AndroidHealthClinic

schouder pijn

bARBAAR

Cool Novice
Waardering
0
hey mensen loop nu al 2 weken rond met pijn in men schouder als ik men arm op til of draai egt onwijze pijn en het gaat maar nie weg :(

overbelast, overtrained? rust! Doe het rustig aan met die schouder. schouderproblemen zuigt

Zou het rustig aan doen. Gaat het niet weg dan wel zeker naar de dokter

• Topic Starter Topic Starter
ja ik train nu effe een week nie als ik nie train word ik zo chago :(

of hele lichte oefeningen doen, zorgen voor goede doorbloeding. En benen kan je wel trainen deze week :rolleyes:

ik weet hoe het voelt..

Ik ken het gevoel. Ik heb zelf twee jaar lang last gehad van een schouderblessure en nog steeds pas ik op met het trainen.

Als het een pees is in je schouder dan kan je jezelf op de volgende manier helpen. Heeft bij mij wel geholpen.

Zoek de plek op waar het het meeste pijn doet. Druk met 1 vingertop deze plek in. Het doet misschien zeer, maargoed, het is niet anders. Druk net zolang op deze plek totdat je merkt dat de pijn minder wordt/helemaal weg is.

Op deze manier bevorder je je bloeddoorstorming en voer je afvalstoffen af. Pezen hebben bijna geen bloedvaten dit in tegenstelling tot je spieren. Dus met deze methode kan het je helpen.

Ik heb gedurende de blessure nooit gestopt met trainen en daardoor ben ik, denk ik, sneller hersteld dan als ik stil zou zitten. Gewoon rustig door trainen.

potverdomme nog aan toe :D

als je traint in een centrum waar je begeleidt hoort te worden bij je oefeningen door een 'instructeur', moet je em heel hard kicken....

rotator cuff is you magic word.... is net een hele thread over geweest. find it.

ik had zelf 2 weken geleden ERG last van mn schouders.. was gewoon overbelast.. ben gewoon door blijven trainen maar dan veel lichter(minder gewicht meer herhalingen) en mn schouder zo min mogelijk belast..

nu gaat het wel weer redelijk en kan mn schouder weer zonder pijn bewegen :-)

maar kijk nog ff of ik weer zwaarder ga trainen.. vind het eigenlijk wel prettig om langere setjes te maken..

Ik heb op het moment ook last van mn rechterschouder :(
Dit heb ik opgelopen na bankdrukken m.b.v de Smith Machine...
Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan of dat mijn schouder gewoon achterloopt ten opzichte van mijn borst?

Hoogstwaarschijnlijk een tendinitis supraspinatus, oftewel een ontsteking van de pees van de supraspinatus spier. Erg vervelende blessure. Deze pees is in tegenstelling tot de andere pezen rond het schoudergewricht het slechtst doorbloedt. En pezen zijn in het algemeen al slecht doorbloedt, dus dat zegt genoeg. Hij loopt ook nog eens onder het schouderdak door (ontspringt aan het schouderblad en hecht vast aan de humurus), waardoor hij bij abductie tegen het dak wordt aangeduwt en dus in de knel komt. Hierdoor ontstaan vaak blessures en problemen met deze spier. Bij een painfull arc (abductie)tussen 60 en 120 graden is de test voor de supraspinatus zo goed als positief en al helemaal wanneer ook de exorotatie pijnlijkk is. Dit zijn nl de 2 functies van deze spier: Abductie (zijwaarts heffen) en Exorotatie (naar buiten draaien)
Remedie: Rust geven, spiermanchet rond schouder trainen (rotator cuff) en evt. diepe dwarse frictie (aanwakkeren ontstekingsproces)

Succes

dat is kloten,ik heb een half jaar geleden ook problemen gehad met mijn schouder,men pees was ontstoken dan heb ik 3maanden gerust en ben nu terug een paar maanden bezig met weinig gewicht en veel herhalingen.als het probleem blijft ga dan naar een radioloog(heb ik ook gedaan).zeker opletten want anders blijf je er mee sukkelen.grtz

• Topic Starter Topic Starter
hey jongens ik ben er inmiddels vanaf ik heb heel veel messages gehad van men meisje en dat spul opgesmeerd om je spieren op te warmen heeft wel 2 weken geduurd maar tog weggegaan jullie ook allemaal sterkte met jullie schouders

ik heb ook een poosje met een geblesseerde voorkop van mn linkerschouder rondgelopen, da's zwaar klote. heb t toen 2 maanden wat rustiger aan gedaan (met borst en schouders, de rest ging wel) en heb r nooit meer last van gehad.
had er overigens niet zo heel veel pijn aan, dus t zal wel wat minder zijn geweest dan wat jij hebt. een arts opzoeken kan nooit kwaad, dus als t aanhoudt, zeker doen!

Terug
Naar boven