AndroidHealthClinic

sinasappelsap

JordiBB

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
71kg
Dag,
Ik hoor vaak dat sinasappelsap ongezond is door vele suikers die erin zitten, maar op de pak staat: bevat uitsluitend vruchtensuikers.
Dus mijn vraag is: is het daadwerkelijk zo slecht of is het misschien zelfs wel gezond? Alvast bedankt.

Beetje te zwart/wit naar mijn mening. Het bevat suikers, maar is het daarom slecht?

Ik eet zelf wel 2 stuks fruit per dag, maar niet meer, en dit ook hoofdzakelijk in verband met de suikers die erin zitten.
Nu zijn het wel vruchtensuikers en ook wel minder slecht dan geraffineerde suikers, maar ik eet toch liever complexe koolhydraten als ik ze al eet.

Beter drink je niet de hele dag door met sinasappelsap. Inderdaad door de (vruchten) suikers. Wel ideaal om de dag mee te beginnen of na je training. Ideaal om creatine mee in te nemen :thumb:

Wist niet dat sinaasappelsap een supplement is :rolleyes: weer iets geleerd!

Lekker glaasje in de ochtend bij je ontbijt

Vruchtensap is veel minder gezond dan sinaasappels. In sinaasappelsap zit net zoveel suikers als in frisdrank. Kan handig zijn om na lang trainen (vooral lang cardio) je glycogeen te hervullen. Glucose via de weg van direct je spieren in en fructose via je lever. Ook in de ochtend na feitelijk een nacht vasten kan het wel maar fruit is beter.

In de avond zou ik geen sinaasappelsap nemen.

Kijk anders deze (nog) een keer. http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

1 - het is sinaasappelsap
2 - als er geen suikers zijn toegevoegd (check de verpakking) bevat het alleen de suikers (koolhydraten) uit sinaasappels, maar nog steeds niet de vezels en dus is een glas sinaasappelsap nog steeds minder goed voor je dan een sinaasappel. En wie weet hoe ze het maken... vaak wordt een extract gemaakt en dat verscheept om vervolgens weer aangevuld te worden met water (en wie weet wat nog meer)
3 - je drinkt er makkelijk te veel van en dat geeft naast een aanval op je tanden al snel te veel calorieen.

Terug
Naar boven