Fitness Seller

snel resultaat vet verlies

Dahley

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
103kg
Ik vraag me af wat ik het beste kan eten en wat ik het beste kan doen met cardio om snel af tevallen
wat de beste schema's zijn want ik sport wel met voetbal alleen heeft dat totaal geen resultaat op me vetpercentage wie kan mijn hier bij helpen ??
want ik sport wel vaak alleen ik wil der nou echt voor gaan
hoop dat jullie me kunnen helpen !
zal Cutten misschien het beste voor mijn zijn??

Laatst bewerkt:
Heb je een eetschema..? Wat eet je zowel op een dag.

KCal in VS Kcal out!
Meer verbranden dan je binnenkrijgt is de simpele regel.

Als je je goed aan je voeding houd en ongeveer 3 a 400 Kcal onder je behoefte gaat zitten een daarbij wat KT doet hoef je nog geen cardio te doen om rond de 10% te komen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je een eetschema..? Wat eet je zowel op een dag.

KCal in VS Kcal out!
Meer verbranden dan je binnenkrijgt is de simpele regel.

Als je je goed aan je voeding houd en ongeveer 3 a 400 Kcal onder je behoefte gaat zitten een daarbij wat KT doet hoef je nog geen cardio te doen om rond de 10% te komen.
ik heb nog geen eetschema ik ga opzoek wat het beste is weet jij misschien wat ?

Er is geen "beste", het gaat erom dat het passend is.

Daarvoor zul je allereerst je onderhoud moeten berekenen. Dit kun je veelal via google wel terug vinden hoe je dit kunt berekenen.

Zoek bijv. naar Harris-Benedict of Mifflin-St. Jeor. Twee formules om je basale onderhoud te berekenen, de laatste van de 2 acurater op onze leefstijl in de 21ste eeuw.

Activity factor staat er vaak bij om aan te vinken, zo niet de BMR met 1.375 vermenigvuldigen indien je ca. 1 - 3 x in de week sport, en met 1.55 indien je ruwweg 3 - 5 x in de week sport. Alles daarboven zul je als beginnende sporter qua intensiteit toch niet halen.

Trek daarvan 500 kcal af wil je cutten (gewichtsverlies, met name vet).

Stel dan je schema samen, en deel het in zoals voor jezelf haalbaar. Kijk daarbij wat voor jezelf lekker is, dan houdt je het namelijk beter vol.

Indien optimaal behoudt van spiermassa je streven is, zorg dan voor voldoende eiwitten. Gemakkelijk te handhaven is 2g per kg lichaamsgewicht. Qua vetten min. 1 g per kg lichaamsgewicht. De rest koolhydraten.

Stel je onderhoud is 2500 kcal, je wilt cutten. Dan bereken je dus op 2000 kcal. Weeg je daarbij 80 kg? Dan streef je naar 160 g eiwitten en 80 g vetten. Zit je op 640 kcal (eiwitten) + 720 kcal (vetten), welk neer komt op 1360. Resteert je 640 kcal voor de koolhydraten, oftewel wederoom 160 g.

Vervolgens je voedingsschema in beginnen te vullen op de dag om aan die waarden te komen. Denk daarbij aan producten als kwark, kipfilet, tonijn, noten, etc. Vervang evt. suikerhoudende dranken door water. En van slag gaan maar!

Houdt bij wat je wekelijkse gewichtsverlies is (of meten op 1 vast punt in de week, of dagelijks en gemiddelde aanhouden). Streef naar een verlies van 0.5kg per week. Is het minder? Dan kun je iets meer kcal achterwege laten. Is het meer? Dan zorgen dat je iets meer eet.

En belangrijkste uiteraard, houdt je eraan. Is natuurlijk prettig om tijdens het uitgaan 10 biertjes te drinken in de week, maar dat bijv. is al snel 2500 kcal waardoor bijna je gehele cut van gedurende week de das om gedaan zal zijn. Dus let met name op dat soort momenten, welk zeker bij jongeren erg verleidelijk kunnen zijn.

Verwacht iedereen dan zomaar dat iedereen al het werk voor hem/haar gaat doen?
Ipv een minimum aan moeite te doen om wat informatie in te winnen. Nee, ik vraag wel ff aan iemand wat ik het best doe.

• Topic Starter Topic Starter
Er is geen "beste", het gaat erom dat het passend is.

Daarvoor zul je allereerst je onderhoud moeten berekenen. Dit kun je veelal via google wel terug vinden hoe je dit kunt berekenen.

Zoek bijv. naar Harris-Benedict of Mifflin-St. Jeor. Twee formules om je basale onderhoud te berekenen, de laatste van de 2 acurater op onze leefstijl in de 21ste eeuw.

Activity factor staat er vaak bij om aan te vinken, zo niet de BMR met 1.375 vermenigvuldigen indien je ca. 1 - 3 x in de week sport, en met 1.55 indien je ruwweg 3 - 5 x in de week sport. Alles daarboven zul je als beginnende sporter qua intensiteit toch niet halen.

Trek daarvan 500 kcal af wil je cutten (gewichtsverlies, met name vet).

Stel dan je schema samen, en deel het in zoals voor jezelf haalbaar. Kijk daarbij wat voor jezelf lekker is, dan houdt je het namelijk beter vol.

Indien optimaal behoudt van spiermassa je streven is, zorg dan voor voldoende eiwitten. Gemakkelijk te handhaven is 2g per kg lichaamsgewicht. Qua vetten min. 1 g per kg lichaamsgewicht. De rest koolhydraten.

Stel je onderhoud is 2500 kcal, je wilt cutten. Dan bereken je dus op 2000 kcal. Weeg je daarbij 80 kg? Dan streef je naar 160 g eiwitten en 80 g vetten. Zit je op 640 kcal (eiwitten) + 720 kcal (vetten), welk neer komt op 1360. Resteert je 640 kcal voor de koolhydraten, oftewel wederoom 160 g.

Vervolgens je voedingsschema in beginnen te vullen op de dag om aan die waarden te komen. Denk daarbij aan producten als kwark, kipfilet, tonijn, noten, etc. Vervang evt. suikerhoudende dranken door water. En van slag gaan maar!

Houdt bij wat je wekelijkse gewichtsverlies is (of meten op 1 vast punt in de week, of dagelijks en gemiddelde aanhouden). Streef naar een verlies van 0.5kg per week. Is het minder? Dan kun je iets meer kcal achterwege laten. Is het meer? Dan zorgen dat je iets meer eet.

En belangrijkste uiteraard, houdt je eraan. Is natuurlijk prettig om tijdens het uitgaan 10 biertjes te drinken in de week, maar dat bijv. is al snel 2500 kcal waardoor bijna je gehele cut van gedurende week de das om gedaan zal zijn. Dus let met name op dat soort momenten, welk zeker bij jongeren erg verleidelijk kunnen zijn.
Heel erg bedankt! ga hier zeker mee aan de slag later op de dag zal ik mijn voedingsschema er op zetten

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 13:19 ----------

Verwacht iedereen dan zomaar dat iedereen al het werk voor hem/haar gaat doen?
Ipv een minimum aan moeite te doen om wat informatie in te winnen. Nee, ik vraag wel ff aan iemand wat ik het best doe.
zo denk ik er helemaal niet over ik wil der genoeg voor doen om een goeie schema te maken ik weet allang niet hoe dat moe.

Goed op internet zoeken en goed alle forums doorlezen. ZO heb ik het ook geleerd. Behoefte uitrekenen en daar dan inderdaad tussen de 3 a 500 KCal vanaf halen.

Je zult hier niemand vinden die je dat wel FF allemaal opzoekt. Dit zal je grotensdeels toch zelf moeten doen.

Succes ermee en nogmaals lees hier eens alles goed door en de stickies!

Met de sticky's bij het sub-forum voedings kan je makkelijk een voedingsschema maken..
Stap1: lees de sticky's.
Stap2: open excel schrijf op wat je nu eet per dag
Stap3: schrijf de kcal/e/k/v waardes erbij
Stap4: bepaal of dit voldoende, te weinig of juist te veel is, en of de samenstelling e/k/v(sticky's, again..) voldoet
Stap5: vul aan of haal enkele dingen weg zodat het voldoende en de juiste samenstelling is
Stap6: post je schema onder voeding, met de vraag of mensen het willen controleren.

Onder sub-forum voeding, de sticky's, staat alles wat je weten moet over voeding.

Terug
Naar boven