MuscleMeat

Scholieren negatief over moslims

Meeloperij, meer niet.

Sinds wanneer nemen we pubers serieus?

Als die 54% nou eens, in plaats van vrienden na te praten, met wat meer moslims in contact komen, zullen zij ondervinden dat van de meeste vooroordelen weinig waar is. Hetzelfde geld trouwens voor de moslims (waarvan waarschijnlijk ook een groot percentage een negatieve houding heeft ten opzichte van niet-moslims).

Belachelijke actie van Wilders trouwens (neem aan dat het van hem komt). Wat is de toegevoegde waarde van een hoop geklaag waardoor de mensen thuis weer bevestigd worden in hun idee dat allochtonen voor problemen zorgen. Laat allochtonen en autochtonen met elkaar praten en laat ze zoeken naar een oplossing om tot een beter begrip te komen en zend dat uit.

Jij denkt zeker dat het in de genen van Moslims zitten dat zij "slecht" zijn en daardoor alles verkloten?

Als één groep weet waarover ze praat zijn het de scholieren wel, die zitten immers op school en in de klas met die lui. Natuurlijk zijn er genoeg allochtonen waar niets op aan te merken valt, maar helaas ook genoeg om de groep als geheel een slecht imago te geven. En dan praten we denk ik niet over 10%, daarvoor zijn er denk ik meer nodig.

Of je moet natuurlijk denken dat nederlandse scholieren massaal racistisch zijn en hun sentiment op niets is gebaseerd.

dus als je in een stad woont waar weinig moslims wonen en op een "witte school zit" kun je geen mening hebben over moslims of marrokanen?

ik zit zelf ook op een witte school en woon in een stad met vrij weinig allochtonen.
echter is den helder niet zo ver weg en daar komt af en toe eens wat volk vandaan deze kant op en met feesten etc. zijn het altijd die figuren die voor de problemen zorgen, dan heb ik genoeg gezien, tijdens het uitgaan heb je hier bijna nooit steekpartijen, maar als dat volk langskomt dan lijkt het wel altijd uit de hand te moeten lopen.

Vanuit Den Helder komen over het algemeen Antillianen en die zijn, volgens mij, geen moslim. Overigens zijn dat wel de "bekende" onruststokers, voornamelijk in Den Helder zelf.

OT:
Dat de huidige jeugd een misvormd beeld heeft van alle moslims baart me echter wel zorgen en is, volgens mij, puur toe te schrijven aan de huidige media. Angst- en paniekzaaierij lijkt wel de huidige taak van onze media en ik vind, dat een kwalijke zaak.
Ik ontken overigens niet, dat we in dit land veel problemen hebben met jongeren van Marokkaanse (ouders) afkomst en dat vind ik zeker een belangrijk punt om aan te pakken door onze overheid en de maatschappij zelf.
Verdeling creëren in de maatschappij helpt daar niet bij, vind ik. Echter, om deze problemen adequaat aan te pakken hebben we wel een sterke "leiding" nodig in de overheid en dat zie ik de komende jaren niet gebeuren.
Problemen zullen dus alleen maar toenemen en wss later enorm escaleren.

Burgers kunnen zelf uiteraard ook veel doen, maar dan moet dat wel massaal gebeuren en niet lokaal en ongeorganiseerd t.o.v. in het hele land en georganiseerd.
Wil de overheid het gat, dat ontstaan is, nog overbruggen en dus de meerderheid van de bevolking (iedereen meekrijgen is een utopie) op een lijn krijgen, zullen daar goede actieplannen op geschreven moeten worden, die door het hele land heen geïmplementeerd dienen te worden.

Nogmaals, ik zie onze huidige overheid daar totaal niet toe in staat, dus ik heb eigenlijk voor jan l-u-l mijn prachtige visie net neergetypt.:D

Als één groep weet waarover ze praat zijn het de scholieren wel, die zitten immers op school en in de klas met die lui. Natuurlijk zijn er genoeg allochtonen waar niets op aan te merken valt, maar helaas ook genoeg om de groep als geheel een slecht imago te geven. En dan praten we denk ik niet over 10%, daarvoor zijn er denk ik meer nodig.

Of je moet natuurlijk denken dat nederlandse scholieren massaal racistisch zijn en hun sentiment op niets is gebaseerd.

Misschien is het meer dan 10%, misschien niet, ik heb daar geen cijfers over. Mij lijkt het niet noodzakelijk dat er van een groep meer dan 10% nodig is om het imago omlaag te halen, met 1% kan dat ook heel eenvoudig.

Uit het onderzoek kwam dat de voornaamste reden van de negatieve houding kwam door te weinig contact. Je laat het in jou post lijken alsof juist scholieren veel in contact zijn met allochtonen en daardoor als beste een goed objectief beeld kunnen vormen over deze groep en wij dit maar moeten overnemen. Dit komt niet overeen met de resultaten van het onderzoek. Bij elkaar in de klas zitten, houdt niet meteen contact in. Iedereen heeft zijn groep en zo kan je langs elkaar heen leven.

Ik zeg niet dat Nederlanders rascistisch zijn, maar gewoon mensen zijn. Mensen hebben en gebruiken vooroordelen, zo ook Nederlanders. Moslims evengoed en mede daardoor hebben deze twee groepen negatieve houdingen over elkaar. Contact is vrijwel de enige manier om vooroordelen te kunnen doorbreken.

Misschien is het meer dan 10%, misschien niet, ik heb daar geen cijfers over. Mij lijkt het niet noodzakelijk dat er van een groep meer dan 10% nodig is om het imago omlaag te halen, met 1% kan dat ook heel eenvoudig.

Uit het onderzoek kwam dat de voornaamste reden van de negatieve houding kwam door te weinig contact. Je laat het in jou post lijken alsof juist scholieren veel in contact zijn met allochtonen en daardoor als beste een goed objectief beeld kunnen vormen over deze groep en wij dit maar moeten overnemen. Dit komt niet overeen met de resultaten van het onderzoek. Bij elkaar in de klas zitten, houdt niet meteen contact in. Iedereen heeft zijn groep en zo kan je langs elkaar heen leven.

Ik zeg niet dat Nederlanders rascistisch zijn, maar gewoon mensen zijn. Mensen hebben en gebruiken vooroordelen, zo ook Nederlanders. Moslims evengoed en mede daardoor hebben deze twee groepen negatieve houdingen over elkaar. Contact is vrijwel de enige manier om vooroordelen te kunnen doorbreken.

Ik denk dat juist scholieren relatief veel in kontakt komen met allochtonen ja. Dat komt omdat zij hun sociale omgeving niet zelf kiezen. Daardoor heeft de gemiddelde scholier intensief kontakt met een dwarsdoorsnede uit de samenleving. Als juist de scholieren, die ontegenzeggelijk relatief veel kontakt hebben met allochtonen en moslims, een negatief beeld hebben over die groep, dan moet je dat uiterst serieus nemen, en niet afdoen als voortvloeisel van de negatieve media. Zij kunnen het weten. Zij zien ze elke dag. Ik geloof er niks van dat zoveel scholieren kritisch zou staan tegenover moslims als 90% van hen zich normaal gedroeg.

54% van de jongeren, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, denkt negatief over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van professor H. Dekker van de Universiteit Leiden en de Universiteit Utrecht. Het onderzoek wijst verder uit dat de belangrijkste verklaring voor deze negatieve houding het gebrek aan direct contact met moslims is. Andere verklaringen voor de negatieve gevoelens zijn de mening van beste vrienden en ouders. Jongens zijn negatiever dan meisjes en een negatieve houding van een 15-jarige anno nu is moeilijk te veranderen tenzij er iets heel ingrijpends gebeurt.
In de ZEMBLA-aflevering ‘Jong en Wilders’ praten jongeren openhartig over de problemen die zij hebben met allochtonen en de islam.
Bekijk links de eerste vijf minuten van Zembla en een toelichting van professor Dekker.
In ‘Jong en Wilders’ brengt ZEMBLA gesprekken met jongeren die weinig of geen contact hebben met allochtonen. Het zijn ‘gewone kinderen’ met ‘gewone problemen’ die wonen in kleine dorpen en op een ‘witte school’ (HAVO en VWO) zitten. Tijdens de scholierenverkiezingen, een dag voor de Tweede Kamerverkiezingen, stemden verrassend veel jongeren op de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Wat beweegt hen? En waarom stem je op Wilders als er nauwelijks allochtonen in je omgeving zijn?
Pieter zit in 4 HAVO en stemde op Wilders. Hij zegt in ZEMBLA: ‘Hun cultuur en de onze zijn zo verschillend, de principes zijn zo verschillend, daar krijg je geruzie over. Dan wordt het een grote bende in Nederland, daar ben ik bang voor.’ Pieter denkt dat het moeilijk is om vrienden te zijn met allochtonen: ‘Het ligt bij ons en bij hun. Allebei zijn we bang om elkaar te leren kennen. Je kijkt elkaar aan en stelt je meteen defensief op.’

Bart (4 HAVO) stemde ook op Wilders: ‘Als je langsloopt, dan kijken ze afgunstig naar je en dan kijk je dus afgunstig terug. Soms doen ze dom, maar soms doen wij ook dom. Zij denken dat ze alles zijn, zij denken dat ze meer zijn.’

Boy (5 VWO) stemde bij de scholierenverkiezingen op de VVD en is niet optimistisch over zijn leeftijdsgenoten: ‘Ik denk dat vooral mijn generatie al verpest is. Die zijn nauwelijks meer van hun opvattingen af te brengen. Je krijgt echt twee groepen die steeds meer gescheiden zijn.’

Het hele stuk uit de openingspost, voor wie niet op urls wil klikken.

Ik denk dat veel jeugd de k*tmarokkaantjes verwart met Moslims.

K*tmarokkaantjes kun je geen Moslims noemen namelijk.
Moslims doen niet wat deze krulrellerds doen dus misschien mag er wat duidelijkheid veur de jeugd komen? :D

whehehe, denk je nou echt dat ze daar in die poll ook op gelet hebben??? :D:D:D

Inderdaad. Als je als 14-24-34 jarige of hoe oud dan ook leest dat Moslims ongelovigen 'aantrekkelijke' namen toebedelen als 'kufar', en wat ze je wel niet allemaal toewensen aan narigheid, dan is het logisch dat mensen niet prettig over moslims gaan denken.

Netjes verteld toch? ;)
whehehe, een ongelovige blijft een ongelovige, of je dat nou in het artabisch benoemt of in het frans, dat heeft er verder neem ik aan niets mee te maken, zo wel dan zijn we wel erg zeurderig geworden.

Dat 'soort' Mocro's ziet de moskee amper van binnen, believe me.
minstens 1keer per week! als ze gestuurd worden . . . . :thumbup:

Ik scheer ze altijd over 1 kam. Kijk moslim is een begrip daar vallen k*t marokkaantjes onder en ook moslims zelf. Net als het begrip auto, daar heb je ook verschillende merken.

en daardoor ontstaan dus nog wel eens misvattingen, je gaat toch ook niet op safari in een smart omdat het een auto is?;)

Och, wat maakt t uit
Gelukkig weet ik dat het vice versa is dus niks om bang voor te zijn
En ik bedoel maar...neem het die moslims nou eens kwalijk

Wat het uitmaakt? We krijgen steeds meer een tweedeling op die manier. Die Franse rellen komen steeds dichterbij vrees ik. :(

Gaat geheid een keer verkeerd. Overal gebeurt het een keer.
Dan maar liever nu, nu hun aantallen klein zijn:)

Scholieren zien in de media alles rondom Israel/Palestina, Irak, en het Midden-oosten.

Het fundementalisme werpt zijn vruchten af, want de geestelijk leiders weten hèèl goed dat wanneer er in de Westerse wereld de haat tegen de geintergreerde Moslims ontstaat van de eigen bevolking, zij daar ontzettend veel baat bij hebben omdat Moslimbroeders over 1 kam worden gescheerd en zodoende zullen de Moslims in de Westerste wereld opstaan die overal zitten.

Wanneer er een twee groepen als bijvoorbeeld een extreemrechtse en Moslimpartij groot worden, breekt de hel los. Op die manier kunnen de leiders hun strijd aangaan met de wereld.

Het is noodzaak dat we in Nederland de Moslims deel uit laten maken van onze samenleving èn zodoende distanteren van extremisme, dat zou de meest effectieve bestrijding zijn.

Wanneer wij ze afstoten, zullen zij de kant van het Moslim extremisme kiezen en zich aansluiten bij die strijd.

Hetzelfde als in Irak in feite, als wij de bevolking de middelen hadden gegeven om Saddam om ver te kegelen, hadden ze dat zelf gedaan zonder een invasie van buitenaf, en zouden we nu niet met ons Westers aandeel zijn achtergebleven.

Ben ik 100% met je eens,ze hebben het zelf verkloot!
Of je kunt ze niet verstaan (gebrekking NLs 1e lichting),

of je kunt ze niet zien (burka),

of als je in de buurt komt hebben ze een grote bek (jeugd van 12-18),

of ze stinken te erg dat je niet in de buurt wil komen.

Tel er rituele slachtingen, uithuwelijken, man-vrouw relatie en de negatieve berichtgeving uit de mdia over criminele allochtonen bij op en je komt wel tot zon beeld.

- Dat laatste over dat stinken was maar een grapje en meer gebaseerd op persoonlijke ervaring in de gym.

wakker worden malloot

Jij begrijpt er echt helemaal niets van.....(sp stemmer?) Deze middeleeuwse bevolkingsgroep WIL helemaal geen deel uit maken van de nederlandse samenleving,daarom is de intregatie van dit volk ook voor 50%mislukt,itt andere volken welke naar Nederland kwamen....plus het feit dat wij in nederland veel te soft zijn en ze hun hele cultuur mee mogen nemen,dus waarom zou je dan veranderen als je naar je eigen moskeetje/je eigen halal slagertje/je eigen islamitisch schooltje/je eigen (door ons betaalde)arabische tolk aan het ziekenhuis bed als Fatima van haar 6e kind aan het bevallen is geregeld word.......slaap lekker verder Marky...ik werd 15 jaar geleden al wakker.

Haha monster personality disorder.

Mijn gym baas is ook radicaal rechts, moslims zijn de duivel in zijn ogen. Hij zegt moslims komen hier, kweken 6 kinderen terwijl de gem nl er twee neemt. Zodat ze binnen 20 jaar het land(en de politiek) overnemen.

Ik zeg monster paranoide waan:)

Jij begrijpt er echt helemaal niets van.....(sp stemmer?) Deze middeleeuwse bevolkingsgroep WIL helemaal geen deel uit maken van de nederlandse samenleving,daarom is de intregatie van dit volk ook voor 50%mislukt,itt andere volken welke naar Nederland kwamen....plus het feit dat wij in nederland veel te soft zijn en ze hun hele cultuur mee mogen nemen,dus waarom zou je dan veranderen als je naar je eigen moskeetje/je eigen halal slagertje/je eigen islamitisch schooltje/je eigen (door ons betaalde)arabische tolk aan het ziekenhuis bed als Fatima van haar 6e kind aan het bevallen is geregeld word.......slaap lekker verder Marky...ik werd 15 jaar geleden al wakker.

Nee laten we luisteren naar iemand die 25 jaar lang heeft geslapen....
Welke volken zijn hier dan wel zo goed geintegreerd?

Terug
Naar boven