XXL Nutrition

Slecht nieuws voor moslims..

Was dat niet hetzelfde verhaal met varkensvlees? Vroeger droegen varkens wel eens ziekten mee en was het minder veilig om varkensvlees te eten. Het werd daarom als 'onrein' beschouwd. Later was dat natuurlijk niet meer relevant maar de regel bleef bestaan. Dat is het probleem met religie het evolueert niet mee met de tijd.

De islam heeft veel vertakkingen. Er zijn vele verschillende groepen. Er zijn dus ook veel verschillende religieuze bronnen. Wel baseren ze zich allemaal op de Koran. Maar velen interpreteren deze op basis van oude niet verifieerbare teksten die vol onzin staan.
In de Koran staat nergens de reden vermeldt waarom moslims geen "zwijnen" zouden mogen eten. We kunnen het wel vermoeden, maar 100 z%zekerheid is er niet.
Ik denk dat moslims vandaag de dag verplicht zullen zijn een soort intellectuele revolutie te moeten ondergaan en hun religie aan zullen moeten passen aan de moderne tijd. Zoniet zal deze verdwijnen.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 02:38 ----------

Dat is wellicht een van de redenen, een andere is dat een varken geen herbivoor is, en alleen herbivoren gegeten mogen worden.

Heb je daar een bron van?

De islam heeft veel vertakkingen. Er zijn vele verschillende groepen. Er zijn dus ook veel verschillende religieuze bronnen. Wel baseren ze zich allemaal op de Koran. Maar velen interpreteren deze op basis van oude niet verifieerbare teksten die vol onzin staan.
In de Koran staat nergens de reden vermeldt waarom moslims geen "zwijnen" zouden mogen eten. We kunnen het wel vermoeden, maar 100 z%zekerheid is er niet.
Ik denk dat moslims vandaag de dag verplicht zullen zijn een soort intellectuele revolutie te moeten ondergaan en hun religie aan zullen moeten passen aan de moderne tijd. Zoniet zal deze verdwijnen.
Veel van die dingen zijn traditie en 'cultuur' en staan niet in het boekje. Zoals dat de vrouw zich altijd volledig moet verstoppen achter kleding of een hoofddoek moet dragen, staat nergens zo letterlijk geschreven. Wel dat ze zich best kan bedekken, kan net zo goed normale kleding zijn. Niet dat het mij verder veel boeit of het geschreven staat of niet, hecht aan beiden geen belang, maar als je een religie hebt neem ik aan dat je wel volgens je eigen regels wilt leven en niet allerlei dingen gaat verzinnen wanneer het je beter uitkomt (bijv. om vrouwen te onderdrukken).

Maar wat je zegt is heel juist, alleen is dat net een inherent probleem van religie; als het niet kicking and screaming in de beschaafde wereld gesleurd wordt dan verandert het niet. Was voor het christendom niet anders.

Ik moet mijn eerdere post een beetje terugtrekken want er wordt niet gezegd dat je enkel herbivoren mag eten, maar wat ik wel lees is dat je geen carnivoren mag eten.

Met als bronnen:
http://spotlighthalal.blogspot.nl/2009/01/quran-hadith-predators.html

Varken; Bloed; Vleesetende dieren (carnivoren); Lichamen van dode dieren; Halal (wettige) dieren die niet volgens de Islamitische wet geslacht zijn; Wijn, ethyl alcohol, sterke drank. Op basis van diverse bronnen 1,7-13 en op grond van eerder geciteerde hadith, kunnen aan deze klassieke lijst van Haram produkten ook alle produkten (dus niet alleen vlees zelf) afkomstig van factory farming toegevoegd worden, zelfs al zouden deze factory farm dieren op Islamitische wijze geslacht worden. Immers, wanneer dieren voedermeel gegegeten hebben waarin bloed of kadavers van andere dieren zitten, zijn zij per gevolg "carnivoor" en wordt hun vlees ook Haram.

http://www.stichtingatar.com/dierenrechten/28-islam-en-voeding

Mijn welgemeende excuses als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd

Varkensvlees is toch het eerste dat in die quote staat met dingen die haram zijn :P

Ik moet mijn eerdere post een beetje terugtrekken want er wordt niet gezegd dat je enkel herbivoren mag eten, maar wat ik wel lees is dat je geen carnivoren mag eten.

Met als bronnen:
http://spotlighthalal.blogspot.nl/2009/01/quran-hadith-predators.html

Mijn welgemeende excuses als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd
Je verwijst onder andere naar de hadith maar die worden door heel veel moslims, zelf door soenni moslims uit Noord-Afrika, niet meer gevolgd wegens onbetrouwbaar.

Wat trouwens frappant is, is dat ook jij naar een site verwijst waarin zogezegd naar de Koran zal verwezen worden maar als je dan goed kijkt zie je enkel citaten uit haddith.

Bijna al het fruit bevat alcohol en ook bijna alle fruitsappen bevatten alcohol.
Sinaasappelsap bevat altijd alcohol en zo zijn er wel meer fruitsappen die altijd alcohol bevatten.
Het menselijk lichaam produceert elke dag kleine hoeveelheden ethanol door middel van fermentatie.

Volgens de Islam mag je geen alcohol nuttigen om onder invloed te raken. Bij zulke kleine hoeveelheden alcohol raak je echter niet onder invloed en is het dus ook niet verboden.

Neemt natuurlijk niet weg dat het, net zoals de meeste religies, gewoon een achterlijk geloof is.

Sneu onderzoek. een gemiddelde sinnasappel bevat al meer alcohol.
Alcoholvrij bier bevalt ook (0,01%) alcohol. hmnja ****ing care

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 11:23 ----------

Bijna al het fruit bevat alcohol en ook bijna alle fruitsappen bevatten alcohol.
Sinaasappelsap bevat altijd alcohol en zo zijn er wel meer fruitsappen die altijd alcohol bevatten.
Het menselijk lichaam produceert elke dag kleine hoeveelheden ethanol door middel van fermentatie.
Wat hij zegt dus. Tevens is dat ook de reden dat er een ondergrens is bepaald, omdat sommige mensen (iets meer) alcohol zelf aanmaken (dan andere mensen)

Terug
Naar boven