XXL Nutrition

Shake na het trainen met kwark

t0mmie

Novice
Waardering
0
Ik had even een vraagje.. misschien is er al een duidelijk antwoord opgegeven maar heb het nog niet gevonden.

Ik train tot half 10 dan ben ik 21.50 thuis neem dan 40 gr. whey eiwit + 35 gr. dextrose. Maar nu ik vroeg moet werken ga ik om half 11/ 11 uur al naar bed toe. Dan neem ik meestal nog mn kwark erbij 25 gr. eiwit. Ik weet dat dit teveel is en dat mn shake nog niet volledig verwerkt is, maar op welke manier kan ik dit anders oplossen? Moet ik mn kwark niet meer inemen?
En is het erg dat ik pas een half uur na mn trauinen mn dextrose en eiwit binnen krijg??

Mvg. Tommy

Op een ander tijdstip trainen, omdat kwark an sich geen goede pwo maaltijd is (onvoldoende).

Koop je kwark zowieso bij de aldi
Zit namelijk 50 gram in en geen 25

spiertje16 zei:
Koop je kwark zowieso bij de aldi
Zit namelijk 50 gram in en geen 25
Dat vraagt hij helemaal niet! :duh:

Simpel, neem je shake mee naar het trainen, zodat je het op kunt drinken zodra je klaar bent, scheelt weer 20 minuten. Verder is whey eiwit snel opneembaar, als jij anderhalf uur later aan je kwark gaat beginnen is er niks aan de hand.

t0mmie zei:
Ik had even een vraagje.. misschien is er al een duidelijk antwoord opgegeven maar heb het nog niet gevonden.

Ik train tot half 10 dan ben ik 21.50 thuis neem dan 40 gr. whey eiwit + 35 gr. dextrose. Maar nu ik vroeg moet werken ga ik om half 11/ 11 uur al naar bed toe. Dan neem ik meestal nog mn kwark erbij 25 gr. eiwit. Ik weet dat dit teveel is en dat mn shake nog niet volledig verwerkt is, maar op welke manier kan ik dit anders oplossen? Moet ik mn kwark niet meer inemen?
En is het erg dat ik pas een half uur na mn trauinen mn dextrose en eiwit binnen krijg??

Mvg. Tommy

Je moet er rekening mee houden dat je lichaam maar om de 3 uur eiwitten kan verwerken ( maximaal 30 gram per 3 uur had ik ergens gelezen ). Kom je daar boven wordt het omgezet in vet.

hoi ik heb vraagje hoeveel gram eiwitten zit er in de kwark van de aldi en hoe heet die.
ik koop de kwark van konig bij de jumbo zitten 9.8 eiwitten in .

kickbokser zei:
hoi ik heb vraagje hoeveel gram eiwitten zit er in de kwark van de aldi en hoe heet die.
ik koop de kwark van konig bij de jumbo zitten 9.8 eiwitten in .
Dat is goed genoeg. Dan kom je op 49g, is goed genoeg. Wat er in die van de aldi zit weet ik niet, ik heb altijd konings van poeisz(9,8g) of zaansehoeve van ah(9g)

MartinoDacosta zei:
Je moet er rekening mee houden dat je lichaam maar om de 3 uur eiwitten kan verwerken ( maximaal 30 gram per 3 uur had ik ergens gelezen ). Kom je daar boven wordt het omgezet in vet.
Grote onzin.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!
Ik moet gewoon wat later gaan slapen voortaan! Maar wat houdt een pwo maaltijd in dan? Is het dan zo belangrijk om nog koolhydraten te nuttigen na de training?

Mvg. Tommy

Ik eet ook kwark 1.5 a 2 uur na mn training. alleen eet ik er ook 4 boterhammen bij en gooi ik er wat honeyhitters door de kwark:P

En 15-30 min daarna ga ik pitten. Ik heb geen prob met carbs tijdens mn slaap, ik slaap gewoon goed en word toch niet vetter:P

supreme zei:
Ik eet ook kwark 1.5 a 2 uur na mn training. alleen eet ik er ook 4 boterhammen bij en gooi ik er wat honeyhitters door de kwark:P

En 15-30 min daarna ga ik pitten. Ik heb geen prob met carbs tijdens mn slaap, ik slaap gewoon goed en word toch niet vetter:P
honeyhitters ??? watsdat?

Was een artikel van Rinus van der Zeijden.. onze grote Goeroe op het gebied van voeding. Moet je maar even tegen hem zeggen dat het onzin is :p

En jij gelooft ook alles van het voedingscentrum natuurlijk.

Terug
Naar boven