XXL Nutrition

schouder probleem

miss

Cool Novice
Waardering
0
..ik heb een probleem met schoudertraining, ik heb al verschillende methodes geprobeerd om mijn schouders goed leeg te krijgen maar ik ben steeds niet tevreden. Ik doe nu zonder rust deze oefeningen maar ik

militari press 10 hh 20kg (met stang 30)
shoulderpress 10hh 2X10kg
front raise 10hh 2X9kg
rev. fly 10hh 2x8kg
lateral raise 10hh 2x6 kg
dan 1 min. rust 4setjes

na mijn training ben ik leeg maar nu 1 dag later, heb ik nergens last van..een beetje stijf maar geen spierpijn. ga ze zo nog wat extra aan pakken met de cable:mad:

heefd iemand ceen goede sugestie voor een goede dodelijke schouder training?of moet ik gewoon maar met een spotter gaan trainen?

Spierpijn is natuurlijk geen garantie voor vooruitgang.

Wissel eens van routine of manier van training. Ga eens lager in je herhalingen, hoger in je sets en hoger in je rust. Dus bijv 5*6 op je MP (ik zou je raises sowieso wat hoger in reps houden) en tussen elke set een minuutje rust. Kijk eens of het bevalt. Je kan nog 100-en manieren van trainen verzinnen op die manier. Kijk welke jij fijn vindt om te doen.

Ik zou ook eens proberen met je traps voor te vermoeien voor je aan je schouders begint.

En idd, de military press zo zwaar mogelijk doen met bv 5 x 5 reps & sets. En nadien
afmaken met lateral raises met een skweeeeze on top. De reverse fly is idd wel leuk,
maar ik zou ook eens een face pull proberen.

En, dit is enkel mijn mening, zijn die front raises overbodig :p

Ik moet zeggen: in al die jaren dat ik train, heb ik nog nooit spierpijn in mijn schouders gehad.
En toch zijn ze al wat ronder ;)

3 oefening voor de voorste kop is veel te veel IMO.
1 press oefening weg. EN minder setjes en meer rust.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou ook eens proberen met je traps voor te vermoeien voor je aan je schouders begint.

En idd, de military press zo zwaar mogelijk doen met bv 5 x 5 reps & sets. En nadien
afmaken met lateral raises met een skweeeeze on top. De reverse fly is idd wel leuk,
maar ik zou ook eens een face pull proberen.

En, dit is enkel mijn mening, zijn die front raises overbodig :p

Ik moet zeggen: in al die jaren dat ik train, heb ik nog nooit spierpijn in mijn schouders gehad.
En toch zijn ze al wat ronder ;)

stomme vraag maar wat iseen skweeeze???

ik had vroeger (shit word oud:o) wel altijd spierpijn in de schouders maar de laatste jaren niet..maar voor mijn gevoel klopt het gewoon niet dat ik geen pijn meer krijg. maar als ik naar jou kijk hoef ik me dus gee zorgen te maken dat er niks gebeurd zonder spierpijn:)

stomme vraag maar wat iseen skweeeze???

ik had vroeger (shit word oud:o) wel altijd spierpijn in de schouders maar de laatste jaren niet..maar voor mijn gevoel klopt het gewoon niet dat ik geen pijn meer krijg. maar als ik naar jou kijk hoef ik me dus gee zorgen te maken dat er niks gebeurd zonder spierpijn:)

;)

Gewoon even knijpen met je spier op het hoogste punt van de rep zeg maar.
Dus je spier echt aanspannen.

En ik ben nog ouder :p Ach ja, je lichaam went gewoon aan die martelingen ;)
Ofwel eet je beter en is je herstel gewoon ook beter.

3 oefening voor de voorste kop is veel te veel IMO.
1 press oefening weg. EN minder setjes en meer rust.

ja.. en mischien wat geforceerde reps met spotter om over dat dode punt heen te kkomen..want zit met de shoulder press op 16 kilo maar kom niet hoger alleen..thanks

aha..logisch...

denk een combie, maare dat gezonde eten heeft zeker invloed..en niet meer weekende stappen doet denk ik ook wonderen... he..dan klopt je leeftijd niet..er staat 30????

aha..logisch...

denk een combie, maare dat gezonde eten heeft zeker invloed..en niet meer weekende stappen doet denk ik ook wonderen... he..dan klopt je leeftijd niet..er staat 30????

Ja, dat merk ik ook wel ... het uitblijven om van vrijdag tot maandag in de kroeg te hangen is anabool :p

Ja, maar scheelt nog maar 2 weekjes en dan komt er 31 :p

..gefeliciteerd alvast!!!!!!!! heb hernieuwde schoudertraining energie hervonden...ga de tips zo gelijk gebruiken en op jacht naar een spotter...thanks!!!!!!!!!!!!:lifter:

hoger in je sets en hoger

hoger in je sets en hoger in je rust. Dus bijv 5*6 op je MP ik zou je raises sowieso wat hoger in reps houden en tussen elke set een minuutje rust. Kijk eens of het bevalt. Je kan nog 100-en manieren van trainen verzinnen o

ja.. en mischien wat geforceerde reps met spotter om over dat dode punt heen te kkomen..want zit met de shoulder press op 16 kilo maar kom niet hoger alleen..thanks
Kijk wel uit met geforceerde reps. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van. Als je vast zit met een bepaald gewicht: verandering van spijs doet eten. Wat dacht je van een rustweekje? dan kan je na je rustweek je volume per week langzamerhand opbouwen (dus niet in één keer weer het volume gebruiken wat je daarvoor deed). Zo geef je je spieren even wat rust en kan je misschien over je plateau heenkomen.

Gelijk nog een gedachte: hoe ziet de rest van je schema eruit? Ik ga er vanuit dat je - gezien je schouder workout - met een spiergroep-split werkt? Waar zitten je andere presses (zal hoofdzakelijk borst/triceps zijn) in je schema? Ver geneog van je schouder workout? Blijf je daar wel op vooruit gaan?

Wat bedoel je met je schouders "LEEG" trainen en wat wil je er mee bereiken ?

Probeer dit:
Military press 4 sets van 4-8.
Side laterals 2 sets van 8-12.
Incline laterals 2 sets van 8-12.
Alles tot failure en met max intensiteit. 1 x per week.
Na een week of acht verander je het programma, bijv.:
Dumbbell press/Cable laterals/lying inclines.
Na weer een week of 8 doe je ook voor de pressbeweging sets van 8-12, en zo kan je lang doorgaan met zaken te veranderen.
Wedden dat je je schouders zal voelen, maar onthoudt ook dat spierpijn geen noodzaak is voor groei, ik heb nooit spierpijn en groei toch.
SHIT ik had niet gezien dat je tot het vrouwelijk geslacht behoort, dom van mij natuurlijk als iemand zich Miss noemt. Ik neem alles terug, van vrouwentraining heb ik geen verstand.

Wat bedoel je met je schouders "LEEG" trainen en wat wil je er mee bereiken ?

ik wil ze weer goed prikkelen om ze te laten groeien, daarom heb ik de raarste combi"s bedacht. ik weet dat wat ik hier boven deed niet voor groeien bedoeld was maar hier kwam een pter weer mee..

heb vanmiddag face puls 6X 10 hh 17.5kg
schoulder press dumbbell 1X15hh 16 kg, 1X10hh 18kg en (yes record)
3X6hh met 20kg :banana:met een spotter achterme. ik train altijd alleen en ben blijkbaar heel voorzichtig met mijn schouders. daarna lateral raise soals robke beschreef (auw:))6 sets 6-8hh goed geisoleerd,armen overstrekt begon met 8 eindigde bij 4kg. en laatste beetje energie er uit met de cable er ui gehaald. ze voelen eindelijk weer getraind aan. dus het begin is er...(hihi,,en een recordje!!!!!!)

Kijk wel uit met geforceerde reps. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van. Als je vast zit met een bepaald gewicht: verandering van spijs doet eten. Wat dacht je van een rustweekje? dan kan je na je rustweek je volume per week langzamerhand opbouwen (dus niet in één keer weer het volume gebruiken wat je daarvoor deed). Zo geef je je spieren even wat rust en kan je misschien over je plateau heenkomen.

Gelijk nog een gedachte: hoe ziet de rest van je schema eruit? Ik ga er vanuit dat je - gezien je schouder workout - met een spiergroep-split werkt? Waar zitten je andere presses (zal hoofdzakelijk borst/triceps zijn) in je schema? Ver geneog van je schouder workout? Blijf je daar wel op vooruit gaan?

ik zit nu in mijn cut periode voor mijn wedstrijd , dus rust zit er niet in...ik heb veel minder energie dus train daardoor ook minder dus heb genoeg rust.Ik zie waar je naar toe wil, train regelmatig 2 dagen achter elkaar moet toch maar rust dag er tussen gaan nemen. ik zit met al mijn trainingen op 5 sets 8hh, ik ben er vanmiddag achter gekomen dat ik mijn schouders gewoon weer terug moet naaar de basis zwaar en goed concentreren op de spier die ik train, en meer setjes. thanks voor je reactie!!

Probeer dit:
Military press 4 sets van 4-8.
Side laterals 2 sets van 8-12.
Incline laterals 2 sets van 8-12.
Alles tot failure en met max intensiteit. 1 x per week.
Na een week of acht verander je het programma, bijv.:
Dumbbell press/Cable laterals/lying inclines.
Na weer een week of 8 doe je ook voor de pressbeweging sets van 8-12, en zo kan je lang doorgaan met zaken te veranderen.
Wedden dat je je schouders zal voelen, maar onthoudt ook dat spierpijn geen noodzaak is voor groei, ik heb nooit spierpijn en groei toch.
SHIT ik had niet gezien dat je tot het vrouwelijk geslacht behoort, dom van mij natuurlijk als iemand zich Miss noemt. Ik neem alles terug, van vrouwentraining heb ik geen verstand.

incline lateral wat bedoel je daar mee. welk gedeelte train ik (voorste kop?)

incline lateral wat bedoel je daar mee. welk gedeelte train ik (voorste kop?)

Incline laterals zijn side laterals maar dan voorovergebogen, het traint de achterste schouderkoppen. Het is natuurlijk een isolatieoefening want de belangrijkste groei van deze schouderkoppen wordt veroorzaakt door de rugoefeningen.

Incline laterals zijn side laterals maar dan voorovergebogen, het traint de achterste schouderkoppen. Het is natuurlijk een isolatieoefening want de belangrijkste groei van deze schouderkoppen wordt veroorzaakt door de rugoefeningen.

oke..ik ken hem als reverse fly:), ga dit schemaatje vrijdag proberen!!!thanks

Terug
Naar boven