Fitness Seller

Schiet maar raak, skinny bastard schema

bttcch1983

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Na lang en veel gelezen te hebben hier en na zo'n 2,5 maand van alles proberen wat ik op een dag zo'n beetje weg kan krijgen heb ik een schema opgesteld om er wat meer structuur in te krijgen.

Eerst nog wat feiten. Ik ben 1m86, 70kg nu. Toen ik 2,5 mnd geleden begon met trainen en fatsoenlijk eten was het 68 kg. Heb nu o.b.v. de berekeningswijze hier in het voedingsforum mijn basisbehoefte berekend en die komt uit op ca. 1.750. Dit zou uitkomen op een onderhoud van ca. 2.750.

Qua activiteiten is het zo dat ik op m'n werk niet heel actief ben, fysiek dan :D Train 3x per week (ma/wo/vr) met een full body schema (plm. 1,25 uur, enkel 10 min cardio opwarmen). Daarnaast zit ik nog 1 x per week op de racefiets (plm. 2 uur).

Ben natuurlijk de zoveelste hier met een schema, maar zou graag gewoon wat ongezouten commentaar hier op krijgen. Wat kan er beter, wat slaat nergens op, etc... Schiet maar raak.

Thanks alvast.

Bijlagen

Je moet de percentages uitrekenen aan de hand van de energetische waarde niet aan de hand van grammen, een gram vet is namelijk 9 kcal terwijl kh en eiwit 4 kcal is per gram.
Je vet zit wat aan de hoge kant, is op zich geen ramp maar mag ook best wat lager zijn. Die suiker gooi je in de kwark denk ik? Dan kun je er misschien beter een beetje cacao in doen of wat fruit, je kunt ook gewoon een man zijn en de kwark gewoon op eten zoals de rest van de wereld doet :p De rest lijkt wel in orde. je eet wel erg veel, 1300 boven onderhoud als ik het goed begrijp? Dat begint behoorlijk op dirty bulking te lijken dan kun je misschien gewoon beter alles eten wat je tegen komt :p

• Topic Starter Topic Starter
Hm, schema aangepast en zie inderdaad dan vet rond 30% zit en eiwit ongeveer 20%. Even aan het sleutelen geweest en is nu al in betere richting aan het gaan, 25% vet, 49% KH en 26% EW.

En die suiker, blijf toch een zoetekauw...:D Ben al wel aan het minderen. En v.w.b. de 1300 boven onderhoud, is misschien erg veel, maar ik krijg het weg op een dag. Met mijn bouw en rete snelle metabol. wil ik dit voor de eerste tijd aanhouden en kijken hoeveel ik hiermee kan aankomen en wat mijn VP doet.

Dank voor je respons!

Terug
Naar boven