MuscleMeat

Scholieren negatief over moslims

En moslims denken natuurlijk heel positief over ongelovigen, of kufar zoals ze ongelovigen noemen. Kijk maar eens op marokko.nl, dan stelt stormfront niks meer voor.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Als je als 14-24-34 jarige of hoe oud dan ook leest dat Moslims ongelovigen 'aantrekkelijke' namen toebedelen als 'kufar', en wat ze je wel niet allemaal toewensen aan narigheid, dan is het logisch dat mensen niet prettig over moslims gaan denken.

Netjes verteld toch? ;)

Raar, toch zijn die k*tmarokkaantjes de opvolgers van de moslims, komen niet voor niets steeds meer moskeen

• Topic Starter Topic Starter
Dat 'soort' Mocro's ziet de moskee amper van binnen, believe me.

Maar ze noemen zich wel met trots moslim. En dat is het probleem.

Denk je dat spiertje16 5x per dag bid? Nee joh, hij is ook gewoon een moslim alleen wanneer het hem uitkomt.

We worden bedreeeeeeeeeeeigd!

beetje retorisch he...

t gaat tot om de ondervraging van de meer intelligente 15 jarigen (havo en vwo) van een witte school, die weinig tot niet in aanraking komen met allochtonen.

Makes you wonder..... Beeldvorming vanuit tweede hand, want ze komen erg weinig in aanraking met de mensen over wie ze een bepaald beeld hebben ->

In ‘Jong en Wilders’ brengt ZEMBLA gesprekken met jongeren die weinig of geen contact hebben met allochtonen. Het zijn ‘gewone kinderen’ met ‘gewone problemen’ die wonen in kleine dorpen en op een ‘witte school’ (HAVO en VWO) zitten. Tijdens de scholierenverkiezingen, een dag voor de Tweede Kamerverkiezingen, stemden verrassend veel jongeren op de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Wat beweegt hen? En waarom stem je op Wilders als er nauwelijks allochtonen in je omgeving zijn?
Pieter zit in 4 HAVO en stemde op Wilders. Hij zegt in ZEMBLA: ‘Hun cultuur en de onze zijn zo verschillend, de principes zijn zo verschillend, daar krijg je geruzie over. Dan wordt het een grote bende in Nederland, daar ben ik bang voor.’ Pieter denkt dat het moeilijk is om vrienden te zijn met allochtonen: ‘Het ligt bij ons en bij hun. Allebei zijn we bang om elkaar te leren kennen. Je kijkt elkaar aan en stelt je meteen defensief op.’
Bart (4 HAVO) stemde ook op Wilders: ‘Als je langsloopt, dan kijken ze afgunstig naar je en dan kijk je dus afgunstig terug. Soms doen ze dom, maar soms doen wij ook dom. Zij denken dat ze alles zijn, zij denken dat ze meer zijn.’
Boy (5 VWO) stemde bij de scholierenverkiezingen op de VVD en is niet optimistisch over zijn leeftijdsgenoten: ‘Ik denk dat vooral mijn generatie al verpest is. Die zijn nauwelijks meer van hun opvattingen af te brengen. Je krijgt echt twee groepen die steeds meer gescheiden zijn.’

bron: Omroepvereniging VARA: ZEMBLA

Lijkt me een heel duidelijke uiteenzetting van een grote kern van het probleem te gaan worden. Ik zal die aflevering zeker eens gaan kijken!

Houden we het wel binnen de regels, ik ga niet schonen, schonen en nog eens schonen. Dan is een slotje een stuk sneller.

. In de ZEMBLA-aflevering ‘Jong en Wilders’, die zondag 14 januari om 21.50 uur te zien is bij de VARA/NPS op Nederland 3, praten jongeren openhartig over de problemen die zij hebben met allochtonen en de islam.

Ik vind het een bijzonder trieste titel. Zo zullen mensen hem (nog meer) als een rascist gaan zien.

Ik vind het een bijzonder trieste titel. Zo zullen mensen hem (nog meer) als een rascist gaan zien.

Vind de titel nog wel meevallen, ookal is het wel veelzeggend. Aan de andere kant, hij noemt zichzelf anti-Islam. Veel mensen koppen zo'n prachtige voorzet maar al te graag in.

Alles zo gekleurd mogelijk brengen lijkt wel volkssport nr 1te worden

Ik denk dat veel jeugd de k*tmarokkaantjes verwart met Moslims.

K*tmarokkaantjes kun je geen Moslims noemen namelijk.
Moslims doen niet wat deze krulrellerds doen dus misschien mag er wat duidelijkheid veur de jeugd komen? :D

Ik scheer ze altijd over 1 kam. Kijk moslim is een begrip daar vallen k*t marokkaantjes onder en ook moslims zelf. Net als het begrip auto, daar heb je ook verschillende merken.

Allemaal dankzij die k*tmarokkaantjes. :roflol:

Maar in plaats van de hand in eigen boezem te steken roepen ze liever dat blanke Nederlanders racistisch zijn, die blanke Nederlanders trappen daar toch zo in, met hun eeuwige schuldgevoel. :roflol:

mooi dat je dat aanhaalt want het is idd ook zo. Hoe dikwijls worden crominele feiten (meestal overlast) niet vergoelijkt omdat we "ze zo zelf gemaakt hebben door discriminatie".
Wel eerlijk is eerlijk en wat er vroeger gebeurt is tegenover de allochtone bevolking is niet echt altijd even proper geweest, maar stop nu eens met dat verdomde schuldgevoel en pak die rotte appels keihard aan.

mooi dat je dat aanhaalt want het is idd ook zo. Hoe dikwijls worden crominele feiten (meestal overlast) niet vergoelijkt omdat we "ze zo zelf gemaakt hebben door discriminatie".
Wel eerlijk is eerlijk en wat er vroeger gebeurt is tegenover de allochtone bevolking is niet echt altijd even proper geweest, maar stop nu eens met dat verdomde schuldgevoel en pak die rotte appels keihard aan.

rascisme is imo een heel makkelijk af te bakenen gebied eigenlijk.
Als jij herrie schopt (weet ik veel wat) dan dien je DAAROM in je ballen geschopt te worden. Klappen uitdelen en dan zeggen dat iemand er wat van zegt omdat je toevallig deze huidskleur of dat geloof hebt is natuurlijk bullshit van de eerste orde en totaal niet om serieus te nemen. Gewoon 'negeren.' (haha, woordgrapje..)

Iemand die dat loopt te roepen weet dat net zo goed.

rascisme is imo een heel makkelijk af te bakenen gebied eigenlijk.
Als jij herrie schopt (weet ik veel wat) dan dien je DAAROM in je ballen geschopt te worden. Klappen uitdelen en dan zeggen dat iemand er wat van zegt omdat je toevallig deze huidskleur of dat geloof hebt is natuurlijk bullshit van de eerste orde en totaal niet om serieus te nemen. Gewoon 'negeren.' (haha, woordgrapje..)

Iemand die dat loopt te roepen weet dat net zo goed.

soms denk ik dat ze het nog zelf gaan geloven.

soms denk ik dat ze het nog zelf gaan geloven.

in dat geval lijkt een gedwongen opname met dwangbehandeling een uitstekende optie. Maar goed, mocht iemand echt zo denken, dan vraag ik me af hoe degene levensvatbaar heeft kunnen zijn met zo weinig hersencapaciteit.

Ergens beetje vergelijkbaar met voetballers die een gele of rode kaart krijgen. Op de beelden is duidelijk te zien dat er een vuile overtreding is begaan en dan met onschuldige oogjes en opgetrokken schouders je beklag komen doen. (Was altijd erg herkenbaar op schoolgym, dwazen)

Jaja, jij weet écht niet wat je net hebt gedaan he?

dus als je in een stad woont waar weinig moslims wonen en op een "witte school zit" kun je geen mening hebben over moslims of marrokanen?

ik zit zelf ook op een witte school en woon in een stad met vrij weinig allochtonen.
echter is den helder niet zo ver weg en daar komt af en toe eens wat volk vandaan deze kant op en met feesten etc. zijn het altijd die figuren die voor de problemen zorgen, dan heb ik genoeg gezien, tijdens het uitgaan heb je hier bijna nooit steekpartijen, maar als dat volk langskomt dan lijkt het wel altijd uit de hand te moeten lopen.

Als je vrienden hebt die Moslim zijn, kijk je er zelf ook heel anders tegenaan.

Ik kan me gruwelijk pissig maken over mensen die alle moslims over een kam scheren.

Terug
Naar boven