XXL Nutrition

Snel afslanken en spieren zien

Eduard1234

Cool Novice
Waardering
0
Hallo, m'n eerst epost dus ik stel me gelijk maar even voor.

Ik ben Eduard ik ben 14 jaar, weeg 73Kg en wil graag spieren kweken (eerst afvallen).

Volgens een fitness expert heb ik een raar lichaam, hij zij dat ik breed ben gebouwt,veel spoieren hebt maar omdat ik te veel vet eet ik het niet kan zien

dus even ter zaken, ik wil in zo'n kort mogelijke tijd zo snel mogelijk afvallen.

dus een goed voedings schema, + 3x in de week een uur hardlopen.
+ 2 x in de week ropeskipping.

ik wil graag m'n six pack kunnen zien,en een "slank" goed gevoel in m'n vel zitten( getaileerde overhemden etc.).

hoelang gaat dit duren,hebben hjullie tips, hebben jullie een kant en klaar schema?

Bedankt
Eduard

nou, wat een raar lichaam ;) zo zien we er hier allemaal uit in de bulk :P dus raar is het niet.

waarom wil je afvallen als je maar 73kilo weegt?

wat ik je aanraad (alhoewel ik geen diploma als fitnescoïtuspert heb :P ) is om gewoon krachttraining te gaan doen en eventueel cardio hierbij te gaan doen.
er is niks beter om vet te verbranden en hierbij je spiermassa te behouden dan krachttraining, cardio is slechts ter ondersteuning.
wat ik je aanraad kwa krachttraining is gewoon 2 a 3x per week een fullbody schema te volgen met compounds en proberen zoveel mogelijk vooruit te gaan in gewicht.

uiteraard moet je hierbij een goed voedingsschema hebben, maar daarover is genoeg te vinden op het forum.

hoelang het gaat duren is niet te zeggen want dat is van veel factoren afhankelijk, maar voor de zomer moet je er zeker goed bij kunnen lopen als je nu begint ;)

gr Rich

• Topic Starter Topic Starter
Haha,ja daarom mischien licht het aan die "expert" maar ja,dankjewel maarm ijn vet precentage is hoog ( lijkt hoog) voor mijn lengte, en ik wil snel afvallen,want die spieren behou ik toch wel( toch?? )

is der trouwens een full body schema kant en klaar hier ergerns op het forum?

gr

Eduard

sorry dat ik zo onduidelijk type zit namelijk met mijn rechter hand in het gips :P

Haha,ja daarom mischien licht het aan die "expert" maar ja,dankjewel maarm ijn vet precentage is hoog ( lijkt hoog) voor mijn lengte, en ik wil snel afvallen,want die spieren behou ik toch wel( toch?? )

gr

Eduard
die spieren behoud je echt niet zomaar, je zult wel moeten werken. je vetpercentage kan hoog zijn, maar met krachttraining val je ook snel af, misschien wel sneller dan met cardio...

of er een kant en klaar fullbody schema te vinden is durf ik niet te zeggen, wel is er zat info te vinden over schema's en er zullen allicht mensen zijn die zo'n schema hebben opgesteld.

OK!:D dus gewoon 3x in de week fitness school,schema'tje maken, goed normaal eten, veel eiwtitten en dan heb ik in de zomer een vet precentage van ongeveer 10%? ik gok maar wat wat is een "beetje-sixpack" precenntage?

m.v.g

Eduard

ga maar een paar %tjes lager zitten voor je 6pack, of je moet al redelijke abs hebben.
MAar heb je niet wat meer info? lengte, vet% etc.
Want anders kan je nooit zeggen hoelang het ongeveer duurt he,
en wat riggard zegt, spieren behouden tijdens het afvallen is VERRE van zelfsprekend. daar moet je echt goede training + voeding voor hebben. en DAN NOG verlies je vaak wel wat spier

gr

Eduard

Allereerst: welkom!

Wat is eigenlijk je lengte?
Riggard heeft al enkele interessante voorstellen gedaan. Fullbody met compounds is zeker goed voor een beginner.
Beterschap nog met die arm.

ik weet niet hoe ik mijn vetprecentage moet meten, maar lengte is 171 cm ongeveer KG 73

dank jullie wel voor de snelle reacties heb zelden zo'n vriendelijk forum gezien!:D

At Eduard, je moet vragen of hij een huidplooimeting bij je wilt doen. Dan kom je te weten hoeveel % je vet is.

[Link niet meer beschikbaar]
Niet zo slank maar dat is ook de reden waarom ik hier ben:D

Plaatje Doet Het Niet :(

Anders maak je een neiuwe foto, die niet in het donker is..en evt met en flitser.
had je nou echt verwacht dat we hier wat aan hadden?

Ja haha, me licht is kapot dus had alleen licht van het computer scherm sorry.
was het proberen waart.

Als ik het uit die foto zou op moeten maken zit ik denk ik te denken aan iets tussen de 19-22 %.. Maar dit kan natuurlijk altijd hoger of lager uitvallen aangezien we alleen je bovenlichaam zien, ikzelf heb namelijk alles rond mijn buik zitten en verder overal weinig eigenlijk :p

Idd, een FullBody schema net veel compounds(= oefeningen waarbij je meer als 2 gewrichten/spieren aanspreekt) zou zeer hangid zijn hiervoor. Probeer hiernaast wel een beetje cardio te doen, het hoeft niet veel te zijn, maar gewoon elke training max 20-30 minuten ofzo..

Zorg voor een goed voedingsschema waarbij het aantal kcal ONDER je onderhoud zit, bijvoorbeeld als je normaal 3000 Kcal nodig zou zijn ga je onder de 3000 zitten.. maximaal 500 hieronder anders zul je alleen maar extra spieren verbranden, ga ongeveer 300-500 Kcal eronder zitten.

hier bereken ik mijn dagelijks benodigde Kcal d.m.v de formules van Harris en Benedict:

Dagelijkse Calorieën behoefte berekenen

Maak een voedingsschema met ongeveer de verhouding van 40% Eiwit, 45% Koolhydraten en 15% Vetten, dan it je wel goed.. hoog in eiwitten en laag in koolhydraten. Eiwitten zijn de laatste bron van energie die je lichaam zal gebruiken tijdens het sporten. Koolhydraten zijn de 1e bron, vetten de 2e bron.. zorg voor een lage hoeveelheid koolhydraten, des te eeerder zal je overgaan naar je vetten, maar dus zoals gezegt ook eerder naar je eiwitten.. vandaar dat je dit hoog moet eten, om te zorgen dat het niet de eiwitten zijn uit je spieren die je verbrand maar de eiwitten uit de voeding die je net die dag hebt binnen gekregen.

Enkele tips:

- Eet gevarieerd, dit zorgt ervoor dat je het langer vol houd.
- Eet alleen goede complexe koolhydraten, geen suikers
- Eet de gezonde vetten (onverzadigde)
- Haal je eiwitten uit verschillende bronnen, zoals zuivel, vlees en vis.
- Probeer 's avonds wat minder koolhydraten te eten, en veel eiwitten, dit houd je verbranding van vetten tijdens het slapen hoger.
- Maak je trainingsschema zwaar, ongeveer 6-10 herhalingen per set van een oefening. Zorg dus zoals gezegt voor veel compounds.
- Verander je schema ongeveer elke 6 weken.
- Stel een doel in voor jezelf, een realistisch doel.. dit houd j motivatie hoger als wanneer het onrealistisch zou zijn..
- Probeer je vooruitgang bij te houden, resultaten lezen is altijd leuk natuurlijk :p Maar weeg je niet elke dag.. dit zorgt voor frustratie (ervaring:p)
- Train serieus.. voor echte resultaten moet je werken...
- Neem nooit een voedingsschema van iemand direct over, maar maak er zelf 1

Veel succes ;)

Goeie reply oddball:)

Ik zou er nog aan toe willen voegen:

HEB GEDULD!:)

en post een betere foto want hier kunnen we niks mee ;)

Ik blijf het herhalen.. Je bent nog jong, je zit nog volop in de groei dus ga vooral niet dieeten. Gezond eten, sporten en niet teveel snacken en dergelijk zou al voldoende moeten zijn...
Succes ermee!

Terug
Naar boven