Zoals de topic title zegt: na anderhalf jaar geen gym meer binnengestapt te hebben ben ik sinds 3 dagen terug begonnen.
Voor die periode afwezigheid heb ik ongeveer 10 maanden 5x weeks getraind maar dit was:
1) Niet icm goed voedingsschema
2) Veel te eenzijdig qua oefeningen en aantal sets
Ik ben in die periode een goede 6kg bijgekomen maar erg veel definitie was er niet. Qua kracht zat het wel zeer goed maar dit enkel voor zeer specifieke oefeningen. (triceps pushdown (machine), concentration curls, hammer curls,...)
Voor de helft van deze periode gebruikte ik ook supplementen maar niet echt de beste voor handen (vooral twinlab producten zoals amino fuel en hun creatine lijn)
De reden waarom ik gestopt ben was door een operatie aan mijn rechterhand (waar nu een titanium pin in zit
)
Nu echter ben ik volle moed terug begonnen en dit mét deftige voeding, vriend als trainingspartner ter motivatie én enkele goede supplementen van xxlnutrition.
Ikzelf meet 1.76m en weeg vandaag 61.2kg
weinig bf dus al heb ik de indruk dat alles bij mijn buik zit =)
Tot zover de inleiding
Vandaag borst en biceps getraind:
als opwarming 1x10reps BP @ 35kg en 1x20reps @ 35kg
Erna (nog steeds BP):
2x10reps @ 45kg
1x5reps @ 50kg
1x3reps @ 55kg
Ik was wel redelijk tevreden van dit resultaat gezien ik vroeger nooit echt gebenchpressed heb en ik ineens 55kg 3x kon reppen terwijl ik zelf maar 61kg weeg. Wel nog een lange weg te gaan uiteraard maar voor een begin was ik wel tevreden.
erna heb ik verschillende sets borst getraind maar geen idee hoe deze oefening noemt. (2 gestrekte armen naast u op schouderhoogte en dan die 2 stokken tot voor u duwen
)
hoeveel reps en sets heb ik niet bijgehouden maar doe ik in de toekomst zeker!
hierna 3x8reps incline dumbbell press aan een magere 10kg per arm...
Denk dat ik iets te vroeg na de vorige sets begonnen ben.
Dan 3x8 reps preacher curls (machine) @ 25kg en 1x6reps @ 30kg
Erna nog wat dumbbell curls 4x8reps @ 12kg afwisselend
als afsluiter nog een supersetje BP 2x6reps @45kg
Alle (opbouwende) commentaar is méér dan welkom (anders zou ik hier niks posten)
Morgen volgt een iets overzichtelijkere post
Voor die periode afwezigheid heb ik ongeveer 10 maanden 5x weeks getraind maar dit was:
1) Niet icm goed voedingsschema
2) Veel te eenzijdig qua oefeningen en aantal sets
Ik ben in die periode een goede 6kg bijgekomen maar erg veel definitie was er niet. Qua kracht zat het wel zeer goed maar dit enkel voor zeer specifieke oefeningen. (triceps pushdown (machine), concentration curls, hammer curls,...)
Voor de helft van deze periode gebruikte ik ook supplementen maar niet echt de beste voor handen (vooral twinlab producten zoals amino fuel en hun creatine lijn)
De reden waarom ik gestopt ben was door een operatie aan mijn rechterhand (waar nu een titanium pin in zit
)Nu echter ben ik volle moed terug begonnen en dit mét deftige voeding, vriend als trainingspartner ter motivatie én enkele goede supplementen van xxlnutrition.
Ikzelf meet 1.76m en weeg vandaag 61.2kg
weinig bf dus al heb ik de indruk dat alles bij mijn buik zit =)
Tot zover de inleiding

Vandaag borst en biceps getraind:
als opwarming 1x10reps BP @ 35kg en 1x20reps @ 35kg
Erna (nog steeds BP):
2x10reps @ 45kg
1x5reps @ 50kg
1x3reps @ 55kg
Ik was wel redelijk tevreden van dit resultaat gezien ik vroeger nooit echt gebenchpressed heb en ik ineens 55kg 3x kon reppen terwijl ik zelf maar 61kg weeg. Wel nog een lange weg te gaan uiteraard maar voor een begin was ik wel tevreden.
erna heb ik verschillende sets borst getraind maar geen idee hoe deze oefening noemt. (2 gestrekte armen naast u op schouderhoogte en dan die 2 stokken tot voor u duwen
)hoeveel reps en sets heb ik niet bijgehouden maar doe ik in de toekomst zeker!
hierna 3x8reps incline dumbbell press aan een magere 10kg per arm...
Denk dat ik iets te vroeg na de vorige sets begonnen ben.
Dan 3x8 reps preacher curls (machine) @ 25kg en 1x6reps @ 30kg
Erna nog wat dumbbell curls 4x8reps @ 12kg afwisselend
als afsluiter nog een supersetje BP 2x6reps @45kg
Alle (opbouwende) commentaar is méér dan welkom (anders zou ik hier niks posten)
Morgen volgt een iets overzichtelijkere post