MuscleMeat

snel opneembare carbs

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
leden,

ik heb eens lopen zoeken en gelezen dat je het beste na je training snel opneembare koolhydraten eet.

Dextrose en maizena heb ik vaak gehoord

maar weet iemand goeie normale producten zeg maar?

Wit brood was goed volgens mij? meer???

dextrose / wms ...

een banaan?

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon een goede maaltijd eten na je training. Er zijn de laatste tijd genoeg onderzoeken gepost dat het niet uitmaakt of je nu direct na je training snelle suikers neemt of niet.

Ik neem meestal mega grow.

gewone produkten bedoel ik bijv brood zeg maar;)

wat is btw wms? suplement zkr...

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

VOLgens mij is fructose niet wat je wilt hebben na trainen omdat fructose via de lever gaat als ik het goed begrepen heb.

maar correct me if im wrong

Wms is waxy maize (starch). Oftewel maizena.

Net als dextrose, enkelvoudige suiker.

Gewoon een goede maaltijd eten na je training. Er zijn de laatste tijd genoeg onderzoeken gepost dat het niet uitmaakt of je nu direct na je training snelle suikers neemt of niet.

hier zijn de meningen idd verdeelt over.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

Wms is waxy maize (starch). Oftewel maizena.

Net als dextrose, enkelvoudige suiker.

maizena kun je tog gewoon in de supermarkt kopen?

en is wms een supplement dan ofzo?

Omdat wms gewoon met een smaakje wordt gemaakt.

direct na training chocomelk, later thuis een goede maaltijd.

Monosacharıde

Ik gebruik ook WMS én voordat ik het gebruikte ging ik onderzoeken en blijkbaar is het maizena (maiszetmeel), maar dan net iets bewerkt.

De amylopectine in maizena is een polyglucose/glycogeen die ook opgeslagen wordt als glycogeen in je glycogeendepots.

Maizena is wel iets minder van kwaliteit t.o.v. waxy maize, vanwege de verhouding amylopectine vs amylose. Amylose heeft de nare eigenschap alles te vertragen. Maizena heeft een verhouding van dacht ik 70% amylopectine -30% amylose en WMS ergens in de 90% om 10% dus het scheelt wel. Maar maizena werkt iig ook voor het doel. Maakt je voller en droger en geeft meer energieopslag op de juiste plaats.
http://muscleboard.nl/thread-ammoniak?pid=30105#pid30105

When I first saw WMS I also thought it was maizena but its not actually maizena but more a mutated form of maizena. The difference is down to genetics of the corn. The endosperm of maize is what is used to be milled to make corn starch. However, in wild-type corn (not the mutant form), amylopectin and amylose are both synthesized in the endosperm. Both are glucose polymers but amylopectin is a branched glucose polymer. In the mutant corn (the waxy maize plant) only amylopectin is sythesized in the endosperm and not amylose due to a genetic mutation in the amylose gene. So all in all, this should tell you that WMS has a lower GI than does Maizena and so it's better for pre-gym workout shakes as its metabolized slower and blood sugar levels are stabilized. Hope that makes sense!
[Link niet meer beschikbaar]

Conclusie: in beginsel komt het op dezelfde neer, ook voor bodybuilding.

Aardappelpuree met geraspte wortelen.
Dubbelop en snel!

ik eet gelukkig ongeveer een uur na mijn training mijn avond maaltijd :)

direct na het trainen neem ik een banaantje, wheyshake met wat havermout neem ik uurtje voor de training.

momenteel neem ik whey shake met wat fruit een half uurtje voor het trainen.

Na het trainen neem ik dan meestal gewoon mijn avond eten. Meestal bestaand uit aardappelen groenten en vlees.

goed genoeg?

Terug
Naar boven