@yasmine: ik hoop dat je die propaganda van die vriend als reactie op de docu niet al te serieus neemt. Dat is nou precies waar ik het over had. Ze zoeken steeds excuses om de problemen onder de mat te vegen. Wie de problemen aankaart 'overdrijft' en 'begrijpt het niet'. Minder van dit soort figuren en meer mensen die de problemen aankaarten en willen oplossen aub. Héél Brussel wordt slecht bestuurd en dat is dankzij de politieke macht daar.
akkoord, en zo zal het weer zijn nu. De excuus-truuzen hebben hun werk weer gedaan. Dus... werden de GAS-boetes als oplossing gepresenteerd. Dat die in de praktijk bijna niet inbaar zijn is al weer vergeten. En àls er dan überhaupt een geldige boete uitgeschreven kan worden, dan zou ik niet diegene willen zijn die op het geld moet wachten. Goed bezig
Het punt van zo veel mensen was nu net dat het probleem er al jaren is en toch wordt er NIKS aan gedaan. Een paar jaar geleden had ik een vriendin die in centrum Gent woonde en iedere keer als ze 's avonds naar huis wandelde werd ze door Turken nageroepen; één keer werd ze gevolgd door 4 Turken die samen in een auto zaten die haar nariepen, uitscholden en bleven volgen tot ze thuis was. En altijd waren het Turken, nooit Belgen. Nu moet je goed opletten en de juiste conclusies trekken over wat je net gelezen hebt. Nergens staat er dat alle Turken vrouwen zonder respect behandelen. Er staat wél dat het elke keer Turken waren bij die individuele persoon. Hier zegt die vrouw ook dat het altijd allochtone mannen zijn; dus niet dat alle allochtone mannen smeerlappen zijn. Toch erg dat ze zich moest verdedigen en zeggen dat ze geen raciste is? In ter zake zag ik een allochtone politicus claimen dat je toch ook niet zegt dat alle Belgen pedofielen zijn. qua red herring non-argument kan dat dus wel tellen. Maar goed; de analogie doortrekkend kun je zeggen dat pedofielen wél bestraft worden.
Het is overigens géén komkommertijd: de spelen zijn aan de gang, de hele wereld kijkt angstvallig naar Syrië, er is net een Crisis aan de gang in Spanje, een massamoord in de VS en dit dus. Ik vind dit persoonlijk een volwaardig nieuwsfeit, al was het maar om de linkse kerk zich in bochten te zien wringen om toch maar excuses te verzinnen en er uiteindelijk voor te zorgen dat er géén oplossing komt. Dank u wel om mijn land verder naar de knoppen te helpen