Fitness Seller

Schokkende docu toont seksisme allochtonen

Soms moet je dingen op een simpele manier brengen om de duidelijkheid ervan te vergroten. Dat wil niet zeggen dat de persoon in kwestie simpel is.
Toch ben ik het eens Rob, niet omdat we hetzelfde over dit onderwerp denken maar veel van de problemen met allochtonen die hij heeft meegemaakt en beschrijft zijn voor mij zeer herkenbaar.

Je lijkt wel een advocaat in een rechtbank. "Gewoon ja of neen zeggen".

Weet je, de werkelijkheid is wel wat complexter dan een ja of een neen. Doorheen deze topic heeft iedereen, sommigen al wat meer dan de andere, genuanceerd geantwoord. Ook ik heb mijn visie meerdere malen uitgelegd. ALs het voor jou te veel werk is, of te moeilijk om alle antwoorden te lezen, dan kan ik je niet verder helpen. Mijn standpunt met betrekking tot dit probleem is reeds meerdere malen verduidelijkt.

Wat ben jij simpel :o Buiten je zolderkamertje is de wereld niet zo zwart wit.

Antwoorden op die vraag maakt de kwestie niet zwart wit, dat zou je toch wel moeten beseffen als jullie zo weloverwogen zijn als jullie beweren.

Ik vind het namelijk nogal een beetje wisselen tussen enerzijds het ontkennen van een bepaald probleem en vervolgens een mogelijke oorzaak verzinnen, wat schijnbaar een socio economische achtergrond is. Wat het ook is, culturele achtergrond wordt altijd angstig ontweken als mogelijke reden.

Als je daadwerkelijk cijfers wilt en een onderzoek wilt doen zijn het redelijk eenvoudige vragen die je jeelf af kan vragen om tot een mogelijke grondslag van een probleem te komen. Dat wil niet direct zeggen dat je daarmee een oplossing hebt en ook niet dat je iemand de schuld in de schoenen moet schuiven.

Het krampachtig ontwijken van vragen en antwoorden is reden dat er nooit een helder over deze problematiek wordt nagedacht.

Antwoorden op die vraag maakt de kwestie niet zwart wit, dat zou je toch wel moeten beseffen als jullie zo weloverwogen zijn als jullie beweren.

Ik vind het namelijk nogal een beetje wisselen tussen enerzijds het ontkennen van een bepaald probleem en vervolgens een mogelijke oorzaak verzinnen, wat schijnbaar een socio economische achtergrond is. Wat het ook is, culturele achtergrond wordt altijd angstig ontweken als mogelijke reden.

Als je daadwerkelijk cijfers wilt en een onderzoek wilt doen zijn het redelijk eenvoudige vragen die je jeelf af kan vragen om tot een mogelijke grondslag van een probleem te komen. Dat wil niet direct zeggen dat je daarmee een oplossing hebt en ook niet dat je iemand de schuld in de schoenen moet schuiven.

Het krampachtig ontwijken van vragen en antwoorden is reden dat er nooit een helder over deze problematiek wordt nagedacht.

Tjonge jonge, simpel ben je. HET PROBLEEM WORDT HELEMAAL NIET ONTKENT. DAt je dit dus zegt toont aan dat je dit topic slapend gevolgd hebt. Haal je lappen voor je ogen en leer begrijpend lezen. Jesus man,

Definïeer 'het probleem', complexe crimonoloog van ons.

Ben maar niet bang ik ben niet zo snel beledigd.

En probeer mijn vraag nu nog eens opnieuw rustig te lezen en antwoord met een simpel ja of nee, dat scheelt iedereen hier een hoop teruglees werk. En natuurlijk komen er een aantal vervolg vragen maar dit is wel zo makkelijk om te bepalen waar naar jouw mening de aard van het probleem ligt.

Denk jij dat niet westerse allochtonen significant meer gedrag op straat vertonen dan autochtonen mannen, dat door vrouwen als bedreigend wordt ervaren?

Ja of nee voldoet.

Je beschreef zelf hier wat je als het probleem ervoer en nu moet ik het aan jou gaan uitleggen? Verlaat deze topic, want dit is echt gezichtsverlies.

Mijn vraag aan jou is of je de herkomst van 'de dader' ziet als iets waar we rekening mee moeten houden of enkel de socio economische achtergrond smart ass. Hoe jip en janneke wil je het hebben? Is dit probleem iets waarvan jij denkt dat dit even zo veel gepleegd wordt door autochtonen als allochtonen? Is het nou zo moeilijk om te zien waar ik heen wil met mijn vraag?

Mijn vraag aan jou is of je de herkomst van 'de dader' ziet als iets waar we rekening mee moeten houden of enkel de socio economische achtergrond smart ass. Hoe jip en janneke wil je het hebben? Is dit probleem iets waarvan jij denkt dat dit even zo veel gepleegd wordt door autochtonen als allochtonen? Is het nou zo moeilijk om te zien waar ik heen wil met mijn vraag?

Lees mijn antwoorden ( bijv #50) en je zal zien dat je deze topic maar half hebt gevolgd.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 22:51 ----------

Is toch allemaal k*tvolk. Allemaal van die gelukszoekers hier die ze in eigen land niet meer willen. Iedereen kotst die lui uit en ze vinden het blijkbaar nog leuk ook. Plak ze allemaal maar een mooie ster op de borst en voer ze af naar een groot onbewoond eiland waar ze allemaal op kunnen. Daarna Big Brother style kijken na hoeveel tijd de pl**ris uitbreekt en ze zich onder mekaar afmaken.

Ik ga even copyright aanvragen jongens, ik word rijk.

Gelukzoekers?? De generatie waar we op dit moment problemen mee hebben zijn hier geboren en getogen. Gelieve het debat niet te verlagen naar een "Vlaams Belanger aan de toog"-niveau.

Jongens, we weten toch allemaal echt wel welke bevolkingsgroep altijd achter dit soort taferelen zit. Moeten we daar nog echt over discussiëren?
Het zijn altijd die vervelende aziaten! Een beetje cum laude op onze universiteiten afstuderen, hoge functies in het bedrijfsleven bekleden, of erger nog, gewoon een goedraaiende chinese toko opzetten in de stad en ònze snackbars met succes overnemen! En verdomme, ze werken nog bijna allemaal ook. Als klap op de vuurpijl behandelen ze onze vrouwen óók nog eens normaal.

Ow wacht... Dit is niet helemaal waar het over ging, geloof ik?

Ik mag toch hopen dat het wel duidelijk is. Die ene knakker die hier de boel loopt te bagatelliseren met "de blanke sissen ook vaak genoeg vrouwen na, wees eerlijk". Misschien moet je even vergelijken hoe vaak dit soort taferelen voorkomen bij autochtonen en allochtonen, en vervolgens even kijken wat dan relatief het percentage is, ipv naar absolute getallen kijken, pannenkoek.

Jongens, we weten toch allemaal echt wel welke bevolkingsgroep altijd achter dit soort taferelen zit. Moeten we daar nog echt over discussiëren?
Het zijn altijd die vervelende aziaten! Een beetje cum laude op onze universiteiten afstuderen, hoge functies in het bedrijfsleven bekleden, of erger nog, gewoon een goedraaiende chinese toko opzetten in de stad en ònze snackbars met succes overnemen! En verdomme, ze werken nog bijna allemaal ook. Als klap op de vuurpijl behandelen ze onze vrouwen óók nog eens normaal.

Ow wacht... Dit is niet helemaal waar het over ging, geloof ik?

Ik mag toch hopen dat het wel duidelijk is. Die ene knakker die hier de boel loopt te bagatelliseren met "de blanke sissen ook vaak genoeg vrouwen na, wees eerlijk". Misschien moet je even vergelijken hoe vaak dit soort taferelen voorkomen bij autochtonen en allochtonen, en vervolgens even kijken wat dan relatief het percentage is, ipv naar absolute getallen kijken, pannenkoek.

OMG, voor zij die willen meedoen in een topic maar niks lezen, herhaal ik het nog maar even. Niemand ontkent of bagatelliseert het probleem. Wat ik wel zeg is dat dergelijk gedrag niet te wijten is aan de etniciteit maar aan de socio-economische status. En in onze wijken, steden waar er dergelijke problemen zijn, zijn Marokkanen nu éénmaal oververtegenwoordigd. Heeft niks met religie te maken. Sterker nog, een religieuze moslim zal een vrouw nooit beledigen of haar aanspreken om een koffie te gaan drinken. MAar goed, dieper ingaan op de problematiek en nuanceren, analyseren is niet nodig hier. Roep maar makkelijk "het zijn de zandnegers, dat is hun cultuur", dat maakt jullie wereld zo veel simpeler.

Het zijn verontrustende beelden van veelal allochtone mannen die de jonge Peeters lastigvallen.
Niet geheel onverwachts.

OMG, voor zij die willen meedoen in een topic maar niks lezen, herhaal ik het nog maar even. Niemand ontkent of bagatelliseert het probleem. Wat ik wel zeg is dat dergelijk gedrag niet te wijten is aan de etniciteit maar aan de socio-economische status.
Dergelijk gedrag ies koeltoer. En die status is daar een gevolg van, of zie jij iemand die 'h**r' en 't**f' naar vrouwen op straat roept al een top functie bekleden bij een bedrijf? Ik nooit niet.

De jeugdige allochtonen hebben hier dezelfde kansen als autochtonen. Studeren is goed te betalen, met dat gegeven en veel inzet kun je ver komen.

N.B. vind ik de genoemde slechte socio-economische status totaal geen reden voor het vertoonde gedrag van deze groep.

Dit dus. De Aziaten bij mij op de studie komen grotendeels uit arme gezinnen, toch doen ze hun best en vallen ze niemand lastig. Wat raar, gezien hun status horen ze op straat te hangen en vrouwen uit te schelden voor 'h**r', 't**f', of beide. :)

We moeten nu eenmaal erkennen dat er verschillen zijn tussen etniciteiten, zowel positief als negatief. :)

Laatst bewerkt:
Lees mijn antwoorden ( bijv #50) en je zal zien dat je deze topic maar half hebt gevolgd.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 22:51 ----------

Gelukzoekers?? De generatie waar we op dit moment problemen mee hebben zijn hier geboren en getogen. Gelieve het debat niet te verlagen naar een "Vlaams Belanger aan de toog"-niveau.

Uh kleine nuance, hier geboren zijn is niet relevant.En dat getogen nog altijd door de Marokkaanse opvoeding he?! En dat is wel relevant!

Het ligt altijd gevoelig om te stellen dat het niet alleen aan externe factoren (opvoeding, omgeving) ligt maar ook aan interne factoren (cultuur/religie, stukje aanleg voor meer temperament -> kan tot agressie leiden in combinatie met andere invloeden).

Deze discussies blijven juist actueel omdat beide partijen een punt hebben maar het niet van elkaar willen aanvaarden. De ene laat zich leiden door politiek correct denken, de andere wil mensen in groepjes opdelen en ziet enkel rotte appels in één bepaalde groep.

De oplossing ligt niet zo eenvoudig, vooral omdat ik niet geloof dat de overheid er veel aan kan doen. Sterker nog, veel van deze problemen zijn een direct gevolg van overheden die dachten goed te doen (gastarbeid, sociale zekerheid) maar wat de bekende onbedoelde gevolgen had waar men nooit bij stil staat wanneer een overheid ingrijpt in de economie of samenleving.

De oplossing ligt voor de hand maar geen enkele overheid wil ze aanvaarden. Dat zou namelijk betekenen dat de politiek moet toegeven dat ze 1) verantwoordelijk is voor het merendeel van maatschappelijke problemen en 2) dat de beste oplossing voor iedereen is om de overheid te krimpen en mensen grotendeels voor zichzelf te laten zorgen.

Uh kleine nuance, hier geboren zijn is niet relevant.En dat getogen nog altijd door de Marokkaanse opvoeding he?! En dat is wel relevant!

Het is wel relevant want ik reageerde op de opmerking dat "het gelukzoekers waren die naar her waren gekomen." Neen, die groep waar we de meeste problemen mee hebben zijn her geboren en getogen.

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 02:39 ----------

Het ligt altijd gevoelig om te stellen dat het niet alleen aan externe factoren (opvoeding, omgeving) ligt maar ook aan interne factoren (cultuur/religie, stukje aanleg voor meer temperament -> kan tot agressie leiden in combinatie met andere invloeden).

Deze discussies blijven juist actueel omdat beide partijen een punt hebben maar het niet van elkaar willen aanvaarden. De ene laat zich leiden door politiek correct denken, de andere wil mensen in groepjes opdelen en ziet enkel rotte appels in één bepaalde groep.

De oplossing ligt niet zo eenvoudig, vooral omdat ik niet geloof dat de overheid er veel aan kan doen. Sterker nog, veel van deze problemen zijn een direct gevolg van overheden die dachten goed te doen (gastarbeid, sociale zekerheid) maar wat de bekende onbedoelde gevolgen had waar men nooit bij stil staat wanneer een overheid ingrijpt in de economie of samenleving.

De oplossing ligt voor de hand maar geen enkele overheid wil ze aanvaarden. Dat zou namelijk betekenen dat de politiek moet toegeven dat ze 1) verantwoordelijk is voor het merendeel van maatschappelijke problemen en 2) dat de beste oplossing voor iedereen is om de overheid te krimpen en mensen grotendeels voor zichzelf te laten zorgen.

In het kort, het debat dus nuanceren. AMEN.
Men moet zwaar ingrijpen in de sociale zekerheid. Wie niet kan aantonen dat hij ernstig op zoek is naar werk, geen uitkering meer, of verplicht gaan helpen in een ouderentehuis of zoiets.

Wat ik wel zeg is dat dergelijk gedrag niet te wijten is aan de etniciteit maar aan de socio-economische status. .

Is de socio-economische status van in hier geboren allochtonen geen direct gevolg van hun opvoeding en cultuur dan? Vroegtijdig schoolverlaat, achterstand in taal, basisschool kinderen die tot middernacht op straat rond lopen, ouders die hier al decennia wonen maar nog steeds de taal niet machtig zijn en zo niet weten wat hun kinderen uitspoken etc, vrouwen die niet mogen studeren..... Allemaal niet zo bevorderen voor de schoolprestaties van een kind.

Die kinderen vallen in een cultuur-kloof tussen die zandbakcultuur en de Westerse cultuur waar ze hun draai niet kunnen vinden. Thuis een moslim, buitenshuis een Europeaan. Die ouders hebben geen idee en geen toezicht op wat hun kind buitenshuis uitspookt. Maarja, zolang ze maar netjes naar de Moskee gaan zijn het goede kinderen, toch?

Men moet zwaar ingrijpen in de sociale zekerheid. Wie niet kan aantonen dat hij ernstig op zoek is naar werk, geen uitkering meer, of verplicht gaan helpen in een ouderentehuis of zoiets.

En jij denkt serieus dat deze jongeren dat gaan doen? Al verdienen ze €15 bruto per uur vinden ze het nog bar weinig. Daarbij weten die jongens nog niet eens wat werken is.

Liever gaan zij met grote broer Mohammed op pad als drugskoerier, daar ligt het echte geld op je te wachten.

Is de socio-economische status van in hier geboren allochtonen geen direct gevolg van hun opvoeding en cultuur dan?
Niet noodzakelijk. Hun voorouders zijn hier aangekomen en behoorden tot de armsten van onze samenleving. uit die vicieuze cirkel raken is niet makkelijk, zelf niet voor autochtone armen.

Vroegtijdig schoolverlaat, achterstand in taal, basisschool kinderen die tot middernacht op straat rond lopen, ouders die hier al decennia wonen maar nog steeds de taal niet machtig zijn en zo niet weten wat hun kinderen uitspoken etc, vrouwen die niet mogen studeren..... Allemaal niet zo bevorderen voor de schoolprestaties van een kind.
De scholen in dergelijke wijken zijn van zo'n slecht niveau (geloof me, ik zat i een school waar 95 procent van de leerlingen allochtoon was, en we hadden 1 leraar per twee klassen: 1 juf voor het eerste leerjaar, 1 juf voor het tweede leerjaar, 1 juf voor 3de en 4de leerjaar en 1 juf voor 5 de en 6de leerjaar. Je moet niet vergeten dat deze ouders in de jaren 70 niet zijn geselecteerd op basis van hun intellectuele capaciteiten maar op basis van hun gezondheid en spierkracht. Ze gingen in dezelfde wijken gaan wonen om zich toch niet te ver verwijderd te voelen van hun roots (vlamingen doen dat ook in Canada). dus gaan al die kinderen naar dezelfde school, namelijk in de buurt, en dan krijg je gedemotiveerde leraars, en later gedemotiveerde kinderen.

Die kinderen vallen in een cultuur-kloof tussen die zandbakcultuur en de Westerse cultuur waar ze hun draai niet kunnen vinden. Thuis een moslim, buitenshuis een Europeaan. Die ouders hebben geen idee en geen toezicht op wat hun kind buitenshuis uitspookt. Maarja, zolang ze maar netjes naar de Moskee gaan zijn het goede kinderen, toch?
<i

Ik heb mijn opmerkingen in het blauw gemaakt.

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 12:54 ----------

En jij denkt serieus dat deze jongeren dat gaan doen? Al verdienen ze €15 bruto per uur vinden ze het nog bar weinig. Daarbij weten die jongens nog niet eens wat werken is.

Liever gaan zij met grote broer Mohammed op pad als drugskoerier, daar ligt het echte geld op je te wachten.

Tja, wat zeg je op zo'n kortzichtige, kleingeestige foute ideeën??

De schuld aan de omgeving is ook wat te makkelijk, je kan je ook ontrekken aan die teringbende om je heen natuurlijk. Zelf ook gedaan, je moet het alleen wel willen. Meedoen met is makkelijker dan kiezen voor een betere toekomst maar met gemakzucht kom je niet ver in het leven.

De schuld aan de omgeving is ook wat te makkelijk, je kan je ook ontrekken aan die teringbende om je heen natuurlijk. Zelf ook gedaan, je moet het alleen wel willen. Meedoen met is makkelijker dan kiezen voor een betere toekomst maar met gemakzucht kom je niet ver in het leven.

je kan je inderdaad ontrekken uit die omgeving, en dat doen sommigen (ken iemand die in de jaren 80 zijn kinderen ging afzetten op een schooltje en zag dat 80 procent van de kinderen ook allochtoon waren en dacht: "mijn kind zal hier onvoldoende integreren in de Vlaamse samenleving en is van gemeente veranderd. Maar dat is echt niet makkelijk. hoeveel arme autochtonen blijven in hun wijk, gemeente wonen? Bijna allemaal. Dat is iets typisch menselijk, dat doorbreek je niet zomaar. Het is de beste, meest rationele keuze, maar het gaat om laaggeschoolden, die niet altijd die slimme keuze maken.
Ik ben opgegroeid in een arme krapuulbuurt, en ben daar vertrokken toen ik een jaar of 17 was, anders had ik wellicht ook geen al te denderende studiecarriere gehad.

Terug
Naar boven