- Waardering
- 2.658
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lekker boeiend wat die lui voor advies krijgen, de meesten eindigen toch allemaal als crimineel....
Cito zegt trouwens ook niet zo veel in mijn ogen
Er zit een gozer in een andere klas, die is ook op mbo begonnen en doet nu atheneum- profiel Gezondheid en techniek
Maar dat is wel weer een uitzondering denk, als je er echt weggelegd voor bent kom je er uiteindelijk wel
Wat versta je daaronder?
Je kan een iq test namelijk beter maken door oefeningetjes te maken gericht op het trainen van iq
schooladviezen zijn door de band nogal aan de lage kant. Mij hebben ze ooit aangeraden om BSO te doen terwijl ik nu in m'n laatste masterjaar zit...![]()
Jammer dat het weer eens als knuffel allochtoononderzoek wordt afgedaan terwijl de feiten voor zich spreken. Adviezen horen gewoon over de linie gelijk te zijn bij bepaalde scores, niet sterk afwijkend naar afkomst.
Het lijkt me gewoon totaal zinloos. Je moet iemand niet beoordelen op papier maar via zijn of haar motivatie naar een bepaald beroep toe. Meestal zal die wel realistisch zijn, aangezien de ambities van iemand sterk samenhangen met het zelfbeeld en het inzicht in eigen kunnen en vermogen. Er zijn mensen die op lagere school echt waardeloos presteren, dat blijken dan soms toch mensen te zijn met een sterke wil om iets te behalen en zich daarvoor dan zo inzetten dat ze meer vermogen in zich hebben dan zo'n toets kan aantonen.
Dus: vraag wat iemand wilt worden, daarna nagaan welke studiemogelijkheden er zijn dan pas een IQ test oid.
Vergeet niet dat leraren een kind meerdere jaren op school volgt. Wat het leergedrag, sociaal gedrag is, enz. Men weet dus eigenlijk precies wat zo'n kind wel of niet kan.
En een momentopname als zo'n cito-toets is eigenlijk nietszeggend. Behalve dat het kind een bepaald inzicht heeft of een bepaald iq.
-knip-
Als een kind meer kan dan als advies gegeven wordt, dan ziet het middelbaar onderwijs dit aan de cijfers en kan zo'n kind doorstromen naar havo/vwo. Waar maakt men zich nu toch druk om?
-knip-.......
Druk van autochtone ouders zal inderdaad ook wel meespelen, maar voor de rest zijn het dan overwegend geen onredelijke motivaties lijkt me.