AndroidHealthClinic

serials beginnerslog (na anderhalfjaar niks)

serial

Cool Novice
Waardering
0
Zoals de topic title zegt: na anderhalf jaar geen gym meer binnengestapt te hebben ben ik sinds 3 dagen terug begonnen.
Voor die periode afwezigheid heb ik ongeveer 10 maanden 5x weeks getraind maar dit was:
1) Niet icm goed voedingsschema
2) Veel te eenzijdig qua oefeningen en aantal sets

Ik ben in die periode een goede 6kg bijgekomen maar erg veel definitie was er niet. Qua kracht zat het wel zeer goed maar dit enkel voor zeer specifieke oefeningen. (triceps pushdown (machine), concentration curls, hammer curls,...)
Voor de helft van deze periode gebruikte ik ook supplementen maar niet echt de beste voor handen (vooral twinlab producten zoals amino fuel en hun creatine lijn)

De reden waarom ik gestopt ben was door een operatie aan mijn rechterhand (waar nu een titanium pin in zit :p)

Nu echter ben ik volle moed terug begonnen en dit mét deftige voeding, vriend als trainingspartner ter motivatie én enkele goede supplementen van xxlnutrition.

Ikzelf meet 1.76m en weeg vandaag 61.2kg
weinig bf dus al heb ik de indruk dat alles bij mijn buik zit =)
Tot zover de inleiding :)

Vandaag borst en biceps getraind:
als opwarming 1x10reps BP @ 35kg en 1x20reps @ 35kg
Erna (nog steeds BP):
2x10reps @ 45kg
1x5reps @ 50kg
1x3reps @ 55kg

Ik was wel redelijk tevreden van dit resultaat gezien ik vroeger nooit echt gebenchpressed heb en ik ineens 55kg 3x kon reppen terwijl ik zelf maar 61kg weeg. Wel nog een lange weg te gaan uiteraard maar voor een begin was ik wel tevreden.

erna heb ik verschillende sets borst getraind maar geen idee hoe deze oefening noemt. (2 gestrekte armen naast u op schouderhoogte en dan die 2 stokken tot voor u duwen :p)
hoeveel reps en sets heb ik niet bijgehouden maar doe ik in de toekomst zeker!

hierna 3x8reps incline dumbbell press aan een magere 10kg per arm...
Denk dat ik iets te vroeg na de vorige sets begonnen ben.

Dan 3x8 reps preacher curls (machine) @ 25kg en 1x6reps @ 30kg
Erna nog wat dumbbell curls 4x8reps @ 12kg afwisselend

als afsluiter nog een supersetje BP 2x6reps @45kg

Alle (opbouwende) commentaar is méér dan welkom (anders zou ik hier niks posten)
Morgen volgt een iets overzichtelijkere post :)

succes en opletten met die rechterhand

• Topic Starter Topic Starter
Na een korte onderbreking nog ff een update:
Intussen is weer een weekje voorbij gegaan met vooral veel vallen en opstaan en hier en daar een uitschieter...

Vandaag borst getrained en ben zwaar ontgoocheld (was al zeer moe wegens amper geslapen te hebben)
3 sets db press
3 sets db fly
3 sets bp (hier ging het heel slecht :s)
3 sets incline db press
3 sets incline db fly

ik had na de eerste 3 sets een enorme pump in mn onderarmen en maar weinig uithoudingsvermogen en kracht meer...
Totaal geen pump in borst hoewel ik telkens minder en minder kon duwen...
Na de workout was het precies of mijn borst gekrompen was ipv de pump die ik normaal ervaar...

Nu ga ik nog goed eten en dan vroeg slapen om voldoende rust te hebben zodat ik er morgen deftig tegen aan kan gaan...

na de slechte workout gisteren, een goede workout voor vandaag :)
Eerste keer dat ik terug rug trainde dus heb ik het rustig aan gedaan:

lat pulldown wide grip tegen borst:
10x 35
8x40
8x40
8x30

seated row small grip:
12x25
12x30
8x35
6x40

toestel (ken naam niet :/ waar je met borst tegen steun zit en dan naar beneden trekt)
geen kg aanduidingen, 4 sets gedaan

ander toestel (vergelijkbaar met lat pulldown maar dan seated met rugleuning en dan 2 stangen tot net onder okselhoogte naar beneden trekken)
10x40
8x45
8x50
8x55
6x50

Hoe oud ben je? :)

veel succes voor je nieuwe start

denk ook aan een goed eetschema en voldoende rust!

greetzzz

bedankt :)
Rust krijg ik voldoende, enkel heb ik moeite mij aan een vast eetschema te houden (shame on me)
Ik krijg wel op een 5tal keer per dag voldoende kcal en eiwitten binnen maar ik kan me er niet toe brengen een echt schema op te stellen om te volgen.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een 3000tal kcal binnen en iets meer dan 200gr eiwitten
Ik eet niet telkens stipt om de 3uur maar ook niet plots met een pauze van 4,5 uur tussen...

dat rug is wel braga ik zou langzaam es bors en deads leren en chins gaan doen (daar is je ecto BW perfect voor) succes:thumbup:

mini update:
Vandaag ging ik buikspieren+benen trainen maar ik heb serieuze spierpijn aan mn onderrug en wil niks forceren. Zal het vandaag dus rustig houden en er morgen terug invliegen.
Ben nog maar pas terug begonnen met trainen en ik wil zeker niet overtrainen.

Denk dat goed eten en rusten zijn werk wel zal doen in de loop van de dag :)

ff update:
Ben nu een kleine 4 weken bezig en ik zit goed op schema :)
In deze periode ben ik van 61.2 naar +/- 65kg gegaan (varieert wat) en is er uiterlijk ook ietwat progressie op te merken.

Ik ga nog steeds 4 tot 5dagen naar de gym en let vooral zeer sterk op mijn voeding.
Ik bij al bij al zeer tevreden met de (minieme) vooruitgang maar vooral met mn ingesteldheid =)

Dit logje blijf ik volgen....

goed bezig kerel!

hah, al lang geen update meer gedaan

zit nu aan 68kg eigen gewicht ietsje hoger bf%
alle lifts zijn ook zeer goed vooruit gegaan dus het loopt als een trein ;)

Terug
Naar boven