AndroidHealthClinic

schouder pezen

radou01

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Hallo,

Ik heb nu bijna drie maanden laast van mijn schouders.
Nu ga ik al ander half maand naar de fysio.

Die zegt dat mijn zouder pezen overbelast zijn. Moet wat rust en wat oefeningen doen.
Nu heb ik meer dan die maanden niet getraind en veel massa verloren.
Ik heb pijn als ik side reas doe zonder gewicht.

Wie heeft dit ook gehad, en wat heb je er aan gedaan.

Waar heb je precies pijn dan?

Interessant topic aangezien ik last heb.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb pijn als ik mijn arm om hoog wil krijgen, voel pijn vanaf mijn boven arm tot boven kant schouder.
Volgens de fysio komt het pijn van de pezen die er voor zorgen dat je armen om hoog geholpen worden.

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

meer info idd

straalt de pijn uit naar arm, hand?
tintelingen, dood gevoel hand, arm?
knakt je schouder bij bewegen?

De pijn staalt inderdaad van mijn boven arm naar de schouders.
En soms knakt mijn linker schouder.

gaat de kant op (of is al) peesontsteking, zijn al veel topics over.
beginnen met rotatorcuffoefeningen en......
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/koelen-ijs-207332/
en in het dagelijks leven, wel bewegen niet belasten (wel je arm gebruiken met koffiedrinken etc. geen zware boodschappentassen)

Yep, wat skinnie zegt, zorg ook dat je nu niet je spieren verkrampt door té weinig beweging en let ook op of je houding goed is/blijft(rug recht, borst naar voren, evenveel gewicht op beide zitvlakken etc.).
Sterkte iig.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Herkenbaar, heb ook last gehad van steken in mijn linkerschouder. Iets te fanatiek met neckpresses bezig geweest vermoed ik... Meestal begint de pijn bij die oefening, en loop ik er de rest van de week nog lekker mee.

Oplossing: Geen neckpresses meer voor mij, er zijn genoeg andere schouders oefeningen!

Yep, wat skinnie zegt, zorg ook dat je nu niet je spieren verkrampt door té weinig beweging en let ook op of je houding goed is/blijft(rug recht, borst naar voren, evenveel gewicht op beide zitvlakken etc.).
Sterkte iig.

precies, blijven bewegen, niet stilhouden van de pijn, anders krijg je hetzelfde als mij: frozen shoulder.. dat wil je echt niet:(

Terug
Naar boven