AndroidHealthClinic

Slaap - nacht vs. overdag

Bezoekers in dit topic

Gewoon Mo

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2014
Berichten
205
Waardering
23
Lengte
1m67
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

Ik ken een vriend die vaak nachtdiensten draait. Hierdoor slaapt hij vaak overdag en traint hij in de avond. Nu is het zo dat ik ooit ergens heb gelezen dat er een groot verschil is tussen het overdag slapen en in de nacht. Echter kan ik niets op internet hierover vinden. Zijn er mensen die hier wat meer verstand van hebben? Ik wil namelijk graag weten wat het verschil is en wat voor effect dat kan hebben op je gains en hoe groot dat effect is.
 
's Nachts val je sneller in slaap doordat je doordat het donker is melatonine aanmaakt. Of het echt invloed kan hebben op je gains, dat vraag ik me af.
Een goede rust is natuurlijk superbelangrijk, wat wil zeggen dat je per etmaal 4-5 slaapcycli doormaakt. Iedere cyclus duurt 1,5-2 uur. In principe kun je dus ook in delen slapen, maar dat is vrijwel niet haalbaar in "deze maatschappij" haha. Iig belangrijk is om volledige cycli te slapen zodat je lichaam tijd krijgt om te herstellen (fysiek en mentaal).
http://educatie.ntr.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574728 Hier staat ook nog van alles.
 
Back
Naar boven