MuscleMeat

Sneller vetverliezen

Low-carb + HIIT hardlopen + een hoop geduld = de shit..Anders zou je moeten denken aan een crashdieet voor krachtsporters --> Rapid fat loss dieet van Lyle Mcdonalds.

let op je voeding,
veel carnitine en citroensap.

Meer dan 1kg p/week? Waarom? Gaat hard zat als je t mij vraagt

Dat wandelen beter is dan hardlopen om af te vallen. Complete onzin natuurlijk.

Ze zullen wel denken: wandelen hou je langer vol dus verbrand je meer kcal door en dus val je meer af..
:roflol: Tsja, is misschien wel zo, alleen je vetverbranding gaat er niet sneller door :p

In de zin van vet verlies en conditie opbouw, loont HIIT hardlopen wel degelijk :p Met slenteren ga ik moeilijk grenzen over, met sprinten is dat een ander verhaal. En dan nog niet te spreken over de na verbranding, na een korte tijd sprinten.

hardlopen is in ieder geval niet beter en misschien wel slechter, dus "complete onzin" is een beetje overdreven.

Waarom dan wel?

Mee eens dat voeding in eerste instantie goed in orde moet zijn. Onder je onderhoud eten, Kcal in vs Kcal out. Cardio kan een nuttige en waardevolle toevoeging zijn. Hier gaat het over Kcal en vet verbranden. Als je een uur tijd hebt voor cardio kan je beter een uur lopen dan een uur wandelen. Lopen gaat procentueel minder vet verbranden maar meer Kcal. Bij een uur wandelen verbrandt je een pak minder Kcal maar procentueel meer vet. Dus zal je na een uur lopen meer vet hebben verbrand dan na een uur wandelen.

Als je vet wil verbranden is een uur lopen fysiologisch gezien dus beter dan een uur wandelen. Hogere hartslag is meer Kcal verbranden.

Waarom dan wel?

Mee eens dat voeding in eerste instantie goed in orde moet zijn. Onder je onderhoud eten, Kcal in vs Kcal out. Cardio kan een nuttige en waardevolle toevoeging zijn. Hier gaat het over Kcal en vet verbranden. Als je een uur tijd hebt voor cardio kan je beter een uur lopen dan een uur wandelen. Lopen gaat procentueel minder vet verbranden maar meer Kcal. Bij een uur wandelen verbrandt je een pak minder Kcal maar procentueel meer vet. Dus zal je na een uur lopen meer vet hebben verbrand dan na een uur wandelen.

Als je vet wil verbranden is een uur lopen fysiologisch gezien dus beter dan een uur wandelen. Hogere hartslag is meer Kcal verbranden.

Hee, als je per minuut/uur kijkt prima, maar als je per kilometer kijkt zit er niet zoveel verschil meer tussen. En als je dan gaat kijken naar de moeite die het kost en de spierschade dat hardlopen oplevert zou ik de meeste mensen nog steeds aanraden om te gaan wandelen (veelal ook omdat veel mensen die wel hardlopen veel te hard lopen en het allemaal nog moeilijker voor zichzelf maken). .En inderdaad, voeding is key. Hoorde laatst een hardloper klagen dat hij iedere dag van het jaar een marathon gelopen had of zo en niets was afgevallen.... go figure, je krijgt er meer honger van dus dat compenseert het lichaam wel (iets wat bij wandelen wel meevalt, nog een reden)

Belangrijkste is goed aan je voeding houden en beweging, beste goede train en voeding schema's.
Ik train 5 dagen in de week anderhalf uur lang met gewichten voor spiergroepen en erna half uurtje cardio beetje hardlopen en fietsen.
Op deze manier heb ik weken gehad dat ik soms 2 tot 4 kilo afviel in 1 week.

Hoop dat het jou ook lukt om goed af te vallen veel succes!

Wandelen is heel goed. Je hebt al overgewicht en als je dan gaat hardlopen is de kans op blessures erg groot. Zwemmen is ook goed, maar is misschien niet zo praktisch al wandelen. Je kunt overal naartoe wandelen, bv. als je naar de winkel moet of naar school of werk of naar het station of waar je ook naartoe gaat in je dagelijks leven. Je kunt ook af en toe een uurtje gaan fietsen.

Je voeding is het belangrijkste. Krachttraining is ook goed om spiermassa te behouden.

1kg per week verliezen is opzich prima, maar omdat jij nu zo zwaar bent zou je eventueel iets meer kunnen verliezen. Het hoeft niet, met 1kg per week mag je ook heel blij zijn. Let wel dat hoe dichter bij je doel je komt, hoe minder je per week kunt afvallen zonder spierverlies.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven