XXL Nutrition

Scholieren negatief over moslims

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
VARA´s Zembla Zondagavond a.s.:

54 % van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor H. Dekker van de Universiteit Leiden en de Universiteit Utrecht. Het onderzoek wijst verder uit dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is. Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens zijn de mening van beste vrienden en ouders.

Jongens zijn negatiever dan meisjes en een negatieve houding van een 15-jarige anno nu is moeilijk te veranderen tenzij er iets heel ingrijpends gebeurt. In de ZEMBLA-aflevering ‘Jong en Wilders’, die zondag 14 januari om 21.50 uur te zien is bij de VARA/NPS op Nederland 3, praten jongeren openhartig over de problemen die zij hebben met allochtonen en de islam. Een toelichting van professor Dekker is vanaf nu te zien op de VARA | Redir.

tjah geef ze is ongelijk.

Wow !!
Dit wisten we nog niet, echt hot nieuws !!!! :eek:

En in de dorpen is het nog erger dan in de steden !!! :eek:

Ook grappig dat het andersom vaak net zo geldt.

toch geen moslims :scratch:

Lol, wat weten die scholieren ervan? Is allemaal de schuld van de media en het westen!! Die manipuleren de moslim klasgenootjes namelijk zo, dat ze zich asociaal gaan gedragen! En in plaats van dat ze anderen de schuld geven voor het gedrag hun klasgenootjes waar ze dag in dag uit mee worden geconfronteerd, zoeken scholieren de verantwoordelijkheid voor dat gedrag bij de moslims zelf, moet niet gekker worden.

Zo net op tijd getypt voor Eric er een slotje op kon gooien.

Of je kunt ze niet verstaan (gebrekking NLs 1e lichting),

of je kunt ze niet zien (burka),

of als je in de buurt komt hebben ze een grote bek (jeugd van 12-18),

of ze stinken te erg dat je niet in de buurt wil komen.

Tel er rituele slachtingen, uithuwelijken, man-vrouw relatie en de negatieve berichtgeving uit de mdia over criminele allochtonen bij op en je komt wel tot zon beeld.

- Dat laatste over dat stinken was maar een grapje en meer gebaseerd op persoonlijke ervaring in de gym.

Lol, wat weten die scholieren ervan? Is allemaal de schuld van de media en het westen!! Die manipuleren de moslim klasgenootjes namelijk zo, dat ze zich asociaal gaan gedragen! En in plaats van dat ze anderen de schuld geven voor het gedrag hun klasgenootjes waar ze dag in dag uit mee worden geconfronteerd, zoeken scholieren de verantwoordelijkheid voor dat gedrag bij de moslims zelf, moet niet gekker worden.

Zo net op tijd getypt voor Eric er een slotje op kon gooien.

Soort selffulfilling prophecy? Vind ik wel erg makkelijk gedacht...

Maken de meeste er ook zelf van..

"Het onderzoek wijst verder uit dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is."

Dat is altijd de uitleg van de linkerzijde, meer contact dan komt alles goed. Nou de paar contacten die ik met Moslims heb gehad wil ik liever niet herhalen haha.

• Topic Starter Topic Starter
Of je kunt ze niet verstaan (gebrekking NLs 1e lichting),

of je kunt ze niet zien (burka),

of als je in de buurt komt hebben ze een grote bek (jeugd van 12-18),

of ze stinken te erg dat je niet in de buurt wil komen.

Tel er rituele slachtingen, uithuwelijken, man-vrouw relatie en de negatieve berichtgeving uit de mdia over criminele allochtonen bij op en je komt wel tot zon beeld.

- Dat laatste over dat stinken was maar een grapje en meer gebaseerd op persoonlijke ervaring in de gym.

Óf je luistert naar Ashley Blue: :roflol:
Ashley would you f*ck...

Als die 54% nou eens, in plaats van vrienden na te praten, met wat meer moslims in contact komen, zullen zij ondervinden dat van de meeste vooroordelen weinig waar is. Hetzelfde geld trouwens voor de moslims (waarvan waarschijnlijk ook een groot percentage een negatieve houding heeft ten opzichte van niet-moslims).

Belachelijke actie van Wilders trouwens (neem aan dat het van hem komt). Wat is de toegevoegde waarde van een hoop geklaag waardoor de mensen thuis weer bevestigd worden in hun idee dat allochtonen voor problemen zorgen. Laat allochtonen en autochtonen met elkaar praten en laat ze zoeken naar een oplossing om tot een beter begrip te komen en zend dat uit.

Dat is altijd de uitleg van de linkerzijde, meer contact dan komt alles goed. Nou de paar contacten die ik met Moslims heb gehad wil ik liever niet herhalen haha.
Jij denkt zeker dat het in de genen van Moslims zitten dat zij "slecht" zijn en daardoor alles verkloten?

Jij denkt zeker dat het in de genen van Moslims zitten dat zij "slecht" zijn en daardoor alles verkloten?
Wat hebben genen met een geloof te maken? Ik geloof wel dat er genetisch bij o.a. marokkanen wat is misgelopen (agressiever/ sneller vechten / geen gevoel voor humor of zelfspot) maar Moslims zijn gewoon een probleem door hun geloof dat met heel het Westen langs alle kanten botst en zeg nu niet dat het niet waar is want dan ben je in de minderheid en moet je die enorme plaat eens van voor je hoofd wegnemen.

Wat hebben genen met een geloof te maken? Ik geloof wel dat er genetisch bij o.a. marokkanen wat is misgelopen (agressiever/ sneller vechten / geen gevoel voor humor of zelfspot) maar Moslims zijn gewoon een probleem door hun geloof dat met heel het Westen langs alle kanten botst en zeg nu niet dat het niet waar is want dan ben je in de minderheid en moet je die enorme plaat eens van voor je hoofd wegnemen.

Als je een wetenschappelijke bron hebt over dat specifieke genetische verschil tussen marokkanen en westerlingen zou je die dan graag willen posten? Ik vind zulke gedachtes namelijk altijd lachwekkend.

Dat de Islam en het Christendom botst op sommige punten klopt. Om vervolgens te zeggen dat de Moslims een probleem zijn is het probleem juist versterken (Wilders is daar ook heel goed in). Die mensen zitten hier en gaan niet weg punt. Conclusie, we zullen samen dit stuk grondgebied moeten delen. Dat 54% van de jongeren negatief denkt over Moslims is daarom een slechte zaak, vooral omdat het komt (aldus het onderzoek) door een gebrek aan contact. In plaats van achter je computertje en in vriendengroepjes te zitten zeiken over hoe k*t Moslims/Marokkanen zijn, kan je beter met een open mind deze mensen benaderen. Hetzelfde geld voor veel Moslims.

Allemaal dankzij die k*tmarokkaantjes. :roflol:

Maar in plaats van de hand in eigen boezem te steken roepen ze liever dat blanke Nederlanders racistisch zijn, die blanke Nederlanders trappen daar toch zo in, met hun eeuwige schuldgevoel. :roflol:

Ik hoop dat het nooit tot een confrontatie komt tussen autochtonen/ordehandhaving en moslims, want ik heb zelf geen problemen met hen. Ik zou niet verbaast zijn als het over X-aantal jaar toch gebeurt en dan zijn die moslims gewoon zwaar de lul.

En wat SS zegt zit wel wat in, de islamitische allochtonen botsen op te veel punten met het westen, niet in het minst owv hun gebrekkige scholing en sociale achterstand, maar dat is ook niet alles. Om dit probleem op te lossen moet de moslim gemeenschap gewoon de hand in eigen boezem steken en ook de autochtone bevolking, waar redelijk wat onderhuids racisme leeft.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat veel jeugd de k*tmarokkaantjes verwart met Moslims.

K*tmarokkaantjes kun je geen Moslims noemen namelijk.
Moslims doen niet wat deze krulrellerds doen dus misschien mag er wat duidelijkheid veur de jeugd komen? :D

Terug
Naar boven