AndroidHealthClinic

serieuze beginner biceps, triceps.

choefert

Novice
Waardering
0
hallo beste mensen,

Mijn naam is Mike en ik ben 19 jaar oud. ik zou graag spieren willen hebben. Voor nu alleen mijn biceps en triceps. Ik heb echt heel weinig verstand over voedingregels of trainingsmanieren. Daarom vraag ik jullie om hulp.

ik ben nu 3 weken bezig met trainen:
ik gebruik 1 halter van 5kg, ik heb eigenlijk 2 halters, maar ik vind het prettiger om met 1 halter te trainen zodat mijn andere arm kan uitrusten.
ik doe 10-12 reps en dat die ik 5 maal (dus sets denk ik)
ik ben bereid om een serieuze/strenge schema aan te houden, in de hoop dat ik na 3 maanden (of eerder) al vooruitgang zie.

Ik weeg 73 kg en ik ben 1m77 lang.

Ik hoop zo spoedig mogelijk op een antwoord,
Mike
ps: ik ben ook bereid om andere vragen te beantwoorden
ps2: geen moeilijk begrippen gebruiken pls :)

Wil je nou serieus zeggen dat je alleen je armen wil trainen? Lees is wat rond op het forum man..
binnen 3 maanden al vooruitgang? ja, kan, maar verwacht niet dat je er bij loopt als een beachboy, al helemaal niet als je alleen je biceps en triceps traint :o

1 halter van 5 kilo ga je niet echt ver mee komen... schrijf je in bij een sportschool

Is niet slim he makker met 1 halter, altijd met 2 halters, eerst rechts dan links dan rechts etc.. als je met 1 halter doet is hetzelfde als jij de heledag rondloopt met 1schoen

• Topic Starter Topic Starter
hmm oke,
dus wat ik ga doen is vanaf nu 2 halters gebruiken en ieder van 8 kg?
maar hoevel sets en reps dan...

ik hoef er niet als een beachboy uit te zien, ik wil gewoon kracht in mn armen hebben. Oke geen 3 maanden maar een half jaar, of een jaar maakt me niks uit.

Wat moet ik nog meer trainen samen met mn armen om het allemaal kompleet te maken dan. Ik doe btw ook mn onderarmen. En na het trainen doen mijn ook schouders ook best pijn (lekker pijn) dus die worden ook steviger.

bedankt jullie voor jullie reactie,
Mike

gewoon kijken hoeveel KG je aankan.. na verloop van tijd verhogen, omdat je sterker wordt.
ik blijf erbij dat je beter naar een sportschool kan gaan. met 2 haltertjes kom je dr niet.

Waarom zou je alleen kracht in je armen willen? Als je zo'n simplistisch trainingsdoel hebt hoef je hierook niet te vragen wat je moet doen. Beetje sleuren aan die minigewichtjes, klaar.

Oke kennelijk ben ik helemaal verkeerd begonnen.
En als ik nou zeg dat ik een goede lichaam wil hebben, en dus niet alleen mn armen wil gaan trainen. Hoe zou ik dan moeten beginnen?

Ik kan niet naar de sportschool, want ik heb niet echt veel tijd. Misschien dat ik na een halve jaar zal gaan (of eerder).;)
Maar ik zat dus te denken om nu al te beginnen.:o

gewoon wat basis dingen met lichaams gewicht.
opdrukken
sit ups
squats
pullups/chinups

als dat gemakkelijk gaat een rugtas op je rug met wat boeken dr in ofzo..

Oke laten we daar dan maar mee beginnen!
hey dudes,
dankjewel voor de snelle reacties

Terug
Naar boven