XXL Nutrition

Schijterij

JonkoMan

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
16%
Hoi. Ik zit met een probleem. Ik heb nu al een paar weken geen normale ontlasting meer gehad. Alles was diahrea-achtig. De ene keer wat erger dan de ander maar blijft vervelend. Verder geen enkele klacht behalve misschien eens in de zoveel tijd een beetje een rommelig buikje voordat ik ga schijten maar dat voelt niet 'verkeerd' ofzo. Het doet geen pijn of krampen bedoel ik dan.
1 ding wat ik wel een beetje raar vind is dat het schijt-gevoel voelt alsof het uit mijn onderrug komt zegmaar, (klinkt ****ing vreemd, ik weet het) maar mijn onderrug voelt dan soms een beetje lam/moe en lichtelijk geiriteerd, en dan opeens moet ik schijten of een dikke scheet laten.

Voordat jullie zeggen "ga gewoon naar de dokter", dit heb ik gedaan, 2 jaar geleden. Ben zelfs naar het ziekenhuis doorverwezen. Toen zei de arts daar dat ik waarschijnlijk lactose intolerant was en eens een tijd geen melk moest proberen te drinken. Dit heb ik toen gedaan, en toen hield het geschijt ook op. Ik mocht geen melk drinken maar wel kwark, yoghurt en kaas eten. Heb toen dus superlang geen last van gehad tot een paar weken geleden. Heb zoals eerder vermeld ook nergens anders last van. Maak nog steeds goede gains en ben vol energie.

Zal er ook bij ff vermelden wat ik zo op een dag eet:

Ontbijt:

Zonnebloempitten of cashews
2 gekookte eieren
2 sneetjes brood met kaas

Middag:

8 sneetjes brood met kaas/pindakaas
blik sardines/tonijn

Avond eten
Rijst/Pasta/Aardappelen met vlees
2 borden

Voor slapen nog bak kwark.

Neem verder geen supplementen.

hier en daar banaantje of ander stuk fruit er tussen.

Ja ik schrijf het hier nou wel allemaal neer en ik weet het, het is vaag en ik verwacht ook niet dat iemand hier nou komt en zegt "Jonkoman, je hebt dit en dit en dit" Maarja je kan altijd proberen en misschien heeft iemand ooit dezelfde dergelijke klachten ervaren en er wellicht een oplossing voor gevonden.

Bedankt voor het lezen

Laatst bewerkt:
Misschien is je lactose intolerantie erger geworden? Haal de kwark en desnoods de kaas voor een weekje weg.

Volgende kan raar klinken maar eet je dagelijks een appel? Ik zit altijd aan de schijt als ik 3dagen achter elkaar een appel heb gehad.

Ik weet niet wat voor brood/pasta je eet maar misschien krijg je teweinig vezels binnen?

1 ding per week uitproberen ander weet je nog niet wat het is.

Brood is vokoren?
Genoeg vezels neem ik aan...

Probeer eens een alternatief voor al die kaas op je brood, misschien doet het iets

• Topic Starter Topic Starter
Ja. Ik zal die kaas es eruit doen. Toch jammer want vind kaas wel fijner dan vleeswaren op m n brood. Maarja moet toch wat gebeuren. Thanks voor de replies

Originele naam: Ja het is volkoren brood.

Kixat: Wat raar van die appel haha. Ik eet er niet zoveel, 't is niet mijn favoriete fruit :)

Laatst bewerkt:
Wat ik zou doen in jou situatie is de kaas/pindakaas vervangen voor iets anders bijvoorbeeld kipfilet (beleg)

Een banaan bij je ontbijt i.p.v. cashews

Dan neem je voor het slapen een halve bak kwark en nog wat cashews

Een bak kwark van 450/500gram kan de oorzaak al zijn..ik zelf neem nu nog maar 200gram kwark en max 500ml lactosevrije melk, ben nu net begonnen met testen als het niet werkt ga ik naar 300ml lactosevrij en 200gram kwark en als het dan nog niet opgelost is schrap ik kwark en moet ik wat anders zoeken (ook al zou dat erg vervelend zijn)

Het is wel klote gedoe allemaal :(

Misschien dat je wat te hoog in vetten zit?
Enkel bij de kwark maaltijd zitten geen vetten. Zou kunnen dat dat het hem is...
Toen ik in Turkije was, was het vettige eten en vele olijfolie ook de boosdoener voor mijn vele toilet bezoeken:P

Ik zelf moet altijd flink schijten van eieren.

Anyway probeer de kaas er uit te halen, misschien zelfs de eieren. Als je er dan nog steeds last van hebt misschien zelfs de kwark er uit halen.

Hoeveel water drink je? Ik merk bij mezelf dat als ik echt veel ga drinken, 4-5l water dat ik dan soms ook met de miserie zit.

Maar zou idd eerst proberen de lactose-producten te verminderen, veel kans dat je lactose-intollerantie iets erger geworden is.

Probiotica en probleem opgelost, specifiek Probiotical van Phacobel.

Darmbacteriën zorgen voor een vaste ontlasting. Zonder deze voldoende of een onbalans geeft diarree. Als je er geen zou hebben zou je elke dag een waterige substantie schijten.

Maar je eet trouwens te weinig groenten, wat de onbalans zou verklaren. Minstens 300gram groenten per dag. En fruit 2 a 3 stuks per dag. En geen 2 a 3 bananen.

Je jonko's puur draaien ipv met tabak kan ook helpen jonkoman :D

Probiotica en probleem opgelost, specifiek Probiotical van Phacobel.

Darmbacteriën zorgen voor een vaste ontlasting. Zonder deze voldoende of een onbalans geeft diarree. Als je er geen zou hebben zou je elke dag een waterige substantie schijten.

Maar je eet trouwens te weinig groenten, wat de onbalans zou verklaren. Minstens 300gram groenten per dag. En fruit 2 a 3 stuks per dag. En geen 2 a 3 bananen.

Probiotica werkt niet altijd en zeker niet als behandeling. Als preventief gebruik zijn er nu twijfelachtige resultaten bereikt met de groei van oraal ingenomen Probiotica in de darmen. Maar niet gespoten is altijd mis

kan komen door het warme weer.
mijn ontlasting is ook dunner met warmer weer terwijl ik er anders nooit last van heb

Probiotica werkt niet altijd en zeker niet als behandeling. Als preventief gebruik zijn er nu twijfelachtige resultaten bereikt met de groei van oraal ingenomen Probiotica in de darmen. Maar niet gespoten is altijd mis

Werkt zeker wel als behandeling. Met genoeg probiotica wordt je stoelgang steenhard zelfs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zelf moet altijd flink schijten van eieren.

Anyway probeer de kaas er uit te halen, misschien zelfs de eieren. Als je er dan nog steeds last van hebt misschien zelfs de kwark er uit halen.

Haha. Dan houd ik niet erg veel over!

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 22:56 ----------

Hoeveel water drink je? Ik merk bij mezelf dat als ik echt veel ga drinken, 4-5l water dat ik dan soms ook met de miserie zit.

Maar zou idd eerst proberen de lactose-producten te verminderen, veel kans dat je lactose-intollerantie iets erger geworden is.

Drink heel veel water. Denk soms wel 5-6 liter? Pis ook erg veel. En als die tolerantie steeds erger word... tja dat is k*t!!

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 22:57 ----------

Je jonko's puur draaien ipv met tabak kan ook helpen jonkoman :D

Doe ik al :p **** tabak

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 22:57 ----------

kan komen door het warme weer.
mijn ontlasting is ook dunner met warmer weer terwijl ik er anders nooit last van heb

Zou je denken? Heb m'n twijfels bij deze...

Terug
Naar boven