AndroidHealthClinic

Schokkende docu toont seksisme allochtonen

Ja,helaas zijn in NL ook zat van zulke mogolen! Ze proberen meisje te versieren, lukt niet....dus gelijk k***er h**r! sl*t!! Zoveel keer dat op straat meegemaakt :/
Veel marokkaanse meisjes willen niet marokkaanse jongen als vriend...ik geef ze groot gelijk! Maar dan worden ze ook automatisch h**ren :dunno:

En daar ga je dood van :rolleyes:

heeft niets met burka's of geloof te maken. Zijn gewoon zielige rakkers die geen fatsoenlijk mokkel kunnen krijgen. Dit soort uitspraken zijn puur uit frustratie om die vrouw pijn te doen nadat ze zijn afgewezen.

als ik trouwens naar de filmpje kijk moet ik ook erbij zeggen dat ze het ook wel behoorlijk op zoekt. Beetje naast een bankje gaan zitten met 10 allochtone jongeren en de straten waar ze door loopt wilt een gemiddeld burger nog geen eens dood gevonden in worden.

Daarnaast moet ze ook niet zeiken. Ze krijgt meer aandacht dan haar uiterlijk waard is.
:roflol: bijna heel brussel is zo

heeft niets met burka's of geloof te maken. Zijn gewoon zielige rakkers die geen fatsoenlijk mokkel kunnen krijgen. Dit soort uitspraken zijn puur uit frustratie om die vrouw pijn te doen nadat ze zijn afgewezen.

als ik trouwens naar de filmpje kijk moet ik ook erbij zeggen dat ze het ook wel behoorlijk op zoekt. Beetje naast een bankje gaan zitten met 10 allochtone jongeren en de straten waar ze door loopt wilt een gemiddeld burger nog geen eens dood gevonden in worden.

Daarnaast moet ze ook niet zeiken. Ze krijgt meer aandacht dan haar uiterlijk waard is.

Idd eigen schuld. Als ze zich gewoon had aangepast aan die andere culturen was er niets aan de hand geweest.:rolleyes:

Ah, nu weet je waar burka's goed voor zijn.

tumblr_m6bctandnz1rt8sgdo1_500.jpg

Kuki wijst erop dat dit een marginale wijk is van brussel,net zo zeer als autochtone marginale evenzeer zulke uitspraken doet.De documentaire maakster heeft dit zelf uitdrukkelijk meegegeven in ter zake.
Dat ze dit zelf zoekt is er wel over,ze woont in zo'n wijk en heeft recht dit aan te kaarten

En voor men de moraalridder uithangt (see what i did there ;)) op dbb bijvoorbeeld worden evenzeer te pas en te onpas vulgaire vrouw-onvriendelijke (onterende) uitspraken gedaan en reactie op nieuwe vrouwelijke leden trekt 90% van de tijd evenzeer op niks.
Autochtone marginalen schuwen zulk gedrag en grote mond ook niet dus nu niet met z'n allen schijnheilig doen ja:).

Dat godsdiensten (zowel islam als christendom) dit in de hand werken moet nu ook wel niet gaan ontkennen.Maar als je eerlijk bent weet je dat sommige (vaak onvolwassen of onzekere) kerels denken dat dit marginaal gedrag bevestigt dat ze de man zijn.

De docu-maakster wil zelf niet dat dit gerecupereerd wordt door links of rechts.Maar dat men er constructief wat aan doet.
zie hieronder:
Waarover mijn documentaire 'Femme de la Rue' echt gaat

Al te dikwijls bleef het debat na de documentaire hangen bij de link tussen allochtone mannen en vrouwonvriendelijk gedrag, vindt Sofie Peeters. Peeters is regisseur van de documentaire Femme de la Rue, ze is pas afgestudeerd aan de filmschool RITS, richting documentaire.
Ik vreesde al dat mijn oor vergroeid zou zijn met mijn gsm, na een kleine week interviews geven aan binnen- en buitenlandse pers. Het viel redelijk mee. Met één roodgloeiend oortje begon ik mijn mails te checken: honderden berichten van vrouwen én mannen die opgelucht ademhalen dat het taboe rond coïtusistisch gedrag op straat doorbroken is en die klaar zijn om het debat aan te gaan. Jong, oud, links, rechts, autochtoon, allochtoon... Ze zaten allemaal samen verzameld in mijn mailbox en riepen als uit één mond: "Hoera!". Een ding is duidelijk: Er is een steen verlegd in de rivier die coïtusisme heet.

Maar natuurlijk reageerde niet iedereen zo enthousiast. Ik wist op voorhand dat als ik deze documentaire zou maken, ik heel wat tegenwind zou krijgen. Inderdaad, dat bleek wanneer extreem links postte dat Femme de la rue te veel nadruk legt op culturele, en te weinig op socio-economische oorzaken. Gevolgd door extreem rechts, dat exact het omgekeerde beweerde, maar desalniettemin de film aangreep om hun fanatieke ideeën kracht bij te zetten. Ik heb deze film niet gedraaid om racisme of xenofobie aan te wakkeren. Integendeel. Wanneer dit taboe doorbroken wordt, ontstaat er ruimte voor dialoog en is er minder plaats voor onbegrip en negatieve stereotypen.

'Tweederangsburger'
Over negatieve stereotypen gesproken; het debat blijft al te vaak hangen bij de vraag "Is de cultuur van deze allochtone mannen de oorzaak van dit vrouwonvriendelijk gedrag?" Ik zal dit even voor u beantwoorden: Neen. Er is veel meer aan de hand, en een volledige cultuur laten opdraaien voor het wangedrag van een kleine minderheid is schandalig. De mannen die ik op mijn weg kruiste in de Anneessenswijk zijn om te beginnen al geen juiste weerspiegeling van de volledige allochtone gemeenschap. Het zijn werkloze, gefrustreerde mannen, die rondhangen op straat en zich steendood vervelen. Er wordt op hen neergekeken als 'tweederangsburger' en ze hebben, hoogstwaarschijnlijk, geen opleiding of degelijke opvoeding genoten. Dit is een groot maatschappelijk probleem. In vijf minuten tijd passeerde ik op straat makkelijk twintig mannen met deze achtergrond, waarvan er dan gemiddeld een of twee me een denigrerende opmerking gaven. Dat is op zich niet veel. Een
minderheid van coïtusistische mannen, binnen een minderheid van sociaal achtergestelde mannen, binnen een minderheid van de allochtone gemeenschap in Brussel. Reken maar uit hoeveel het nog met cultuur te maken heeft. Maar een of twee coïtusistische opmerkingen krijgen op vijf minuten tijd, dat is wél veel. Vandaar mijn documentaire.

Al de aandacht die er gegeven wordt aan de mannen en de oorzaken van hun gedrag, wordt niet gegeven aan de vrouwen. Hoewel zij diegenen zijn die jarenlang dit gedrag hebben moeten slikken en er niets over durfden zeggen. Als ze dat wel deden, kregen ze steevast reacties als 'Maar wat had je aan?', 'Hoe laat was het toen al?', 'In welke buurt ga jij ook rondlopen?',... Met andere woorden: 'Heb je het niet zelf uitgelokt?'. Het is blijkbaar nodig om in een zedig kleedje door de probleembuurten te wandelen en vast te leggen op tape hoe je behandeld wordt, om een maatschappij wakker te schudden. Neen, we hebben het niet zelf uitgelokt. Neen, we zijn geen overgevoelige, flauwe grietjes als we dit gedrag niet accepteren. Neen, we willen onszelf niet steeds afgebeeld zien als halfnaakte bimbo op een sportwagen.

Respect en integriteit
Over dat aspect van de schuldvraag wordt in alle talen gezwegen. Het is natuurlijk eenvoudiger om met de vinger te wijzen, dan in eigen borst te kijken. Is de westerse cultuur wel zo geëmancipeerd en vrouwvriendelijk, als we zelf graag geloven? Waarom staat er een halfnaakte, sensueel kijkende vrouw op een reclamebord voor horloges? Voor sportwagens, parfum, frisdrank,...? Is dat de boodschap die we willen meegeven aan onze dochters; 'Wees slank, mooi en trek wat kleren uit. Zo hoor je te zijn'? Respect en integriteit zijn vaak ver te zoeken.

Politici, doe iets aan de oorzaken van de problematiek, in plaats van brandjes te blussen. Sensibilisering over gelijkheid tussen man en vrouw in scholen, jeugd- en buurthuizen. Strengere regels rond de alomtegenwoordige denigrerende afbeelding van de vrouw. Aanpakken van de uitzichtloze werkloosheidssituatie van kansarme groepen. Als we deze problematiek structureel, constructief en vol goede moed aanpakken, is verandering zeker mogelijk.

bron: demorgen.be

Laatst bewerkt:
Raar dat wij (Ned) dat niet zo erg hebben ?!
of zien wij het niet of willen wij het niet zien, etc.......

Idd eigen schuld. Als ze zich gewoon had aangepast aan die andere culturen was er niets aan de hand geweest.:rolleyes:

ja vriend wat wil je dat ik zeg dan. Het is alsof ik in de bronx ga wonen en dan elke dag gaat zeiken dat er geweld en vernieling is. No shit sherlock. Dit soort shit heb je gewoon overal. Bij de ene wijk vernielen ze je auto, bij de ander wordt er gedeald, etc etc. Zij is gewoon niet helemaal lekker om daar tussen te gaan wonen.

Wat een racistische documentaire van die vrouw. Je nodigt duizenden mensen uit die uit een woestijn komen en qua beschaving een paar honderd jaar achterlopen. Je geeft ze gratis geld, onderdak en eten. Bij de inburgeringscursus wordt je verteld dat homo's hun geaardheid maar voor zich moeten houden want dat ligt nogal gevoelig bij sommige culturen. Er zijn zelfs foldertjes van de dokter in je eigen (arabische) taal. Er zijn shariarechtbanken als je een geschil hebt of van je vrouw af wilt. Je mag ook je vrouw de hele dag binnenhouden of met een boerka op naar buiten sturen. En je kunt elke vrijdag lekker ouwehoeren in een gebedshuis wat op elke hoek van de straat te vinden is. Hoe kun je dan verwachten dat deze mensen zich aanpassen aan westerse normen en waarden?

Wel vreemd dat men in de media constant "Brussel" vernoemt terwijl de beelden waarvan sprake allemaal in de Anneessen-wijk zijn gefilmd.
Vind het gedrag van die mannen onaanvaardbaar maar ik vind dat de media nogal kort door de bocht gaat.

---------- Post toegevoegd Tue 31 Jul 2012 om 16:55 ----------

een vriend van me reageerde op een forum het volgende:

"Het is volop komkommertijd in medialand, en wat kunnen de populaire media dan doen om de verveling te doden? Zich naar aanleiding van een uit het niets opgedoken documentaire massaal storten op een al jaren gekend probleem in een bepaalde Brusselse stadswijk en dit tot hoofditem in prime-time promoveren, bijvoorbeeld. Nauwelijks is het nieuwsfeit bekend of er wordt op alle mogelijke fora ter lande moord en brand geschreeuwd. "Brussel geplaagd door coïtusisme". Een beladen thema. Opschudding alom. Brussel-bashers slijpen alvast gretig de messen.

Maar waar gaat het over? De documentaire van RITS-filmstudente Sofie Peeters betreft een montage van een reeks stiekeme registraties in een bepaalde Brusselse buurt die gemakshalve als een "probleemwijk" wordt bestempeld. Een aaneenrijging van platte commentaren, suggestief gesmak en oneerbare voorstellen worden op de kijker afgevuurd, af en toe onderbroken door getuigenissen die het gevoel van malaise bestendigen. Beelden die bij de naïeve, slecht geïnformeerde kijker de indruk wekken dat Brussel bij uitstek een vrouwonvriendelijke plaats is vol gefrustreerde, op coïtus beluste macho's die vrouwen lastigvallen. Kortom, de hel op aarde voor elke vrouw die zich kortgerokt in onze hoofdstad durft te vertonen.

Hoewel het duidelijk om de Anneessens-wijk gaat, blijven diverse media koppig het begrip "Brussel" gebruiken in sensationele titels en aankondigingen, alsof het probleem zich helemaal in onze hoofdstad (inclusief alle negentien gemeenten) heeft verankerd. Ondanks het feit dat het om één enkele documentaire gaat en geen gefundeerd wetenschappelijk onderzoek, proberen journalisten in het bijzijn van zogeheten analisten op pseudo-wetenschappelijke wijze naarstig algemene conclusies aan dit grootstedelijk probleem vast te koppelen.

In plaats van dieper te graven naar de geschiedenis, de demografische samenstelling en de sociaal-economische problematiek van de Anneessens-wijk en een debat te voeren met inbreng van een zo divers mogelijk aantal bewoners en deskundige wetenschappers om een en ander te duiden, lijken de media vooral geïnteresseerd in het benoemen van de schuldigen. De wie-vraag lijkt weerom te primeren op het waarom. Ook over hoe frequent dit probleem in andere (groot)steden is komen we nauwelijks wat te weten, waardoor de indruk nog versterkt wordt dat het enkel en alleen in Brussel zo erg is.

Kortom, een gemiste kans, want een diepgravende discussie gebaseerd op een degelijk omkaderd, methodisch onderzoek had potentieel interessante inzichten kunnen bieden die verdergaan dan flauwe, oppervlakkige achterafdebatten die zich uitputten in voorspelbare clichés en stigmatiserende bewoordingen."

Alsof dit alleen in de Anneessens wijk het geval is, ook in de nieuwstraat en eigenlijkhet hele centrum wordt je als westerse vrouw vrouw bestookt met allerlei coïtusistische commentaar en handtastelijkheden.

Ik geef wel toe dat de mocro's te fel geviseerd worden in dit geval, andere moslims en n*gers kunnen er ook wat van.

@yasmine: ik hoop dat je die propaganda van die vriend als reactie op de docu niet al te serieus neemt. Dat is nou precies waar ik het over had. Ze zoeken steeds excuses om de problemen onder de mat te vegen. Wie de problemen aankaart 'overdrijft' en 'begrijpt het niet'. Minder van dit soort figuren en meer mensen die de problemen aankaarten en willen oplossen aub. Héél Brussel wordt slecht bestuurd en dat is dankzij de politieke macht daar.

Onzin!!!

---------- Post toegevoegd Tue 31 Jul 2012 om 17:54 ----------

@yasmine: ik hoop dat je die propaganda van die vriend als reactie op de docu niet al te serieus neemt. Dat is nou precies waar ik het over had. Ze zoeken steeds excuses om de problemen onder de mat te vegen. Wie de problemen aankaart 'overdrijft' en 'begrijpt het niet'. Minder van dit soort figuren en meer mensen die de problemen aankaarten en willen oplossen aub. Héél Brussel wordt slecht bestuurd en dat is dankzij de politieke macht daar.

Woon je in Brussel? Ik heb daar vele jaren gewoond en het is gewoon bon ton om Brussel te bekritiseren. Er zijn inderdaad heel veel problemen in Brussel, maar zo veel meer dan andere steden, daar twijfel ik toch een beetje aan. De smoesjes waar je mijn vriend van verwijt, dat zzijn helemaal geen excuses maar een diepere analyse dan louter en alleen maar roepen dat alle moslims en Brusselse allochtonen alle vrouwen lopen te verkrachten, vind ik oneerlijk.

No shit sherlock. :o

Ga naar een willekeurige ghetto in de wereld en je kan een miljoen keer dezelfde docu maken.

Ik moet nog zien dat deze ooit uitgezonden wordt door de vara of zeplin of hoe heet die crap.

Zo overdreven en komkommertijd achtig vind ik dit verhaal niet. Ik vraag me af hoe de kranten vol stonden als een zielig negerjongetje door een blanke wijk zou gaan lopen en de huid vol gescholden werd door alle blanken. Dan zouden er in Nederland al flink wat kamervragen gesteld zijn.

Feit is dat dit echt niet iets is wat zich bepekt tot een gare wijk in brussel of whatever else in België. En kan je nagaan dat dit nog een lelijke taart met bruine haren is. Stuur en blonde meid met camera Rotterdam in.

Natuurlijk is het een verschijnsel wat je kan verwachten. Maar het is wel vet irritant. Mijn vriendin is ook mede daardoor weg gegaan uit Rotterdam, waar ze wel een studie volgde. Nu in Utrecht.

Laatst bewerkt:
Dat is op zich niet veel. Een minderheid van coïtusistische mannen, binnen een minderheid van sociaal achtergestelde mannen, binnen een minderheid van de allochtone gemeenschap in Brussel.

...

Is de westerse cultuur wel zo geëmancipeerd en vrouwvriendelijk, als we zelf graag geloven? Waarom staat er een halfnaakte, sensueel kijkende vrouw op een reclamebord voor horloges? Voor sportwagens, parfum, frisdrank,...? Is dat de boodschap die we willen meegeven aan onze dochters; 'Wees slank, mooi en trek wat kleren uit. Zo hoor je te zijn'? Respect en integriteit zijn vaak ver te zoeken.
Eerst zeggen dat het om een kleine minderheid gaat en het dan weer doortrekken naar een maatschappelijk probleem dat voorkomt uit de essentie van de man.

De media gebruiken niet alleen de macht die vrouwen met hun charmes hebben om mannen te manipuleren, nee het is ook nog eens de schuld van de man zelf. Want naar advertenties met knappe dames kijken staat gelijk aan fysieke aanranding van vrouwen op straat. Logisch.

Is de westerse cultuur wel zo geëmancipeerd en vrouwvriendelijk, als we zelf graag geloven? Waarom staat er een halfnaakte, sensueel kijkende vrouw op een reclamebord voor horloges? Voor sportwagens, parfum, frisdrank,...? Is dat de boodschap die we willen meegeven aan onze dochters; 'Wees slank, mooi en trek wat kleren uit. Zo hoor je te zijn'? Respect en integriteit zijn vaak ver te zoeken.

Nee we willen liever zeggen: trek een vuilniszak aan, blijf binnen en hou je bek. Ik ben ff buiten lekkere wijven intimideren, en als het eten niet klaar is als ik terug kom is het weer een paar weken pap eten door een rietje. Allahuakbar b*ch.

Geweld richting deze groep ongestraft laten. Beetje het idee van het in elkaar slaan van de inbreker in je woonkamer :)

Geweld richting deze groep ongestraft laten. Beetje het idee van het in elkaar slaan van de inbreker in je woonkamer :)

Het wordt tijd dat de DBB knokploeg met blonde pruiken en korte rokjes door brussel gaat lopen om ff orde op zaken te stellen. "Wà, h**r?!" *KABOOOM!* "Ik? Snol?!" *KAPOW!* "Hoeveel euro?! Zo veel!" *BAM! BAM! BAM! BAM! BAM!*

Goede zaak, een dergelijk gebrek aan manieren moet bestraft worden.

Terug
Naar boven