Temujin
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Voeding en gezondheid
Claesson AL. Two weeks of overfeeding with candy, but not peanuts, increases insulin levels and body weight. Scand J Clin Lab Invest. 2009;69(5):598-605, Pubmed
Ik heb altijd toch wel gedacht dat een kcal een kcal is wat betreft aankomen/afvallen (zolang eiwitten en essential fatty acids matchen), maar dit resultaat wijst er toch wel op dat dit niet altijd opgaat.
Studie:Word je minder snel dik van pinda's dan van snoep?
Bij 27 gezonde mannen en vrouwen werd per kilo lichaamsgewicht 20 kcal. per dag toegevoegd in de vorm van snoep of geroosterde pinda's gedurende een periode van 2 weken.
De energie inname steeg gelijkwaardig in beide groepen (+46.1% in de snoep-groep en +46.8% in de pinda-groep). Lichaamsgewicht steeg significant in de snoep-groep (+ 8 ons), maar niet in de pinda-groep (+ 3 ons), en de middelomvang steeg ook alleen significant in de snoep-groep. Aan het einde van de studie was het slechte cholesterol (LDL) hoger in de snoep-groep dan in de pinda-groep. Het basaal metabolisme (BMR) steeg alleen in de pinda-groep.
Betrouwbaarheid opzet onderzoek: hoog. | Onderzochte groep: 25 gezonde, niet-obese, mannen en vrouwen.
Claesson AL. Two weeks of overfeeding with candy, but not peanuts, increases insulin levels and body weight. Scand J Clin Lab Invest. 2009;69(5):598-605, Pubmed
Ik heb altijd toch wel gedacht dat een kcal een kcal is wat betreft aankomen/afvallen (zolang eiwitten en essential fatty acids matchen), maar dit resultaat wijst er toch wel op dat dit niet altijd opgaat.

mjah lijkt me duidelijk
had ik even overgelezen