XXL Nutrition

Snelle koolhydraten OF aminozuren

Maikel21

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Na de training kun je aminozuren nemen. Maar ook snelle koolhydraten. Aminozuren nemen voornamelijk mensen die een koolhydraatarm dieet hebben. Lijkt me dan. Maar vullen aminozuren ook het spierglycogeen? Volgens mij niet. Mensen met een kh arm dieet kunnen zo geen spierglycogeen vullen. Het voorkomt wel spierafbraak. Snelle kh's ook. Je kan ook gewoon voor de training whey drinken daar zitten ook amino's in en die komen dan vrij aan het einde van de training. Daarbij een beetje dextrose en dat lijkt mij perfect. Geen bakken vol geld weggooien aan amino's.

Hoe kijken jullie daartegen?

Laatst bewerkt:
whey hydro + vitargo = the best.

amino's en whey... 20 minuten ongeveer er tussen laten.

altijd snelle carbs, suikers, voor spierglycogeen

Afhankelijk van welke whey shake je hebt en de smaak, bevat je shake al een paar suikers voor de smaak!

altijd snelle carbs, suikers, voor spierglycogeen

Het aanvullen van spierglycogeen duurt even lang als het herstel van je spier (minimaal 24-48 uur dus). Snelle kh's neem je voor de insulinepiek die op zijn beurt weer je eiwitsynthese een boost geeft.

Afhankelijk van welke whey shake je hebt en de smaak, bevat je shake al een paar suikers voor de smaak!

Die suikers zijn lactose uit melk, en lactose veroorzaakt vrijwel geen insulinerespons.

Je kan ook gewoon voor de training whey drinken daar zitten ook amino's in en die komen dan vrij aan het einde van de training. Daarbij een beetje dextrose en dat lijkt mij perfect. Geen bakken vol geld weggooien aan amino's.

Hoe kijken jullie daartegen?

In de cut:
Probleem met langere trainingen (KT + Cardio), kun je nog eventueel supplementeren met amino's voor spierafbraak te voorkomen/minimaliseren.
Ik drink altijd in de cut water met natural whey tijdens men KT, kdenk dat dit ook wel wat kan helpen. En een PreWo met massa's eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Daarom ook altijd eerst snelle kh's na training en daarna eiwitten neem je ze samen duurt het langer voor de kh's omgezet worden en in de spier beschikbaar worden gesteld omdat de eiwitten langer moeten verteren

• Topic Starter Topic Starter
Daarom ook altijd eerst snelle kh's na training en daarna eiwitten neem je ze samen duurt het langer voor de kh's omgezet worden en in de spier beschikbaar worden gesteld omdat de eiwitten langer moeten verteren

Klopt dit?

Terug
Naar boven