MuscleMeat

Schokkende docu toont seksisme allochtonen

@yasmine: ik hoop dat je die propaganda van die vriend als reactie op de docu niet al te serieus neemt. Dat is nou precies waar ik het over had. Ze zoeken steeds excuses om de problemen onder de mat te vegen. Wie de problemen aankaart 'overdrijft' en 'begrijpt het niet'. Minder van dit soort figuren en meer mensen die de problemen aankaarten en willen oplossen aub. Héél Brussel wordt slecht bestuurd en dat is dankzij de politieke macht daar.

akkoord, en zo zal het weer zijn nu. De excuus-truuzen hebben hun werk weer gedaan. Dus... werden de GAS-boetes als oplossing gepresenteerd. Dat die in de praktijk bijna niet inbaar zijn is al weer vergeten. En àls er dan überhaupt een geldige boete uitgeschreven kan worden, dan zou ik niet diegene willen zijn die op het geld moet wachten. Goed bezig

Het punt van zo veel mensen was nu net dat het probleem er al jaren is en toch wordt er NIKS aan gedaan. Een paar jaar geleden had ik een vriendin die in centrum Gent woonde en iedere keer als ze 's avonds naar huis wandelde werd ze door Turken nageroepen; één keer werd ze gevolgd door 4 Turken die samen in een auto zaten die haar nariepen, uitscholden en bleven volgen tot ze thuis was. En altijd waren het Turken, nooit Belgen. Nu moet je goed opletten en de juiste conclusies trekken over wat je net gelezen hebt. Nergens staat er dat alle Turken vrouwen zonder respect behandelen. Er staat wél dat het elke keer Turken waren bij die individuele persoon. Hier zegt die vrouw ook dat het altijd allochtone mannen zijn; dus niet dat alle allochtone mannen smeerlappen zijn. Toch erg dat ze zich moest verdedigen en zeggen dat ze geen raciste is? In ter zake zag ik een allochtone politicus claimen dat je toch ook niet zegt dat alle Belgen pedofielen zijn. qua red herring non-argument kan dat dus wel tellen. Maar goed; de analogie doortrekkend kun je zeggen dat pedofielen wél bestraft worden.

Het is overigens géén komkommertijd: de spelen zijn aan de gang, de hele wereld kijkt angstvallig naar Syrië, er is net een Crisis aan de gang in Spanje, een massamoord in de VS en dit dus. Ik vind dit persoonlijk een volwaardig nieuwsfeit, al was het maar om de linkse kerk zich in bochten te zien wringen om toch maar excuses te verzinnen en er uiteindelijk voor te zorgen dat er géén oplossing komt. Dank u wel om mijn land verder naar de knoppen te helpen

Wel vreemd dat men in de media constant "Brussel" vernoemt terwijl de beelden waarvan sprake allemaal in de Anneessen-wijk zijn gefilmd.
Vind het gedrag van die mannen onaanvaardbaar maar ik vind dat de media nogal kort door de bocht gaat.

---------- Post toegevoegd Tue 31 Jul 2012 om 16:55 ----------

een vriend van me reageerde op een forum het volgende:

"Het is volop komkommertijd in medialand, en wat kunnen de populaire media dan doen om de verveling te doden? Zich naar aanleiding van een uit het niets opgedoken documentaire massaal storten op een al jaren gekend probleem in een bepaalde Brusselse stadswijk en dit tot hoofditem in prime-time promoveren, bijvoorbeeld. Nauwelijks is het nieuwsfeit bekend of er wordt op alle mogelijke fora ter lande moord en brand geschreeuwd. "Brussel geplaagd door coïtusisme". Een beladen thema. Opschudding alom. Brussel-bashers slijpen alvast gretig de messen.

Maar waar gaat het over? De documentaire van RITS-filmstudente Sofie Peeters betreft een montage van een reeks stiekeme registraties in een bepaalde Brusselse buurt die gemakshalve als een "probleemwijk" wordt bestempeld. Een aaneenrijging van platte commentaren, suggestief gesmak en oneerbare voorstellen worden op de kijker afgevuurd, af en toe onderbroken door getuigenissen die het gevoel van malaise bestendigen. Beelden die bij de naïeve, slecht geïnformeerde kijker de indruk wekken dat Brussel bij uitstek een vrouwonvriendelijke plaats is vol gefrustreerde, op coïtus beluste macho's die vrouwen lastigvallen. Kortom, de hel op aarde voor elke vrouw die zich kortgerokt in onze hoofdstad durft te vertonen.

Hoewel het duidelijk om de Anneessens-wijk gaat, blijven diverse media koppig het begrip "Brussel" gebruiken in sensationele titels en aankondigingen, alsof het probleem zich helemaal in onze hoofdstad (inclusief alle negentien gemeenten) heeft verankerd. Ondanks het feit dat het om één enkele documentaire gaat en geen gefundeerd wetenschappelijk onderzoek, proberen journalisten in het bijzijn van zogeheten analisten op pseudo-wetenschappelijke wijze naarstig algemene conclusies aan dit grootstedelijk probleem vast te koppelen.

In plaats van dieper te graven naar de geschiedenis, de demografische samenstelling en de sociaal-economische problematiek van de Anneessens-wijk en een debat te voeren met inbreng van een zo divers mogelijk aantal bewoners en deskundige wetenschappers om een en ander te duiden, lijken de media vooral geïnteresseerd in het benoemen van de schuldigen. De wie-vraag lijkt weerom te primeren op het waarom. Ook over hoe frequent dit probleem in andere (groot)steden is komen we nauwelijks wat te weten, waardoor de indruk nog versterkt wordt dat het enkel en alleen in Brussel zo erg is.

Kortom, een gemiste kans, want een diepgravende discussie gebaseerd op een degelijk omkaderd, methodisch onderzoek had potentieel interessante inzichten kunnen bieden die verdergaan dan flauwe, oppervlakkige achterafdebatten die zich uitputten in voorspelbare clichés en stigmatiserende bewoordingen."

Tofik_Dibi_1002955q.jpg

Kortom: eerst bagatalliseer ik het probleem, dan beweer ik dat het onderzoek niet volledig is en vervolgens geef ik toch wel toe dat dit probleem in alle grote steden voor komt, maar dat we onderzoek moeten doen zodat we iemand anders dan de dader de schuld kunnen geven van dit probleem. Juist.

Je hebt volgens mij geen methodisch onderzoek nodig om te kunnen vaststellen dat dit soort alfamale gedrag binnen bepaalde culturen vaker voorkomt.

Zo'n undercover filmpje als dit is dan ook overbodig, als je door een gare wijk gaat rondlopen als 'aantrekkelijke' vrouw is het zeker dat je zeer voorspelbaar gedrag gaat tegenkomen.

Laatst bewerkt:
Heel herkenbaar dit.

Dit valt opzich nog mee. Soms worden de vrouwen ook nog achtervolgt door een groepje van dat tuig.

Wat mijn zusjes allemaal naar hun hoofd hebben gekregen is niet te geloven.

Eigenlijk als zoiets gebeurt moet er een knokploegje om de hoek staan die gelijk zo'n groep van die klootzakjes de grond in hoekt.
Respect moet je niet verdienen bij die gasten maar afdwingen.

Een getuige uit 'Femme de la rue' spreekt': 'Debat mag niet worden herleid tot rokjesdebat'

• woensdag 01 augustus 2012, 17u24
femmedelarue.jpg.h380.jpg

De documentaire ‘Femme de la rue' van de 25-jarige student Sofie Peeters, over coïtusisme in de Brusselse publieke ruimte, zorgde de afgelopen dagen voor een verhit debat. Voor het eerst mengt nu ook een getuige die aan bod komt in de documentaire zich in het debat. De jonge vrouw uit Brussel schreef deze brief.
'Ik deel met Sofie Peeters zowel de vreugde om de aandacht rond het onderwerp van coïtusisme op straat, als de frustratie om de manier waarop het debat gevoerd wordt.'
'Zeer veel mensen voelden zich geroepen om Sofie’s verhaal te nuanceren, vanuit het linkse of rechtse kamp te claimen, er werden acties opgezet, zelfs onze politici schoten wakker met goedbedoelde maar ietwat onnozele initiatieven, en mensen op straat en in mijn omgeving zeiden dat het goed was dat er eens iets over gezegd werd. Alsof het nu goed is, want het is er eens uit.'
'Als slachtoffers van dit dagelijks geweld, jawel, slachtoffers, kunnen we nu dus hopen dat de schaamte wat voorbij is en er een maatschappelijk debat kan beginnen.'
Geen hakken, geen make-up

'Maar er ligt me iets op de maag, iets dat alle positieve gevolgen van de documentaire voor mij haast tenietdoet. Iedereen die een mening formuleert, op Celia Ledoux na, is zelf geen slachtoffer van dit fenomeen. Het gaat hier niet over frivole rokjesdraagsters (hoewel dit in een hoofdstad van Europa inderdaad geen probleem zou mogen zijn) die in enkele probleemstraten last hebben met de tien probleemjongeren in Brussel. Als jonge professional kwam ik meestal van de trein in een mannenkostuum, of in een lange zwarte jeans met formeler jasje. Ik ben niet het type dat zich in rokjes en botjes over de straat begeeft omdat ik weet dat het geluid van hakken al genoeg als een rode lap op een stier werkt. Het zou niet mogen, maar een mens leert snel.'

'Toch werd ik vaak, of ik nu van het noord, centraal of zuidtstation kwam, tot meer dan tien keer per wandeling naar huis van tien à vijftien minuten lastiggevallen. Ik werd bespuwd, beschimpt en naar huis gevolgd, tot de voet tussen de voordeur toe. Dit gebeurde in de meeste delen, straten, metro’s, trams en stations van Brussel, zowel op normale als op late uren. Niet enkel in de Anneessenswijk, waar ik woonde. Overal waar ik naartoe ging, ik had hetzelfde probleem. Make up droeg ik eerst minimaal, later ook niet meer. Als ik even stilstond om een kaart te lezen of gewoon voor het rood licht, riepen er meteen mannen uit hun auto een prijs of gebaarden dat ik moest instappen. Met mijn hoofd naar de grond of de hemel, boos kijkend, niks hielp.'

Onleefbaar

'Mijn homocoïtusuele onderburen werden maandelijks in elkaar geslagen, omdat ze er mogelijks te mager en fragiel en vrouwelijk uit zagen. Omdat ze Engelstalig waren en niet wisten waar aan te kloppen, deden zij er ook geen aangifte bij de politie en beholpen ze zich zo goed en kwaad als het kon met hun verwondingen.'

'Het is een regelrechte belediging voor al deze vrouwen en mannen als het debat wordt herleid tot een rokjesdebat, een ‘je moet maar tegen versieren kunnen’ of ‘er is een kleine minderheid die zich hiermee bezighoudt’.'
'Ik wens me aan te sluiten bij Sofie dat er een breed maatschappelijk debat gevoerd moet worden en er constructief met deze mannen gewerkt moet worden, ik wens zo weinig mogelijk aan stigmatisering te doen, maar ik blijf heel hard roepen dat de situatie onleefbaar is en het geen klein bijverschijnsel is van het leven in de grote stad, waar deze vrouwen niet mee zouden omkunnen. Op mijn talrijke reizen naar New York, Parijs of Londen is me dit nog niet overkomen, één keer was ik getuige van een gelijkaardig incident. De vrouw begon meteen te roepen, de man werd op de tram door iedereen op zijn plaats gezet en hij ging gedwee mee naar de politie.'

Alarmknop

'Volgens mij toont dit enkel dat, als je een verdraagzame, multiculturele en open stad wilt zijn zoals de steden hierboven, iedereen respect moet tonen en coïtusisme totaal niet kan getolereerd worden. Met veel mensen samenwonen vraagt nu eenmaal om enkele spelregels.'
'In afwachting van het debat en de tolerante samenleving pleit ik voor alarmknoppen in metro’s en metrostations, een buddy-systeem voor het openbaar vervoer, vrouwentaxi’s en honderd extra straathoekwerkers voor Brussel.'

uit http://www.standaard.be/artikel/det...=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

toch vreemd hoe de verhalen 100% tegenovergesteld zijn aan wat de linkse rakkers ons willen doen geloven, wat gebeurt er als je de tegenpartij niet meer voor racist kan uitmaken?

uit http://www.standaard.be/artikel/det...=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

toch vreemd hoe de verhalen 100% tegenovergesteld zijn aan wat de linkse rakkers ons willen doen geloven, wat gebeurt er als je de tegenpartij niet meer voor racist kan uitmaken?

Wat die getuige verklaart is zo ver van de werkelijkheid verwijderd dat ik me vragen stel bij de authenticiteit van dit verhaal. Homoburen die iedere maand in mekaar geslagen worden????!!! PLease! Op mijn werk te Brussel is bijna de helft van de mannen homo, en die wonen allemaal in Brussel en zijn nog nooit in mekaar geslagen omdat ze homo zijn. beter nog, ik ken een paar Tunesiers die constant samen hun pauze nemen en 's middags ook samen in de kantine eten. Geen kat die er zich aan stoort. Het gedrag is typerend voor gefrustreerde laaggeschoolde mannen die zich vervelen en al jaren niet meer gedoet hebben omdat ze zo'n losers zijn dat geen vrouw ze wil. dan krijg je zo'n gedrag. Heeft niks met etniciteit te maken. hoe vaak zie ik niet in het centrum van grootsteden een groepje blanke losers het zelfde gedrag vertonen. Wees eerlijk en geef dit toe.
Ik minimaliseer niet het gedrag van die eikels in de reportage. Ik walg van dergelijk k*tgedrag. Ik vind het gewoon sterk overdreven en wellicht zit hier een politiek geurtje aan vast.

Laatst bewerkt:
Kunnen we daar geen nieuwe 'Godwin' van maken? Als Sharia4Belgium zich in een discussie mengt, gaat het toch per definitie helemaal nergens meer over.

Ken het probleem niet zo, maar geloof het graag. Nog wel eens in Belgie met de trein gereisd en daar durft gewoon niemand wat te zeggen als iemand zich misdraagt. Angst regeert.
Dan verdien je als samenleving ook weinig beter hoor.

Natuurlijk kan zoiets altijd voorvallen, maar dagelijks ongestoord je dochter/zusje/vriendin laten lastig vallen... :rolleyes:

Kunnen we daar geen nieuwe 'Godwin' van maken? Als Sharia4Belgium zich in een discussie mengt, gaat het toch per definitie helemaal nergens meer over.

Ken het probleem niet zo, maar geloof het graag. Nog wel eens in Belgie met de trein gereisd en daar durft gewoon niemand wat te zeggen als iemand zich misdraagt. Angst regeert.

Natuurlijk kan zoiets altijd voorvallen, maar dagelijks ongestoord je dochter/zusje/vriendin laten lastig vallen... :rolleyes:

in Belgie reageert men idd minder bitsig op zo'n gedrag, grotere angsthazen dan de Nederlanders.

Ne in het volgende clipje zegt deze man, die een preek had gegeven in een moskee, dat de mensen die daar aanwezig waren sharia4 belgium niet steunden toen deze op zeer incorrecte wijze een debat wouden met hem. In het kort kan men stellen dat de religieuzen in Brussel niks moeten weten van sharia4 belgium.

http://www.youtube.com/watch?v=6yBTyRRKdYs&feature=related

Ne in het volgende clipje zegt deze man, die een preek had gegeven in een moskee, dat de mensen die daar aanwezig waren sharia4 belgium niet steunden toen deze op zeer incorrecte wijze een debat wouden met hem. In het kort kan men stellen dat de religieuzen in Brussel niks moeten weten van sharia4 belgium.

http://www.youtube.com/watch?v=6yBTyRRKdYs&feature=related

allemaal leuk en wel, maar zelfs de aanhangers van een "gematigde" Islam geloven dat alle ongelovigen uiteindelijk zullen branden in de hel, dat maakt dat dus alle moslims van een moreel bedenkelijk niveau zijn en ze het a priori niet waard zijn om naar te luisteren.

+1 Geen platform geven aan die sharia clowns.
Maar ook niet overdrijven,er zijn ook Belgen die zich niet laten doen en als het moment er is in actie schieten.
Laksheid van omstaanders is niet noodzakelijk eigen aan een land en is jammergenoeg niet zeldzaam in de wereld.

Zielig hoe de meeste zich enkel bezighouden met vinger wijzen. De schuld van Brussel,schuld van dit en dat. Alles om te vermijden dat men ingaat op de kern van het debat.
Oppervlakkig palaver terwijl ondertussen het echte debat verder gaat.Juist gelijk de politiekers.

Deze problematiek wordt in verschillende sectoren/delen van de maatschappij aangeklaagd maar telkens weggewuifd.
Waar was de commotie rond de vrouwen in de politieke sector(journalisten,mede-werkers en vrouwelijke politica zelf) die hetzelfde ondergaan en vaak nog erger(aanrandingen).
Of hoe de vrouw in het algemeen nog steeds wordt behandeld in de maatschappij.Achtergesteld in de jobsector qua lonen b.v..

Ze komen van ver maar er is nog werk aan de winkel.
DAAR draait het debat op uit en gaat het uiteindelijk ook over,voor diegene die het weldegelijk actief volgen.
Maar zover willen de meeste precies niet gaan want oei,kritisch naar ons eigen gedrag kijken en mea culpa slaan,never!

Waar was je in België?

Die vlieger zou niet opgaan bij mij :p

in Belgie reageert men idd minder bitsig op zo'n gedrag, grotere angsthazen dan de Nederlanders.
Dit is spijtig genoeg wel voor een groot deel van de belgische bevolking waar :o

Wat die getuige verklaart is zo ver van de werkelijkheid verwijderd dat ik me vragen stel bij de authenticiteit van dit verhaal. Homoburen die iedere maand in mekaar geslagen worden????!!! PLease! Op mijn werk te Brussel is bijna de helft van de mannen homo, en die wonen allemaal in Brussel en zijn nog nooit in mekaar geslagen omdat ze homo zijn. beter nog, ik ken een paar Tunesiers die constant samen hun pauze nemen en 's middags ook samen in de kantine eten. Geen kat die er zich aan stoort. Het gedrag is typerend voor gefrustreerde laaggeschoolde mannen die zich vervelen en al jaren niet meer geneukd hebben omdat ze zo'n losers zijn dat geen vrouw ze wil. dan krijg je zo'n gedrag. Heeft niks met etniciteit te maken. hoe vaak zie ik niet in het centrum van grootsteden een groepje blanke losers het zelfde gedrag vertonen. Wees eerlijk en geef dit toe.
Ik minimaliseer niet het gedrag van die eikels in de reportage. Ik walg van dergelijk k*tgedrag. Ik vind het gewoon sterk overdreven en wellicht zit hier een politiek geurtje aan vast.

je kunt het natuurlijk altijd ontkennen :D

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120802_00245280 Dit is ook gelogen dan, veronderstel ik?

Jammer dat de communautaire kaart getrokken wordt; want zo wordt het echte probleem nog maar eens (al dan niet bewust) weggemoffeld.

Ik snap wel wat je probeert, hoor. En ik vind het nobel, maar wake up and smell the shit, man. Deze omgeving van straffeloosheid en politieke correctheid helpt niemand vooruit. Er moet geen actie komen tegen "de allochtoon". Er moet wel actie komen tegen de inwoner van de staat België die iets mispeutert. En bepaalde bevolkingsgroepen komen nu éénmaal vaak in de pers met dit soort "fait divers". Jij noemt het vast een politieke agenda. Ik noem het een opvallende disproportionaliteit die een fundamenteel probleem in onze maatschappij blootlegt.

Vergeef me mijn vaagheid, maar in het verleden is "iets" fout gelopen en nu zijn we daar de resultaten van aan het oogsten.

Hier in België gaat er nooit iets veranderen. De problemen met allochtonen worden gewoon weggelachen. (bruin gespuis dat wagens vernielde in Vilvoorde en paar agenten werkonbekwaam sloeg, loopt gewoon al terug vrij rond...)

En de enige partij (vlaams belang) die misschien iets hieraan zou kunnen doen wordt doodgezwegen. Leefde Pimmetje Fortuyn nog maar :D Misschien gingen ze hier dan ook eens hun ogen openen.

Terug
Naar boven