Fitness Seller

schouder blessure

Arnie

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb al tijden last van mijn rechter schouder. De spierontwikkeling is ook een beetje anders als bij mijn linker schouder en het lijkt zo dat het sleutelbeen korter is. Omdat ik een aandoening aan een paar gewrichten heb, heb ik eens op internet opgezocht of schouder problemen ook bij die aandoening horen. Ik vond toen dat in sommige gevallen een naar binnen gedraaid schouder gewricht voorkomt.

Ik ben een paar keer bij de huisarts en fysiotherapeuten geweest die ik dit voorlegde. Ze keken me beide wat raar aan en zeiden dat dat niet zo is. Mijn huisarts melde toen wel dat het chronisch was en dat ik op moet houden met sporten. Ik heb hem toen verteld dat dat geen optie is. Hij heeft me toen door verwezen naar het ziekenhuis. De arts daar zei dat ik beter kon stoppen. Als ik toch door wou gaan moest ik, als ik last kreeg, maar naar mijn huisarts om een spuit met bijschors nier hormoon. Omdat hij dit zei zonder naar mijn schouder te kijken ben ik kwaad weg gegaan.

Dit is ongeveer een half jaar geleden. Ik heb nog steeds veel last maar sport wel door, en een spuit wil ik eigenlijk ook niet. Vanmiddag sprak ik met een jongen die me vroeg wat ik met mijn schouder heb. Ik vroeg waarom dat hij me dat vroeg. Hij zei het lijkt net of je gewricht verkeerd zit.

Na die opmerking van vanmiddag zou ik toch wel graag willen weten wat er met mijn schouder is en of er wat aan te doen valt. Mijn vraag is eigenlijk heeft iemand een idee waar je met een dergelijk probleem terecht kan?

ik heb zelf ook erg last van mn schouders ( beide ) ben bij huisartsen.. fysiotherapeuten.. sportartsen etc. geweest maar niemand kon een duidelijke indicatie geven van wat er nu precies mis was.. ik slik nu al tijden glucosamine etc. en dat geeft wel verlichting.. verder erg geconcentreerd trainen en te zware oefeningen vermijden.. schouders ook licht trainen en je concentreren op de bewegingen.. dat is wat ome eclipse je mee kan geven ;)

als er echt iets mis is met hoe je gewricht zit zullen ze dat best kunnen opereren (lees: rechtzetten) maar dat zal een fysiotherapeut ongetwijfeld vrijwel direct opmerken

Ik heb zelf een schouderblessure aan beide kanten. Ik heb nog nooit van jou probleem gehoord, maar zeg gewoon tegen de arts/fysio WATCH MY SHOULDER YOU BAD MOTHER****ER! Haha, ik zou persoonlijk proberen om te kijken of je erom heen kunt trainen en kijken of er oefeningen zijn waarbij je geen last hebt. Probeer eens tussen borst/schouder training veel rust te pakken. Oefeningen waarbij je achter het schoudergewricht werkt ( zoals neck press, lat pulley in the neck ) vervangen door voor het gewricht te werken ( front press, front pull downs ) en je inname van gezonde vetten te verhogen ( helpt bij gewrichten te smeren. Maar dit heeft echter niet echt een verband met bijv. een scheve schouder/sleutelbeen. Probeer mijn/andermans tips anders eens uit. Heel veel succes ermee, groetjes

Trouwens... Upright rows zijn ook gevoelig ( vaak bij sleutelbeen! )

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie maar mijn verhaal hierboven klopt niet helemaal want de fysiotherapeut merkte op dat mijn sleutelbeen korter leek. Zij raade mij toen aan om me door een huisarts door te laten verwijzen. Zij vond wel dat er iets niet klopte omdat ik mijn rechter arm ook maar 120 graden boven mijn hoofd kan bewegen en dan muurvast zit. Maar in het ziekenhuis werd er niet naar gekeken. Misschien moet ik mijn huisarts vragen om een verwijzing naar een andere arts.

Arnie zei:
Bedankt voor de reactie maar mijn verhaal hierboven klopt niet helemaal want de fysiotherapeut merkte op dat mijn sleutelbeen korter leek. Zij raade mij toen aan om me door een huisarts door te laten verwijzen. Zij vond wel dat er iets niet klopte omdat ik mijn rechter arm ook maar 120 graden boven mijn hoofd kan bewegen en dan muurvast zit. Maar in het ziekenhuis werd er niet naar gekeken. Misschien moet ik mijn huisarts vragen om een verwijzing naar een andere arts.
Zou ze dat dan niet even opmeten? Tenminste, dat lijkt mij dan wel zo slim. Mag ik vragen wat je precies bedoelt met je omschrijving, dat je schoudergewricht naar binnen draait? Heb je misschien foto's?
Het is natuurlijk schandalig, dat ze in het ziekenhuis niet serieus met je probleem zijn omgegaan. Volgende keer kun je misschien beter een ander ziekenhuis proberen.
Edit: Probeer eens foto's te laten maken, zodat ze echt kunnen zien of er lengteverschil is en of er misschien beschadigingen zijn aan je schoudergebeuren.

Laatst bewerkt:
Heb ook onlangs een schouderblessure opgelopen, verrekking van de pees in het AC gewricht ( = pees tussen schouderblad en sleutelbeen) Je sleutelbeen komt hierdoor wat omhoog en je kan het terug naar beneden duwen, maar toetst steeds weer terug omhoog. De oorzaak bij ma was overbelasting en ik moet 3 maanden een schouderbrace dragen. De pees moet terug versterken, maar sleutelbeen zal nooit meer op originele plaats terecht komen. Bij mij lijkt het ook of men ene schouder iets meer afhangt of naar voren hangt.

Misschien moet je naar mensendieck gaan? Deed mij ook wel goed toen mijn botten in mn rug niet helemaal goed waren. Je krijgt dan oefeningen mee en in combinatie met krachtsport komt het meestal wel goed om je spieren dan je botten een beetje begeleiden.

Terug
Naar boven