XXL Nutrition

Sneller vetverliezen

Th3Myth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
115kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik ben na 3 knie operaties en in totaal meer dan een jaar stil zitten weer begonnen met sporten in de sportschool. Ik ben van 130 naar 115kg (+/- 1kg per week) gegaan en heb daarbij niet eens aan een streng dieet gehouden. Nu wil ik eigelijk toch wel wat sneller afvallen, puur om mijn buikvet wat ik heb opgebouwd na de knie operaties. Aangezien mijn knie nog steeds niet helemaal goed is, is het voor mij niet mogelijk om bijvoorbeeld 30 minuten op de loopband te rennen. Andere oefeningen waar ik mijn knie bij gebruik lukt wel redelijk. Ik ben opzoek naar een soort schema waar ik mij aan kan houden omdat ik niet echt regelmaat heb bij het eten, wat wel kan en wat niet kan en wat ik nou zou moeten doen in de sportschool om gespierder te worden en slanker te worden.
Ik denk er ook overna creatine te gaan nemen, heeft iemand daar tips bij?

Nog even wat informatie:

17 jaar
Man
1,98m
115KG
20 á 22% vetpercentage
Redelijk gespierd postuur van mezelf (Brede schrouders etc)

Laatst bewerkt:
Als je meer wilt afvallen zou ik je cardio verhogen naar 60 min.

Als je meer wilt afvallen zou ik je cardio verhogen naar 60 min.

'' Aangezien mijn knie nog steeds niet helemaal goed is, is het voor mij niet mogelijk om bijvoorbeeld 30 minuten op de loopband te rennen.''

Welk deel van de tekst heb je wél gelezen?
Sowieso is 60 minuten niet echt aan te raden, eerder 45 tot 50 minuten.
Alleen TS kan dit niet, zoals je kunt lezen.

minder eten + minder cardio = the answer

'' Aangezien mijn knie nog steeds niet helemaal goed is, is het voor mij niet mogelijk om bijvoorbeeld 30 minuten op de loopband te rennen.''

Er zijn toch ook andere manieren van cardio?!

Zijn meer vormen van cardio. Hardlopen is van alle soorten het zwaarst op
De knieen denk.

ik je kan ook

Roeien
Crosstrainer
Fietsen

Of gewoon uurtje per dag buiten lopen niet rennen.

Zijn allemaal goede alternatieven. Niet doodstaren
Op een loopband. Als je willekeurig iemand met overgewicht op
Een loopband zet haalt niemand de 30 minuten op hoog tempo.

Voor voeding en training zal je stickies moeten lezen hier.

Ik zelf heb een paar jaar geleden ook een blessure gehad (lies en enkel) waarbij lopen/rennen op loopband uit ten boze was of gewoon niet lang genoeg kon volhouden.

Voor mij was toen baantjes trekken bij zwembad de uitkomst... Lekker op tempo zwemmen is ook een goede training

Maar ik weer natuurlijk niet of je dit mag met je knie

---------- Post toegevoegd 29 July 2013 om 00:16 ----------

En zoals brat al zegt stevig door wandelen is ook een goede cardio oefening en vaak verbrand je dan meer vet omdat je dan makkelijker in de vetverbrandingszone zit en blijft

Succes!! Hopelijk ben je snel van je blesure af

Onderbouwing? Wat een onzin.

Onderbouwing? Wat een onzin.

Belangrijker denk ik hierin is de vraag wat zijn de doelen van Th3Myth. Hij wil slanker en gespierder worden? Maar het is niet één, twee, drie duidelijk daarmee of hij evident hypertrofie nastreeft of enkel wat droger wil komen te staan.

Indien het laatste dan kan meer cardio prima. Denk bijv. aan duurloop trainingen bij hardlopen in voorbereiding op marathons. Of 100 mijl schema's voor wielrennen waarbij de duurtrainingen kunnen oplopen tot ruim boven de 3 uur. Om nog niet eens te spreken over de ironman training schema's. Zoek voor de grap maar eens op wat voor een schema's er bestaan om je voor te bereiden op bijna 4km zwemmen, ca. 180km wielrennen en een volledige marathonloop. Dat is toch wel een flink meer cardio dan 3-4x in de week 30-45 minuten.

Binnen het kader van bodybuilding heeft het niet echt een plaats. Maar buiten dat om is het goed mogelijk meer cardio te doen. En de TS klinkt niet bepaald overtuigend in het feit dat bodybuilding hetgeen is wat hij zoekt. Maar meer de wens heeft om in shape te komen en dat buikvet weg te krijgen.

Hardlopen om af te vallen is so ie so geen oplossing. Gewoon wandelen is beter. Goed en clean eten en hoog intensief met gewichten trainen. 1 kg per week afvallen is gewoon super, als je dat nu al red moet je gewoon doorgaan met wat je doet.

Hallo,

Ik ben na 3 knie operaties en in totaal meer dan een jaar stil zitten weer begonnen met sporten in de sportschool. Ik ben van 130 naar 115kg (+/- 1kg per week) gegaan en heb daarbij niet eens aan een streng dieet gehouden. Nu wil ik eigelijk toch wel wat sneller afvallen, puur om mijn buikvet wat ik heb opgebouwd na de knie operaties. Aangezien mijn knie nog steeds niet helemaal goed is, is het voor mij niet mogelijk om bijvoorbeeld 30 minuten op de loopband te rennen. Andere oefeningen waar ik mijn knie bij gebruik lukt wel redelijk. Ik ben opzoek naar een soort schema waar ik mij aan kan houden omdat ik niet echt regelmaat heb bij het eten, wat wel kan en wat niet kan en wat ik nou zou moeten doen in de sportschool om gespierder te worden en slanker te worden.
Ik denk er ook overna creatine te gaan nemen, heeft iemand daar tips bij?

Ik denk niet dat je dat gaat lukken zonder spierweefsel te verliezen..

Laten we gewoon bij 1 beginnen, te weten, een voedingsschema. Zeker aangezien TS problemen heeft met Cardio.

Voor je knie is het beter de belasting op te bouwen middels fietsen en zwemmen. Het klopt dat dit een mindere drukbelasting op je knie teweeg brengt. Verder zou je eventueel naar een fysioterapeut kunnen gaan voor betere en gerichtere oefeningen. Tevens kan hij je aan leren een goed looppatroon en de belasting van je knie op te bouwen.
Eventueel middels tape of bandage, maar dat kan ik niet beoordelen.

Met afvallen zou ik geduld hebben en gewoon doorgaan bij wat je nu doet mits je dat bevalt uiteraard, iedereen wil dat het altijd sneller gaat.

In de sportschool zou ik voor gesloten keten oefeningen gaan wat betekend dus zonder vrij gewichten, voor je bovenlichaam hoeft dit geen probleem te zijn zolang dit op de grond of bank uitgeoefend word. Maar ook hier is het belangrijk wat je knie al kan hebben en dit dus op te bouwen met lagere gewichten en meer herhalingen...

Tevens als je sportief voor de operaties was en 'slank/gespierd' zal het voor je gemakkelijker zijn om af te vallen en naar het punt te raken als voor de operaties.

Je bent jong en in de groei, alhoewel je al 'groot' bent... je lichaam is nog vol in ontwikkeling en qua voeding zou ik een goed voedingsschema voor jezelf opstellen, aan de hand van je BMR (Harris-Benedict) kun je berekenen wat je dagelijks nodig bent en je daar aan houden of een x aantal calorien onder je onderhoud te gaan eten.

Voor je aan creatine of iets anders begint zou ik eerst je knie weer 100% belastbaar krijgen en het vertrouwen daarin opbouwen...

Succes

Laatst bewerkt:
Misschien is roeien een idee? Niet erg belastend voor je knie en toch een van de "beste" cardio oefeningen aangezien je het hele lichaam ermee traint.

Je moet gewoon even uitproberen wat het best gaat en waar je je het best bij voelt..

Al eens aan zwemmen gedacht?

Terug
Naar boven