XXL Nutrition

Schwanzen upgraded

rock666

Competitive Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m87
Massa
118kg
Naam: Maurice Janssen (Strongest man team Limburg)

Mijn oude logje (becoming a strong man) heb ik een poosje niet meer bijgehouden dus wordt het eens tijd voor een nieuw logje. Sinds ik vader geworden ben, heb ik minder trainingsuren kunnen maken. De laatste maanden ben ik bezig geweest om mijn eigen trainingsplekje thuis te maken. Home gym is nu af en ik kan al weer enkele weken goed gas geven

Mijn BW zit nu rond de 118kg. Ben wat vet kwijt en heb wat meer spiermassa hiervoor terug gekregen. Voel me hier sterk en fit bij.

Ik heb de laatste weken niet stil gezeten, mijn belangrijkste trainingsresultaten:
-8x100kg m.p.
-5x125kg push press.
-8x280kg rackpull.
-8x130kg bench press.
-6x190kg squat.

Ben momenteel weer rustig op aan het bouwen naar zware gewichten. M.n. bij de regular deadlift doe ik het rustig aan gezien de vele onderrug problemen.

Mijn voornaamste doel is om weer op volle oorlogssterkte te zijn voor de sterkste Limburger.

In dit logje ga ik niet dagelijks mijn trainingen neerpennen, maar zal ik geregeld wat filmpjes van mijn trainingen posten, in de hoop structurele tips te ontvangen. Ook vind ik het zelf altijd leuker om mensen in actie te zien dan hele pagina's aan trainingsgetallen door te bladeren.

• Topic Starter Topic Starter
Hier een paar foto's van mijn home gym.

Photo-0055.jpg

Photo-0056.jpg

Photo-0062.jpg

Photo-0058.jpg

Photo-0060.jpg

Goed om te horen dat je weer lekker bezig bent Maurice! Zo te zien ben je alweer zo sterk als voorheen! 8x100 mp is niet misselijk!

Doe je ding en heb plezier. Als vader en kostwinnaar is het uiteraard niet altijd makkelijk om structureel te trainen, dus een homegym is in dat kader ideaal!

Ga je logje volgen maat.

Gr

Hey Mr Hank. Het plezier staat voorop en uiteraard de gezondheid.

Ik hoop weer eens progressie te kunnen boeken nu ik weer wat structureler kan trainen.

Rubi hoe plaats ik een filmpje in mijn trainingslog???

ow shit, the schwanz is back, nice home gym maurice!

Hey Mr Hank. Het plezier staat voorop en uiteraard de gezondheid.

Ik hoop weer eens progressie te kunnen boeken nu ik weer wat structureler kan trainen.

Rubi hoe plaats ik een filmpje in mijn trainingslog???

Youtube account aanmaken, filmpje erop zetten en dan weblink van filmpje hier posten.

Succes!

Goed bezig Maurice. Je homegym ziet er ook nice uit man!

Fijn dat je een log gaat bijhouden. Ik verwacht hier mooie gewichten te zien voorbij komen. Je huidige stats zijn in ieder geval al erg goed.

Ben ook wel benieuwd hoe je nog omgaat in de laatste fase van het herstel van je rugblessure. Ik zit er zelf nog volop in, maar hoop binnen een paar maanden te zijn waar jij nu bent: wel nog voorzichtig zijn, maar gewoon kunnen trainen.

mooie gym man!

Thanx mannen.

@Domie: ben je al een beetje bang.

@Thanx Mattieu en Frenk

@Youri: mijn onderrug heeft de afgelopen jaren de nodige "tikjes" gehad, dus ik weet dat ik niet moet forceren en gewoon mijn rug de tijd en rust moet gunnen om sterker te worden.

---------- Toegevoegd om 10:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

3x160kg squat
http://www.youtube.com/watch?v=KyjITP_s3gw

3x192,5kg squat
http://www.youtube.com/watch?v=c7FEE5hLnF8

7x190kg deadlift
http://www.youtube.com/watch?v=Qncx0CSS9Ko

6x60kg triceps barble extensions
http://www.youtube.com/watch?v=q_ijdstWnIc

Was deze training meer met de camera aan het k*tten dan met de gewichten.

Ik heb bij de squat altijd wat gewicht in mijn nek nodig om op diepte te komen. Bij de 160kg is de diepte discutabel, bij de 192,5kg squat al een stuk beter. Moet wel zeggen dat de camerapositie een vertekend beeld van de diepte geeft.

Deadlift gewoon mijn werkset gedaan die ik moest doen niet echt spannend.

Triceps barble extensions, zittend uitgevoerd heeft mij behoorlijk wat tricepskracht opgeleverd, vandaar dat ik hem hier post.

Ik vind die squats op 192,5 niet diep genoeg, maar voor strongman boeit dat ook niet. Die triceps oefening ga ik ook eens proberen, thanks!

Diep genoeg! Homegym ziet er nice uit!

Ik vind die squats op 192,5 niet diep genoeg, maar voor strongman boeit dat ook niet. Die triceps oefening ga ik ook eens proberen, thanks!

Ik squat rond paralel diepte, heeft voor mij persoonlijk de grootste meerwaarde vertaald naar strongman toe. 192,5kg squat is paralel, zal de volgende keer de camera beter positioneren.

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

Diep genoeg! Homegym ziet er nice uit!

Thanx.

ik ben nooit bang voor jou maurice, daar ben je veels te mooi voor (no homo, ofja een beetje xx)

heel mooi plekje zo. Lijkt of je bij de DL continue de bar bij del iftoiff voor het midden van voet hebt.

heel mooi plekje zo. Lijkt of je bij de DL continue de bar bij del iftoiff voor het midden van voet hebt.

Thanx G. Heb het filmpje eens goed terug gekeken en je hebt indd gelijk. Probeer normaal de stang goed tegen mijn schenen aan te trekken , maar dat gebeurd ook niet. Ik concentreer me heel erg op het recht houden van mijn onderrug, waardoor ik hier waarschijnlijk niet goed opgelet heb. Thanx voor de bruikbare opmerking.

ziet er goed uit Maurice! Squats zijn prima!

ziet er goed uit Maurice! Squats zijn prima!

Thanx Rubi.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Vandaag stond wat herstelwerk op het programma, maar had mijn Radzikowski shirt aan dus dan moet er ook wat gepresst worden.

Begonnen met seated m.p. zie filmpje. Is een behoorlijk pittige oefening daar er geen ruimte voor "foetelen" is. Toch nog tot een dubbel met 97,5kg gekomen. Laatste set moest een rep out met 80kg worden , maar wristwrap schoot los waardoor de focus en balans weg was.

Verder nog wat oefeningen voor doorbloeding gedaan:
-Small bench press.
-Dumble fly's.
-Clean pulls.
-Snatch grip shrugs.
-Biceps concentration curls.
-Abs.

http://www.youtube.com/watch?v=BdanKiUcS_w&feature=youtu.be

Ben nog niet zo handig met filmpjes monteren enzo, dus sorry als het hier en daar wat rommelig is.

waarom niet iets grotere stappen ipv steeds 2,5kg.

Terug
Naar boven