MuscleMeat

Sigaretten roken als vetverbrander

Bezoekers in dit topic

Ze begrijpen niet dat het slechts energie is waar de motor op loopt.
Geen volwassenen die diesel in een benzine motor gooit of de pomp nog even laat lopen als de tank vol is.

Ach... we zullen het ook wel eens zijn. Hopelijk wordt die kleine van jou later ook een fitte vijftiger die van sport houdt en goede eten kan waarderen.
Het ligt wel iets genuanceerder dan gewoon energie in een tank gooien zoals bij auto's. Veel producten die worden gegeten zijn amper verzadigend, suiker is extreem verslavend. Een auto dat raakt niet verslaafd aan brandstof, een mens kan dat wel. Beetje een verkeerde instelling dat ongezond eten als gezellig gezien wordt. Maar ongezond afvallen komt hier vervolgens wel gelijk commentaar op.. :D

Uiteindelijk zal ik later zelf ook niets in de hand hebben. Je kunt ze nog zo goed opvoeden, het blijven mensen met een eigen wil. Het beste wat ik kan doen is gezonde alternatieven maken, aanleren om met mate te snacken en hopen dat die het oppikt.
 
Is het, qua gezondheidseffect, dan niet beter om nicotinepleisters te plakken?
Het probleem met nicotinepleisters is dat je mogelijk eindigt in roken met nicotinepleisters op. Bij mij was het vooral orale fixatie en door verveling met iets bezig zijn ipv verslaving aan nicotine. Is het niet me eten, is het met alcohol of zelf frisdrank. 12 liter cola zero per dag opzuipen enzo.

Nee Mat, een piemel is niet hetzelfde.
 
Er zijn mensen die nicotine kauwgum in combi met een halve caffeine tablet gebruiken tegen honger. Dit is wetenschappelijk bewezen te helpen. Probleem is een beetje dat sommige mensen teveel gaan gebruiken. Maar goed dat is met alles zo.
 
Back
Naar boven