AndroidHealthClinic

Shake als basis voedsel.

Respeezy

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Hallo, ik ben sinds een tijdje veganistisch.

Het liefst zou ik de hele dag alleen noten zaden groenten en fruit eten, alleen wegens veel sporten heb ik toch vrij veel calorieen nodig , iets dat heel moeilijk te halen is met "clean" foods.

Ik eet dan ook dagelijks (met tegenzin) brood rijst en muesli om de benodigde calorieen te halen.

Ik heb nu het idee, om een grote shake te maken en daar de hele dag van te drinken.

Mijn theorie is dat ik dan geen brood rijst of museli meer hoef te eten.
En naast de shake , gevarieerde gezonde groenten en fruit kan eten.

Als ik nu bijvoorbeeld een zak spinazie leeg eet, zit ik weer vol en heb ik als het ware een achterstand om mijn dagelijkse behoefte aan calorieen te halen, de hele dag draait om calorieen bijhouden.

Het voordeel van het shake idee zou dan ook zijn, dat deze "caloriebom" mij in staat stelt ernaast rustig gezonde voeding te eten zonder mij de hele dag zorgen te moeten maken of ik wel genoeg calorieen binnenkrijg.

Verder is het lichter verteerbaar dan brood rijst etc , waardoor het me perfect lijkt als pre workout shake en ontbijt.

Dus als ontbijt , pre workout shake , post workout shake en eventueel voor het slapen gaan zou ik deze shake willen nemen.

De ingredienten , wil ik varieeren , maar als basis zit ik te denken aan tahin ( sesampasta) , vrij eiwitrijk, goede vetten en verder veel mineralen en vitaminen. en 600 cal per 100 gram en soja melk.
Verder kan ik er honing, gebroken lijnzaad ,bananen ,ander fruit , kokoswater,kokosvet etc bijgooien voor de variatie.

Toch lijkt het mij een beetje raar om deze shake 3/4e oid van mijn dagelijkse voeding uit te laten maken, vandaar dit topic.

Heeft iemand hier commentaar op, dan hoor ik het graag.

Osu!.

ik vind het ook raar ja, maarja, heb je immers voor gekozen he.
gaat niet echt heel geweldig samen met de BB lifestyle.

Ik ben zelf vegetarisch dus eet wel eieren en drink wel melk maar blijft het ook moeilijk om aan mn kcals te komen, en voor mij werkt het goed om gewoon lekker veel vetten naar binnen te werken. Daarmee kom je makkelijk aan je kcals en ook op 100 gram eiwitten per dag groei je wel hoor, al is het natuurlijk beter om het dubbele binnen te krijgen.

Lekkere wokmaaltijden (+rijst) met verse groenten, tofu en een hele flinke scheut olijfolie bijvoorbeeld. Of zelfgemaakte vegetarische pizza.

Om terug te komen op je vraag; dat kan zeker, wel de ingredienten van je shake een beetje afwisselen.

Terug
Naar boven