AndroidHealthClinic

Glucose te hoog

• Topic Starter Topic Starter
Ga dit eerst goed doen. Zorg elke nacht voor 8 uur goede slaap. En zorg dat je voeding goed is. Als dat niet helpt kun je evt wat berberine toevoegen. Maar met slecht eten en kut slaap gaan supplementen niet helpen.
Heel toevalig gebruik ik al berberine, ik slaap al jaren rond de 4 uurtjes door meedere traumas slaap ik heel slecht slikte ook meerdere zware medicatie ervoor (pammetjes) maar mee gestopt

Je bent verlamd of rolstoelgebonden? In dat laatste geval zijn er misschien toch heel wat sporten die je wel kunt beoefenen.
Er is altijd wel iets dat je kunt doen, je moet het alleen wel willen natuurlijk.
Beide niet maar ik heb een kogel in me rug die ze er niet uit durven te halen omdat de kans op verlammimg heel groot is... ik mag dus eigenlijk alleen wandelen, crosstrainer, hometrainer etc zulke low intensity sporten...

Beide niet maar ik heb een kogel in me rug die ze er niet uit durven te halen omdat de kans op verlammimg heel groot is... ik mag dus eigenlijk alleen wandelen, crosstrainer, hometrainer etc zulke low intensity sporten...
Dan meer wandelen, gezonder eten (afvallen) en je glucose zakt vanzelf.

Qua slaap zit er echt wel verbetering indien je dit opbouwt. Zorg voor structuur en elke dag x tijd te bed. Donkere/koele opgeruimde kamer. Alle cafeïne eruit, koffie/energie drankjes. Uur voor je gaat slapen wat rustige activiteiten doen dus niet paar rondjes call of duty knallen. Na 3/4 weken zul je merken dat in slaap komen makkelijker gaat en je meer uren pakt.
Eventueel melatonine toevoegen kan geen kwaad, begin met 3mg 30min voor het slapen.

Laatst bewerkt:
Maak kleine stapjes.
Wát lukt aan afvallen niet vanwege stress en slecht slapen? Minder kcal eten?
Waarom precies lukt dit niet?
Zoek dat uit en kijk dan welke kleine stap je kunt zetten om dit te veranderen.

Dat is wel heftig en onverwacht van mijn kant. Maar je geeft zelf aan dat je toch van alles kunt doen, dat is al mooi denk ik.
Uit je verhaal kan ik opmaken dat je mentaal nog niet zover bent om serieus aan je gezondheid te werken, wat begrijpelijk is. Ik zou daar eerst aan gaan werken en dan zal de rest daarop meeliften.

Ik snap 't niet. Je sport dus niet, hebt al diabetes ( vastgesteld door een arts neem ik aan gezien je medicatie kreeg eerder) en komt nu op een bodybuilding forum vragen waarom je bloedsuiker te hoog is? Waarom niet bij je behandelend arts, je weet wel, degene die hiervoor geleerd heeft en precies weet van je geschiedenis en kwaaltjes en dergelijke?

No offense hoor maar niemand hier weet iets van je behalve wat jij vertelt, in tegenstelling tot je dokter die alles kan terugzien. En ik heb zo 't vermoeden dat hij/zij ook wel heeft aangegeven wat je moet doen ofwel meer bewegen en minder rotzooi eten.

Goeiendag,

Weet niet zeker of ik in de goede topic zit maar goed hier mijn vraag:

Ben paar dagen geleden gaan bloedprikken en ik heb een glucose nuchter meting van 6,9

Er staat dat een normale waarde tussen 4 en 6 is.

Heeft iemand tips/sups die helpen om het te verlagen? Alvast bedankt!
Kom van de bank af en ga bewegen wat je kunt, ook wandellen is bewegen. als je diabeet bent en geen medicatie meer nodig hebt is 6.9 niet slecht.

Voeding zit zeker verbeterpunten in, slaap al helemaal...
Mijn vet% is inderdaad te hoog
ik mag dus eigenlijk alleen wandelen, crosstrainer, hometrainer etc zulke low intensity sporten...
Heeft iemand nog advies voor suplementen?
Als je er niets voor wil doen, kan je net zo goed gelijk weer aan de medicijnen gaan. Supplementen gaan echt die levensstijl (waar je dus eigenlijk medicijnen voor nodig hebt) niet compenseren. Zou wel ontzettend zonde zijn als je dat doet.

Het is mooi dat je probeert om zo min mogelijk de auto te pakken, maar als je echt iets wil dan begint dat in mijn ogen bij het maken van een plan en je daaraan houden. Je zal zien dat als je eenmaal bezig bent, het vanzelf makkelijker gaat.

Hoe dan ook, succes.

Heren bedankt voor de schop onder mijn kont, ik zal de adviezen opvolgen.

Elke 3 maanden moet ik bloedprikken dus dan zal ik laten weten hoe het me is vergaan voor degene die geïnteresseerd zijn!

Bedankt allemaal!

Terug
Naar boven