)
5 ik spoel het geheel goed af met koud water
6 laatste tijd gebruik ik er er na nog een aftershave creme van Armani

Niet zo gek dat je bek gaat schilferen. Scrubben mag je maar 1 of max 2x per week doen. Nu maak je heel je huid kapot. Gebruik dan gewoon een face wash ofzo.

Terug
Naar boven