MuscleMeat

shake ja of nee?

petaah

Novice
Waardering
0
beste trainers

ik zit met een paar vragen,

ik ben 20 jaar en ben in een jaar van 126 kg naar 89 kg afgevallen. dit heb ik gedaan door 3 a 4 x in de week te fitnessen en of zwemmen of joggen en natuurlijk minder te eten.

nu ben ik bijna op mijn streefgewicht van ongeveer 85 kg, maar ik zit nu met overtollig huid vooral bij mijn buik en borst. dat van mijn buik krijg ik waarschijnlijk niet weg door middel van trainen. dit kan alleen via een operatie. dit ga ik niet doen want kost me veelte veel geld. maar ik denk dat ik mijn borst nog wel strak kan trainen.

nu zit ik met de vraag is het verstandig om een een of andere shake te nemen of gewoon goed stevig de borst door trainen zonder een shake. ik train nu 3 keer in de week 1 a 1.5 uur en jog 2 keer in de week. ook neem ik naar het trainen magerkwark met 6.7 gr eiwitten per 100 gr. verder let ik nog steeds op wat ik eet. ik druk 2 x in de week bank en zit rond de 70 a 80 kg 4 tot 6 x max.

ps ik had graag een foto willen bijvoegen van hoe ik dr uit zie maar dat lukt me niet:P

alle surgesties zijn van harte welkom
alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je op onderhoud blijft kom je niet aan van die ene shake.

als je maar wel een whey/eiwit shake neemt en geen gainer :rolleyes:

Grote vraag is: wat wil je met een shake bereiken? Waarom denk je dat het je kan helpen?

Even kort iets anders: je bent 20 - waarom zou jij niet van je overtollig vel af kunnen komen? Stel een net eetschema op met een berg cardio na je krachttraining en ik denk dat je nog een hoop kunt bereiken hoor!
Met een dergelijk voedingsschema kun je ook je shake 'inpassen', zodat je daar niet van aankomt ofzo.
Daarnaast hoop ik wel dat je heel je lijf traint, en niet alleen je borst...

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik er mee wil bereiken is wat sneller grotere borst spieren, ik train nu al meer als een jaar, en niet alleen mijn borst maar mijn hele lichaam. en van die overtollige huis kom ik niet af, omdat ik eerst vrij dik was en daardoor is mijn huid heel erg uitgerekt ook bij een beetje bij mijn borst. en dat wil ik graag weg trainen en ik probeer er zo achter te komen of een schake zin heeft of niet. en mijn voeding daar let ik ook al een jaar op, ik probeer per dag niet meer als 1700 tot 2000 kcal binnen te krijgen, omdat ik toch graag nog 5 kg afval

training schema

maandag (1/1.5 uur) borst en schouders buik triseps, 3kwartier zaalvoetbal
woensdag (1/1.5 uur)rug buik biceps bene, daarna 20 min zwemmen
vrijdag (1/1.5 uur) borst en schouders bene triseps, daarna 20 min zwemmen

en ik probeer dinsdag en donderdags 1 uur te joggen.

Grote vraag is: wat wil je met een shake bereiken? Waarom denk je dat het je kan helpen?

Even kort iets anders: je bent 20 - waarom zou jij niet van je overtollig vel af kunnen komen? Stel een net eetschema op met een berg cardio na je krachttraining en ik denk dat je nog een hoop kunt bereiken hoor!
Met een dergelijk voedingsschema kun je ook je shake 'inpassen', zodat je daar niet van aankomt ofzo.
Daarnaast hoop ik wel dat je heel je lijf traint, en niet alleen je borst...

Protein shakes zijn altijd goed als je spiermassa wilt opbouwen of wilt behouden tijdens het cutten.

Nu je post wat je eet en sport begrijp ik het hele plaatje ook wat beter.
Afgezien van de Kcal tellen (goed dat je dat doet, maar ik denk dat je er ook beter aan doet om de verhouding K/E/V in de gaten te houden, en daarmee ook shakes in je voedingsschema te passen), ik zou aanbevelen om een compleet schema te maken.
En zo snel als je kilo kwijt kunt raken, zo snel is je huid niet... Blijf trainen en verbaas je over wat er nog allemaal mogelijk is.

Ik vraag me alleen af of 20 minuten cardio voldoende is na je krachttraining. Ik zou zelf voor minimaal een half uur gaan...

Naja 20 min Anaerobe training gewoon!!

Je kan ipv die shake ook gewoon andere eiwitrijke zaken eten (blikje tonijn, kippefilet, ...). Van die shake ga je je borstspieren niet verdubbelen hoor, dat zijn gewoon eiwitten zoals je ook genoeg uit voeding kunt halen..

Gezien je enkel spreekt over magere kwark na je training, vermoed ik dat je je eetschema nog genoeg kan bijsleutelen zodat je die shake niet echt nodig hebt.

Hoe dan ook : je kan die shake wel erbij nemen als je wil maar je moet zeker geen wonderen verwachten; het is niet meer of niet minder dan wat je uit voeding kan halen (met het verschil dat whey sneller opgenomen wordt maar dat gaat het verschil niet maken :))

Bedankt voor alle informatie. en ik zal proberen mijn voeding schema aan te passen, maar dat gaat wel lastig worden want ik ben momenteel in Finland op stage voor 5 maand. en ik leef hier heel onregelmatig ik ontbijt om 12 uur warm en savonds eet ik meestal brood met Fruit en of kwark. Ik heb inmiddels al een shake besteld en ben van plan deze alleen te nemen op de dagen dat ik train.

Laatst bewerkt:
Knap dat je dit allemaal wel doet...das feit 1
maar nog beterder is alsje het lekkuh volhoud met sporten en dus bewegen...je raak heus echt wel wat kwijt aan ''vel'' op den duur .
Feitje 2 is lekkuh gewoon doorgaan en geduld..maar tja das met veel..dingen.. ;)

thnx en ik ga gwn lekker door alleen met een shakje dr bij en we zien wel wat het resultaat word, als ik dr van aan kom stop ik dr weer mee.

Knap dat je dit allemaal wel doet...das feit 1
maar nog beterder is alsje het lekkuh volhoud met sporten en dus bewegen...je raak heus echt wel wat kwijt aan ''vel'' op den duur .
Feitje 2 is lekkuh gewoon doorgaan en geduld..maar tja das met veel..dingen.. ;)

Terug
Naar boven