XXL Nutrition

Shaq's Trainingslog DoggCrap

ShaqAttack

Advanced Bodybuilder
Waardering
5
Ik ben sinds gisteren begonnen met DogCrapp, moet zeggen dat het goed meeviel qua training (niet zo zwaar als gedacht), vandaag niet echt veel pijn, en had eigenlijk ook niet het gevoel dat ik goed getraind had.

Mijn stats zijn nu:
1m96
108kg
BF ?
kom net uit schema standaard split (4dagen/week)
train ongeveer vanop mijn 16e levensjaar doch slechts een goeie 12 jaar in totaal (mét paar onderbrekingen)
Benchpress : 150 1RP
Squat: 170 1RP
Deathlift: gestopt op aanraden van kinesitherapeut

Ik deed gisteren dus:
Borst : BenchPress: opwarmen: setje van 8*60, 8*80 en dan de reeks met 90kg heel traag zakken... 1*8, 1*4, 1*5 - met 10-15 X diep ademhalen tussenin
(was wel ontgoocheld, want normaal train ik Benchpress zonder problemen 8*110 en dan nog 5*120)

Schouders : Smithmachine Military Press (before chest): idem als hierboven, tot 60 kg kunnen doen

Triceps: Cable press down: idem (tot 10 blokken)

Rug: Lat pull down Neck (heel traag terug naar boven laten komen) tot 80kg, normaal gezien zonder probleem tot 95-100...

Wou er DeathLift bij doen, maar kreeg pijn in onderrug...
Daarom heb ik er dan maar een Peckdeck bijgedaan en Dumbbellpress (34kg- dogcrapp principe)

Denken jullie dat dit schema wat waard is ?

EEN GROOT PROBLEEM: ik kan niets vinden over het stretchen, de link lukt niet bij mij (waarschijnlijk filter op het werk), dus zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij een woordje uitleg over het stretchen te verschaffen aub ?

Thnx !!!!!!

Vandaag doe ik Dumbbell curl, hammercurl, seated calf raises, leg curl en squat, alles volgens de manier die ik heb gelezen in de diverse links...
ben nieuwsgierig wat het squatten gaat geven, vorige week 160 kg 6*, maar vandaag dus na opwarming, setje van 8 (heavy) en dan de widowmaker !!!!!!
brrrr, lijkt mij echt wel grof !!!!

Wat benen betreft ken ik wel enkele goeie stretchoefeningen, maar voor biceps en onderarmen ???

Normaal gezien is dag 1 op maandag, maar door omstandigheden gisteren voor 1 keer op dinsdag, dus zal het vandaag 2 dagen na elkaar zijn...

Iemand nog tips of goede resultaten behaald met doggcrap ???

Laat maar weten...

Grtzzzzzzz

Ik ben sinds gisteren begonnen met DogCrapp, moet zeggen dat het goed meeviel qua training (niet zo zwaar als gedacht), vandaag niet echt veel pijn, en had eigenlijk ook niet het gevoel dat ik goed getraind had.

Mijn stats zijn nu:
1m96
108kg
BF ?
kom net uit schema standaard split (4dagen/week)
train ongeveer vanop mijn 16e levensjaar doch slechts een goeie 12 jaar in totaal (mét paar onderbrekingen)
Benchpress : 150 1RP
Squat: 170 1RP
Deathlift: gestopt op aanraden van kinesitherapeut

Ik deed gisteren dus:
Borst : BenchPress: opwarmen: setje van 8*60, 8*80 en dan de reeks met 90kg heel traag zakken... 1*8, 1*4, 1*5 - met 10-15 X diep ademhalen tussenin
(was wel ontgoocheld, want normaal train ik Benchpress zonder problemen 8*110 en dan nog 5*120)

Schouders : Smithmachine Military Press (before chest): idem als hierboven, tot 60 kg kunnen doen

Triceps: Cable press down: idem (tot 10 blokken)

Rug: Lat pull down Neck (heel traag terug naar boven laten komen) tot 80kg, normaal gezien zonder probleem tot 95-100...

Wou er DeathLift bij doen, maar kreeg pijn in onderrug...
Daarom heb ik er dan maar een Peckdeck bijgedaan en Dumbbellpress (34kg- dogcrapp principe)

Denken jullie dat dit schema wat waard is ?

EEN GROOT PROBLEEM: ik kan niets vinden over het stretchen, de link lukt niet bij mij (waarschijnlijk filter op het werk), dus zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij een woordje uitleg over het stretchen te verschaffen aub ?

Thnx !!!!!!

Vandaag doe ik Dumbbell curl, hammercurl, seated calf raises, leg curl en squat, alles volgens de manier die ik heb gelezen in de diverse links...
ben nieuwsgierig wat het squatten gaat geven, vorige week 160 kg 6*, maar vandaag dus na opwarming, setje van 8 (heavy) en dan de widowmaker !!!!!!
brrrr, lijkt mij echt wel grof !!!!

Wat benen betreft ken ik wel enkele goeie stretchoefeningen, maar voor biceps en onderarmen ???

Normaal gezien is dag 1 op maandag, maar door omstandigheden gisteren voor 1 keer op dinsdag, dus zal het vandaag 2 dagen na elkaar zijn...

Iemand nog tips of goede resultaten behaald met doggcrap ???

Laat maar weten...

Grtzzzzzzz

Post de rest van je schema eens (A/B 1t/m3) en de repranges die je daarbij gebruikt? Die stretches staan in een sticky op intensemuscle.com, op pagina 9 of 10 geloof ik (eerste plaatjes doen het daar idd niet).

Platte bench wordt afgeraden door Dante ivm grote kans op pectears.

Je eerste training krijg je last van je onderrug en gaat dan in plaats daarvan 2 oefeningen extra voor je borst doen??? ??? Sorry dat volg ik niet helemaal.
Ook je vraag of dit schema wat waard is en of het je wat gaat opleveren snap ik niet. Je hebt oa mijn log gevolgd (waarin de resultaten duidelijk zijn) en je als het goed is ingelezen in de trainingsmethode. Waarom twijfel je er nu dan nog aan? Als je twijfelt moet je het niet doen, sim-pel. Misschien is DC wel niks voor jou. Ik ga je in elk geval niet proberen te overtuigen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet het, dat Dante BP afraadt, maar ik wou nu eenmaal mijn lievelingsoefening niet uit mijn schema gooien...

De reden waarom ik 2 extra oefeningen deed op de borst, was omdat ik na de platte bench totaal niet het gevoel had dat mijn borst getraind was, daarom 2 extra oefeningen gedaan, ipv het deathliften.

De rest van mijn schema was ik van plan om van dag tot dag hier in te typen, maar als je dit liever in 1x hebt, no problem !

Toch alvast bedankt voor je reactie, TheNose, en wees gerust, ik ben overtuigd dat het een vet schema is, maar het is wennen, slecht 1 oefening per groep per trainingsdag, voorheen deed ik er gerust 5 - 6 op borst bv...

Ik zal straks de rest van mijn schema posten, nu eerst eten !! :cool:

Voila, ben er terug...

Heb intussen IntenseMuscle.com - Powered by vBulletin geprobeerd, ma die site wordt geblokt door de firewall hier op mijn werk... zal het thuis eens goed moeten bekijken...

wat trainingsschema betreft, ziehier:

Dag 1 (zie 1e post)
dag 2 (idem)

dag 3:

Borst: decline BP: warming up, DC-sets met 70kg : 8* + 4* + 3*
Schouders: Dumbbell Press DC-sets met 24kg : idem
triceps: Small Grip BP: DC-sets met 60 (of 70) kg : idem
Chins
onderrug (machine): DC-sets met 120 : idem

Dag 4:

biceps: barbell curl
kuiten: standing calf raises
hamstrings: seated leg curl
quads: legpress

Dag 5

Dumbbell Press
lateral raises
Dips
small grip pulldown
onderrug (machine)

Dag 6:

cable curl
hammercurl
seated calf raises
leg curl
hack squat

Buikspieren doe ik 2 keer per week na 1 van de usual stuff...

Ben echt wel benieuwd hoe hard de benen gaan schreeuwen straks, na de middag !

Ik zie 2x onderrug machine? Wat zijn DC sets? Dag 4 doe je maar 4 oefeningen ipv 5.

Het probleem is denk ik vooral de intensiteit waarmee je traint. Je moet nu alles geven in 1 set en dat ben je duidelijk niet gewend. Als ik mijn borst oefening heb afgerond doet alleen kijken naar mijn borst al pijn! Dat jij dan niks voelt heeft dus iets met de intensiteit te maken.

De langzame negatieven zijn ook niet nodig hoor, gewoon gecontroleerd laten zakken, niet 6 seconden of zo over doen.

Als ik je een tip mag geven: Ga nog heel veel lezen op intensemuscle.com want je mist nog de nodige info. ;)

sinds ik de posts van Dopa in de LOG,s van Nose heb gelezen heb ik weinig vertrouwen meer in dit soort Dogcrap.
de naam zegt al hoe ik erover denk.
wat Dopa zei/schreef kan ik me meer in vinden.
""train je spieren gewoon af zonder al die Hype-onzin""
ik zou daarom al niet aan dit soort schema,s beginnen Shaqattack.

lekker beargumenteerd obikoe, heb je het welleens een kans gegeven?

maar zoals thenose al zei, het is gewoon ff wennen, zowieso ga je de eerste 2 weken jezelf niet echt gaar voelen lijkt me, althans ik niet omdat je vooral bezig bent met de juiste gewichten per oefening te vinden, pas in week 3 en 4 begin je te verhogen en dus ook met de intensiteit etc. te trainen waar doggcrap om draait, als je dan in week 8 nog eens moet verhogen dan snap je wel waar ik het over heb als ik het over intensiteit heb.

zowieso moet je zelf ook wennen aan doggcrap, ik had m'n eerste trainingen ook niet echt het gevoel van ik ben kapot, nu na inmiddels 14 weken doggcrap ben ik na de meeste workouts helemaal kapot, vooral benen zijn erg zwaar, ben regelmatig misselijk geweest na m'n workouts.

en door die stretches heb je ook de dag erna meestal minder last van spierpijn, ik althans.

lekker beargumenteerd obikoe, heb je het welleens een kans gegeven?

maar zoals thenose al zei, het is gewoon ff wennen, zowieso ga je de eerste 2 weken jezelf niet echt gaar voelen lijkt me, althans ik niet omdat je vooral bezig bent met de juiste gewichten per oefening te vinden, pas in week 3 en 4 begin je te verhogen en dus ook met de intensiteit etc. te trainen waar doggcrap om draait, als je dan in week 8 nog eens moet verhogen dan snap je wel waar ik het over heb als ik het over intensiteit heb.

zowieso moet je zelf ook wennen aan doggcrap, ik had m'n eerste trainingen ook niet echt het gevoel van ik ben kapot, nu na inmiddels 14 weken doggcrap ben ik na de meeste workouts helemaal kapot, vooral benen zijn erg zwaar, ben regelmatig misselijk geweest na m'n workouts.

en door die stretches heb je ook de dag erna meestal minder last van spierpijn, ik althans.

waarom kun je met een ander schema of trainingsvorm niet stretchen ????????????????
ik stretch net zo goed hoor , ik heb ook wel spierpijn maar heb nog nooit een training overgeslagen.
en intensiteit is net zo groot als ik zelf wil.

waarom kun je met een ander schema of trainingsvorm niet stretchen ????????????????
ik stretch net zo goed hoor , ik heb ook wel spierpijn maar heb nog nooit een training overgeslagen.

En dat is ook prima, maar dan is doggcrap niks voor jou. Net als dopa heb je geen idee waarover je praat (je hebt zelf nooit met deze methode getraind). Prima als het je niks lijkt hoor, maar een echte mening kan je er niet over vormen aangezien je er niets over gelezen hebt of zelf zo getraind hebt.

Er zijn meer manieren om groot en sterk te worden. DC training is er 1 van. :thumb:

En dat is ook prima, maar dan is doggcrap niks voor jou. Net als dopa heb je geen idee waarover je praat (je hebt zelf nooit met deze methode getraind). Prima als het je niks lijkt hoor, maar een echte mening kan je er niet over vormen aangezien je er niets over gelezen hebt of zelf zo getraind hebt.

Er zijn meer manieren om groot en sterk te worden. DC training is er 1 van. :thumb:

ah , dat klinkt al beter.......
ik bedoel alleen maar dat DC gewoon maar 1 manier is net als al die andere manieren.
maar we begrijpen elkaar nu.;)

ontken ik dan dat je bij andere methodes niet kan stretchen?
je moet gewoon eens lezen dan geef je niet van die rare reacties.

je gebruikt ook het argument dat de topicstarter de intensiteit mee vond vallen.
als je eens wat over dc gelezen had snapte je dat de eerste 2 weken alleen maar kijken welke gewichten je moet gebruiken zijn, tuurlijk dat de intensiteit dan wat meevalt.

ontken ik dan dat je bij andere methodes niet kan stretchen?
je moet gewoon eens lezen dan geef je niet van die rare reacties.

je gebruikt ook het argument dat de topicstarter de intensiteit mee vond vallen.
als je eens wat over dc gelezen had snapte je dat de eerste 2 weken alleen maar kijken welke gewichten je moet gebruiken zijn, tuurlijk dat de intensiteit dan wat meevalt.

intensiteit bepaal jezelf .
niet 1 of ander schema.
je hangt zelf de gewichten/schijven aan je stang.
of komt er bij jou een vent uit de lucht vallen ?

oja jij weet meteen elke training met allemaal volkomen nieuwe oefeningen welk gewicht je moet pakken en daarmee weet je tegelijkertijd ook nog binnen een bepaalde reprange te blijven, tuurlijk joh.

Amai, was wel even geschrokken dat er toch al 12-13 reacties waren op mijn bescheiden logje... ;) Allen bedankt voor de reacties !!

Gistermiddag dus het volgende afgewerkt :

Biceps: dumbbell curl : na opwarming met 20kg 8x en 6x maar da ging echt goed dus nog 4 met 22kg bijgedaan. Ik weet dus nu al dat ik volgende keer direct mag starten met 22kg...

Voorarmen: Hammer curl: idem als hierboven, niet zwaar genoeg geweest...

Kuiten: Seated Calf Raises: uitgevoerd zoals door Dante beschreven, dit voelde echt heeeeel goed aan, heb nog nooit mijn kuiten zo goed gevoeld !! Lekker branden !

Hamstrings: Lying leg curl: na opwarmen, goed zwaar geweest, en het ging vlot, ik kon ook al zwaarder nemen dan ik gewoon ben uit mijn vorig (split)schema...

En dan, die helse Squat !!!!!
Deftig opgewarmd, dan mijn set van 8reps gedaan, heel traag en heel diep, met 120 kg -> voelde mij al redelijk kaputttt dan !!!
Daarna de widowmaker met 100, was echt dodelijk, moest stoppen na 8 keer want mijn hart ging tekeer als een oorlogsroffel !!

Heb er dan nog een Leg extension bijgedaan, lekker zwaar, heel traag en gecontroleerd -> dit brandde echt in de bovenbenen !

daar ik nog tijd over had, nog een cable curl bijgedaan, ook weeral zwaarder dan ik gewoon ben...

Zoals TheNose zegt, moet ik idd de intensiteit nog gewoon worden, maar dat komt wel, ik weet nu al beter hoe zwaar ik mag gaan om de workset goed uit te voeren.

@ The Nose : Ik dacht wel dat het belangrijk was om de negatieve beweging heeeel traag te doen, 6sec... nu zeg jij dat het niet nodig is, gewoon gecontroleerd uitvoeren...
Wat is dan wel het belangrijkste van het hele DC-systeem ?

Het stretchen vormt ook een probleem daar ik nog niet de tijd gehad heb om thuis intensemuscle te raadplegen, en hier op het werk wordt die site gefilterd...

Oh ja, ik heb op dag 1 mijn buikspieren getraind, in 1 workset, heel zwaar beladen, heel gecontroleerd, en ik moet zeggen, lang geleden dat ik mijn buik nog zo goed voelde, echt het gevoel dat ik ze goed trainde !!!!

@ the nose: met DC-sets bedoelde ik: opwarmen, 1 workset van 15 reps, met tussenpauzes van 10-15 ademhalingen

dag 4 heb ik vergeten een voorarmoefening in te typen, waarschijnlijk met de voorarmen steunend op een bank een barbell heen en weer rollen (ken naam niet)

wat die onderrug machine betreft, zoals ik al schreef, raadde mijn kinesietherapeut mij af om DL te doen, daarmee moet ik mijn onderrug wel op de machines trainen...

Volgens mij begrijp je er nog niet veel van kerel.
Je zegt dat een DC set 15 reps is met tussenpauzes? Nog nooit van gehoord. Zoek een beetje op intensemuscle naar repranges die veel gebruikt worden bij bepaalde oefeningen en pas die toe. Borst is vaak tussen de 11-15restpauze en biceps bijvoorbeeld 20-30restpauze. Maar in feite maakt het geen reet uit welke reprange je neemt, als je je volgende training jezelf maar verbeterd!
Een rest pauze set die in DC training toegepast wordt (Rest pauze is eigenlijk een ander begrip maar goed) bestaat uit drie "sets" tot failure. 1x tot failure, 15tellen pauze, 2de maal tot failure, 15tellen pauze, 3de maal tot failure. Als je hiermee binnen je vooraf gestelde reprange blijft ga je de volgende training je gewicht verhogen, anders volgende keer meer reps proberen.

Een widowmaker van 8 reps is geen widowmaker. De bedoeling is dat je 20 reps doet met een gewicht waar je normaal maar 10 reps kunt doen. Pauzes zijn dus ok alleen hou je de spanning erop, dus bij squat hou je de stang op je schouders als je even naar adem hapt. Deze oefening leert je pas echt goed met welke intensiteit je moet trainen, dus een goed voorbeeld dat je hier nog aan moet wennen.

Ik zie je ook steeds extra oefeningen doen. Doe gewoon je 5 oefeningen en laat het daarbij. Als je dit met de juiste intensiteit uitvoert wil je ook echt niet na je squats nog leg extensions doen. Man ik kan niet eens meer normaal lopen na mijn widowmaker.

Dus nogmaals, lezen lezen lezen, het is niet in hapklare brokken beschikbaar en dat is met een reden (in het verleden is het volledige programma van die site gejat en heeft iemand het als zijn eigen vinding verkocht). Alle info die je nodig hebt staat op het board. Zoek gewoon alle posts op van Doggcrap, Inhuman, Gollum en bigdownunder. Lees de newbe sticky een keer of 7 door en zet dan je schema op en begin opnieuw, want op deze manier ga je teleurgestelt raken.
Ik heb zelf 2 maanden van alles zitten lezen daar alvorens ik zelf begonnen ben. Als je de nodige research gedaan hebt en je hebt dan nog vragen dan kan je ze weer stellen (aan mij, of Riggard, of The Rock).

Succes!

2mz9nb8.jpg

<-- karmaknop zit hier ;)

Voila zie, da noem ik nu es sympathiek zie !!!
Nu weet ik onmiddellijk welke stretchoefeningen ik moet doen na welke groep !

HARTELIJK DANK RIGGARD !!!! :D

Zou iemand aub zo vriendelijk en sympathiek en collegiaal en wat weet ik nog allemaal willen zijn om de teksten over DC vanop intensemusle in een Word-doc te kopiëren en mij op te sturen in een mail (ik kan mijn adres bezorgen via privé-bericht) !
Ik heb echt zin om ALLES over DC te lezen en proberen te begrijpen, maar ik kan spijtig genoeg niet op de site hier op mijn werk !!!!!

TNX a lot bij voorbaat !!!

grtzzzz

ik wil vanavond wel ff alle stickys in een doc'je zetten voor je, maar uiteindelijk is het forum toch superhandig ook voor je vragen en schema's te laten controleren.

Terug
Naar boven