MuscleMeat

Schouder issue met krachtverlies linker arm

Killah

Cool Novice
Waardering
0
Goedendag allen,

Sinds een paar maanden heb ik nu last van mijn linker schouder. Het begon als een zeurende pijn (vergelijk met groei-pijn) die zomaar komt en ook zomaar weer weggaat. Ik ben ermee naar de dokter geweest en die heeft wat onderzoeken gedaan, uiteindelijk niets kunnen vinden dus doorgestuurd naar een therapeut. Deze zegt dat het komt door een beschadiging bij de aanhechting van een pees.... Hierdoor kun je blijkbaar ook krachtverlies hebben/krijgen???
Hij kan alleen niet aangeven wanneer dit exact verholpen zou moeten zijn omdat het blijkbaar een langzaam herstel process is.

Nu is mijn vraag of iemand hier ook ervaring mee heeft want ik zit nu al een paar maanden stil en wil nu toch echt weer aan de slag. Ben ook al rustig aan begonnen maar merk echt duidelijk krachtverlies bij verschillende oefeningen in mijn linkerarm. Misschien dat er iets is om het sneller te laten genezen of misschien dat de therapeut het fout heeft??
Ik hoor het graag.

Thx.

Grtz

Tja, schouderproblemen zijn altijd een tricky iets ( en kan aan veel dingen liggen). Niets doen heeft sowieso geen nut, dus gewoon trainen. Echter wel licht en op geleide van de pijn. Naarmate dit beter gaat kun je langzaamaan het gewicht opvoeren.

Als je het op deze manier doet kunnen er 3 dingen gebeuren:
1. Je bent van je klachten verlost
2. Het probleem wordt veel erger, maar nu is er een oorzaak te vinden waar iets aan te doen is
3. Je blijft last houden, maar er is mee te trainen. Oorzaak wordt niet gevonden

Inderdaad, onthoud goed en noteer goed welke oefeningen pijn doen en WAAR die pijn doen. Dit kan je erg helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is het hem juist, het gaat niet echt meer pijn doen alleen zit er de kracht niet in om de oefeningen op mijn "normale" gewicht te doen...
Maarja ik zal eerst weer eens een paar weken intensief gaan trainen en kijken of de kracht dan terug komt.
Thx all !

Tja, schouderproblemen zijn altijd een tricky iets ( en kan aan veel dingen liggen). Niets doen heeft sowieso geen nut, dus gewoon trainen. Echter wel licht en op geleide van de pijn. Naarmate dit beter gaat kun je langzaamaan het gewicht opvoeren.

Als je het op deze manier doet kunnen er 3 dingen gebeuren:
1. Je bent van je klachten verlost
2. Het probleem wordt veel erger, maar nu is er een oorzaak te vinden waar iets aan te doen is
3. Je blijft last houden, maar er is mee te trainen. Oorzaak wordt niet gevonden

Ben je uit een ei gekomen ofzo. Je weet nieteens wat die jongen heeft en je post zoiets. Wel eens van een natuurlijk herstelproces gehoord? Misschien heeft hij wel een peesruptuur, dan is het neit verstandig om gelijk te gaan trainen, dan zou ik eerst 2-3 weken rust nemen (wel de arm gebruiken), daarna weer rustig aan kracht gaan opbouwen.
Maar voor de zekerheid eerst even naar de fysiotherapeut.

Terug
Naar boven