Fitness Seller

'Software Apple bevat meeste lekken'.

Waarom zijn Apples eigenlijk zo ontiegelijk duur vergeleken met normale pc's?
Apple computers zijn helemaal niet 'ontieglijk duur' imo. Het probleem met die perceptie is dat mensen altijd vergeten dat Apple computers duurdere/betere onderdelen bevatten, een beter design hebben, duurzamer zijn, tweedehands meer opbrengen, aangenamer werken enz.

De LCD panels in de imacs zijn bijv. van hoge kwaliteit, en totaal niet te vergelijken met het lcd panel in een ALDI scherm. Maar de gewone consument begrijpt dat niet altijd. Apple is gewoon de betere computer en kost daarom iets meer. Net zoals een betere wagen of mooier/groter huis meer kost.

Ik heb nog geen seconde het gevoel gehad dat ik teveel betaald heb. Integendeel, mijn Apple aankopen zijn de beste aankopen die ik al heb gedaan.

Ik heb nog geen seconde het gevoel gehad dat ik teveel betaald heb. Integendeel, mijn Apple aankopen zijn de beste aankopen die ik al heb gedaan.

Dit is echt zo'n zin die ondernemingen in hun reclame gebruiken van getuigenissen van mensen over hun product.
Je wordt toch niet betaald door Apple om dit te zeggen e?

Apple computers zijn helemaal niet 'ontieglijk duur'. Het probleem met die perceptie is dat mensen altijd vergeten dat Apple computers duurdere/betere onderdelen bevatten, een beter design hebben, duurzamer zijn, tweedehands meer opbrengen, aangenamer werken enz.

De LCD panels in de imacs zijn bijv. van hoge kwaliteit, en totaal niet te vergelijken met het lcd panel in een ALDI scherm. Maar de gewone consument begrijpt dat niet altijd. Apple is gewoon de betere computer en kost daarom iets meer. Net zoals een betere wagen of mooier/groter huis meer kost.

oke daar ga ik weer :P
duurdere/betere vanwaar die slash? duurder is niet altijd beter, ten tweede zijn hun onderdelen helemaal niet beter. dat design kan beter zijn maar dat verschilt per consument. duurzamer is imo ook bullcrap. tweedehands meer opbrengen klopt wel. (omdat je hem niet kan upgraden) en dat van je schermpie klopt omdat je het vergelijkt met een aldi scherm maar er zijn genoeg schermen met goede specificaties voor een redelijkere prijs. en ik vind 2x zoveel niet iets meer

Apple ownt windows sowieso, weet nog dat ik vroeger altijd "spellen" downloadde van Limewire (natuurlijk allemaal virussen) wanneer ik ze opende gebeurde er niets en die apple die ik ervoor gebruikte is nog steeds virusclean.
Als ik dit op mijn windows doe wordt deze meteen aangevallen door virussen.
Imo werkt een apple ook veel "smoother" dan een windows.

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

duurdere/betere vanwaar die slash? duurder is niet altijd beter, ten tweede zijn hun onderdelen helemaal niet beter. dat design kan beter zijn maar dat verschilt per consument. duurzamer is imo ook bullcrap. tweedehands meer opbrengen klopt wel. (omdat je hem niet kan upgraden) en dat van je schermpie klopt omdat je het vergelijkt met een aldi scherm maar er zijn genoeg schermen met goede specificaties voor een redelijkere prijs. en ik vind 2x zoveel niet iets meer

Heb je wel eens de snelheid van een normale mac vergeleken met die van een windows? Moet je eens doen.

Apple ownt windows sowieso, weet nog dat ik vroeger altijd "spellen" downloadde van Limewire (natuurlijk allemaal virussen) wanneer ik ze opende gebeurde er niets en die apple die ik ervoor gebruikte is nog steeds virusclean.
Als ik dit op mijn windows doe wordt deze meteen aangevallen door virussen.
Imo werkt een apple ook veel "smoother" dan een windows.

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

Heb je wel eens de snelheid van een normale mac vergeleken met die van een windows? Moet je eens doen.
ja heb ik gedaan.

duurdere/betere vanwaar die slash? duurder is niet altijd beter,
Die slash staat er juist omdat ik het heb over zowel duurder als beter, leek me wel duidelijk...

ten tweede zijn hun onderdelen helemaal niet beter.
Wel. In vergelijking met veel pc's zijn hun onderdelen van hogere kwaliteit.

dat design kan beter zijn maar dat verschilt per consument.
Onzin, design is beter en wie dat ontkent kent niks van design.

duurzamer is imo ook bullcrap.
Nee dat is geen bullcrap, zelf ondervonden. Ik wed dat jij niet eens de vergelijking gemaakt hebt, maar toch weet je het allemaal he.

tweedehands meer opbrengen klopt wel. (omdat je hem niet kan upgraden)
Ten eerste heeft het ene niets met het andere te maken, ten tweede kan je een Mac wél upgraden.

en dat van je schermpie klopt omdat je het vergelijkt met een aldi scherm maar er zijn genoeg schermen met goede specificaties voor een redelijkere prijs. en ik vind 2x zoveel niet iets meer
Schermen van de kwaliteit in Mac kosten nauwelijks minder en dan heb je nog een lelijk design in goedkoop plastic. Heb het zelf vergeleken.

Je zal vroeger moeten opstaan, ik werk al met Windows en Apple toen jij nog in de bloemkolen zat :o

Die slash staat er juist omdat ik het heb over zowel duurder als beter, leek me wel duidelijk...

Wel. In vergelijking met veel pc's zijn hun onderdelen van hogere kwaliteit.
volgens mij komen de processor en de grafische kaart gewoon van de zelfde fabrikant als voor pc.

Onzin, design is beter en wie dat ontkent kent niks van design.
een all in one design is niet beter voor degene die willen upgraden dus dat geld niet voor iedereen ;)

Nee dat is geen bullcrap, zelf ondervonden. Ik wed dat jij niet eens de vergelijking gemaakt hebt, maar toch weet je het allemaal he.
het is wel bullcrap want waarom zou gamen op de pc meer energie kosten dan op de imac?

Ten eerste heeft het ene niets met het andere te maken, ten tweede kan je een Mac wél upgraden.
je bedoelt de RAM?

Schermen van de kwaliteit in Mac kosten nauwelijks minder en dan heb je nog een lelijk design in goedkoop plastic. Heb het zelf vergeleken.
heb je het hier over imac beelden of cinima displays?

Je zal vroeger moeten opstaan, ik werk al met Windows en Apple toen jij nog in de bloemkolen zat :o
ok
..

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

Dan moet je weten dat een mac stukken sneller gaat, en degelijker is.
wat wil je zeggen met sneller? en wat vind jij degelijker? de harware in mijn pc is stukken sneller dan de hardware die ik heb gebruikt op de imac

1) Het gaat niet alleen over processor en grafische kaart natuurlijk. Maar mijn punt is dat ze nooit low budget hardware gebruiken.

2) Upgraden is iets voor gamers. Normale mensen upgraden niet, die kopen gewoon een nieuwe computer na +- 6j. En zelfs voor gamers is upgraden steeds minder frequent nodig. De verschillen in nieuwe generaties hardware zijn niet zo groot dat je elk jaar moet upgraden om de nieuwste games te kunnen spelen. Overigens ben ik van mening dat een zelfbouw pc voor mensen die dagelijks gamen een betere keuze is. Fervente gamers zijn sowieso ook graag bezig met tweaken en willen vaak na een half jaar al bepaalde dingen upgraden, gewoon omdat ze het leuk vinden.

3) Duurzaamheid heeft betrekking op alle materialen, het is gewoon bekend dat Macs erg lang blijven draaien en ook wat steviger zijn.

4) Niet alleen RAM. Bij een Mac Pro kan je net als bij een PC alles upgraden, bij een Macbook Pro kan je HD, RAM, batterij upgraden/vernieuwen. Bij een imac kan je RAM en HD upgraden, ben niet zeker maar volgens mij kan de grafische kaart ook upgraden al moet je dan mogelijk een ander moederbord plaatsen. Of dat verstandig is weet ik verder niet. Maar het is dus zeker niet zo dat een Mac nooit een upgrade kan hebben.

5) De schermen van imac en cinema displays zijn bij mijn weten van dezelfde kwaliteit. Het gaat hier om de hoogste kwaliteit LCD panels. Die zijn voor PC ook duur.

Beste joranr, hoe wil je verklaren dat vrijwel elke designer op een mac werkt?
Sterker nog ik heb bij 3 firma's gewerkt en elke designer werkte met mac.

1) Het gaat niet alleen over processor en grafische kaart natuurlijk. Maar mijn punt is dat ze nooit low budget hardware gebruiken.

2) Upgraden is iets voor gamers. Normale mensen upgraden nietnoem jij gamers nou niet normaal :P, die kopen gewoon een nieuwe computer na +- 6j. En zelfs voor gamers is upgraden steeds minder frequent nodig. De verschillen in nieuwe generaties hardware zijn niet zo groot dat je elk jaar moet upgraden om de nieuwste games te kunnen spelen. Wel Overigens ben ik van mening dat een zelfbouw pc voor mensen die dagelijks gamen een betere keuze is. Fervente gamers zijn sowieso ook graag bezig met tweaken en willen vaak na een half jaar al bepaalde dingen upgraden, gewoon omdat ze het leuk vinden.

3) Duurzaamheid heeft betrekking op alle materialen, het is gewoon bekend dat Macs erg lang blijven draaien en ook wat steviger zijn.
oooh zo ik dacht qua stroomverbruik XD tja dat moet ook wel als je alleen je ram kan vervangen
4) Niet alleen RAM. Bij een Mac Pro kan je net als bij een PC alles upgraden, bij een Macbook Pro kan je HD, RAM, batterij upgraden/vernieuwen. Bij een imac kan je RAM en HD upgraden, ben niet zeker maar volgens mij kan de grafische kaart ook upgraden al moet je dan mogelijk een ander moederbord plaatsen. Of dat verstandig is weet ik verder niet. Maar het is dus zeker niet zo dat een Mac nooit een upgrade kan hebben.
(ik heb een keer een mac pro gemaakt met dezelfde hardware als mij pc gemaakt en ik kwam veel hoger uit en dan heb je nog niet eens een beeldscherm)
5) De schermen van imac en cinema displays zijn bij mijn weten van dezelfde kwaliteit. Het gaat hier om de hoogste kwaliteit LCD panels. Die zijn voor PC ook duur.

Beste joranr, hoe wil je verklaren dat vrijwel elke designer op een mac werkt?
Sterker nog ik heb bij 3 firma's gewerkt en elke designer werkte met mac.
http://www.elated.com/articles/why-do-designers-use-macs

maar we hadden het niet alleen over designers he :P en bij mij om de hoek zijn designers die allemaal een apple gebruiken met een hp scherm

"noem jij gamers nou niet normaal"

Normaal = gemiddelde gebruiker

"Wel"

Jaarlijks upgraden is alleen nodig als je echt de allernieuwste games op hoogste specs perfect zou willen spelen. Maar zoals gezegd dan bouw je echt beter je eigen pc.

"oooh zo ik dacht qua stroomverbruik XD tja dat moet ook wel als je alleen je ram kan vervangen"

Zoals ik zei is het niet alleen ram. De gemiddelde gebruiker heeft echter geen behoefte aan het frequent upgraden van de grafische kaart.

En waarom designers Mac gebruiken?

- Een Mac crashed zelden, dus dan ben je geen uren tekenwerk kwijt
- Een Mac HD wordt niet trager na een jaar, Windows HD wel. Komt door indeling die slecht is bij Windows.
- Een Mac scherm is van hoge kwaliteit, belangrijk voor design
- Een Mac heeft een goed design, en dat spreekt designers ook aan
- Traditie, Mac was altijd de computer voor de grafisch designer

De AV markt wordt overheerst door legitieme bedrijven en gedomineerd door gratis producten:

Dit laat dus haast geen ruimte voor bedrijven met slechte bedoelingen die er aan willen verdienen. Je denkt toch niet dat een CEO van Symantec even wat virusschrijvers aan het werk gaat zetten om er vervolgens aan te verdienen? En waarom zou iemand betalen als er gratis oplossingen zijn?

Virussen worden geschreven met verschillende motivaties, maar grotendeels om David te spelen tegen grote (boosaardige) Goliath (MS). Daarom blijft Apple buiten schot; ze worden niet als bad guy gezien.

WTf... praten we nou steeds langs elkaar ofzow? :)

En kvind een mac pc zeker wel overprized. iMacs en macbooks zijn een ander verhaal. Een iMac heeft een eigen markt (afgezien van wat trieste kloontjes) en een macbook pro is eigenlijk niet duur voor wat je krijgt nee, maar het blijft een duur apparaat voor de meeste die er een willen.

Ow, en upgraden via de applestore... niet doen lol, de prijzen gaan echt negens over.

"noem jij gamers nou niet normaal"

Normaal = gemiddelde gebruiker

"Wel"

Jaarlijks upgraden is alleen nodig als je echt de allernieuwste games op hoogste specs perfect zou willen spelen. Maar zoals gezegd dan bouw je echt beter je eigen pc.

"oooh zo ik dacht qua stroomverbruik XD tja dat moet ook wel als je alleen je ram kan vervangen"

Zoals ik zei is het niet alleen ram. De gemiddelde gebruiker heeft echter geen behoefte aan het frequent upgraden van de grafische kaart.

En waarom designers Mac gebruiken?

- Een Mac crashed zelden, dus dan ben je geen uren tekenwerk kwijt
- Een Mac HD wordt niet trager na een jaar, Windows HD wel. Komt door indeling die slecht is bij Windows.
- Een Mac scherm is van hoge kwaliteit, belangrijk voor design
- Een Mac heeft een goed design, en dat spreekt designers ook aan
- Traditie, Mac was altijd de computer voor de grafisch designer

-een beetje een normaal design programma slaat je werk om de zoveel tijd op.
-bron?
-kun je mij de specs even zeggen want ik kan nergens de specs van een imac beeldscherm vinden
-dat is waar
-ok

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

fu skills?

-is geloof ik idd een optie tegenwoordig, maar dan kan je nog enkele minuten verliezen
-ervaring en algemene kennis, maar is vast wel ergens te lezen als je Google search doet. Windows deelt je HD niet automatisch op in DATA/WINDOWS partities, daardoor gaan systeembestanden door databestanden staan en gaat alles vertragen. Ook Windows 7 maakt nog steeds geen aparte partities.
-niet direct bij de hand, maar het gaat gewoon om de duurdere variant lcd panel met 180° kijkhoek, zal eens kijken of ik meer info kan vinden over panel

-is geloof ik idd een optie tegenwoordig, maar dan kan je nog enkele minuten verliezen
-ervaring en algemene kennis, maar is vast wel ergens te lezen als je Google search doet. Windows deelt je HD niet automatisch op in DATA/WINDOWS partities, daardoor gaan systeembestanden door databestanden staan en gaat alles vertragen. Ook Windows 7 maakt nog steeds geen aparte partities.
-niet direct bij de hand, maar het gaat gewoon om de duurdere variant lcd panel met 180° kijkhoek, zal eens kijken of ik meer info kan vinden over panel
tja voor de prijs van dat duurdere beeldscherm kun je ook gwn van een ander merk halen met wss betere specs....

tja voor de prijs van dat duurdere beeldscherm kun je ook gwn van een ander merk halen met wss betere specs....
Nee hoor. Je betaalt ietsje meer en je krijgt een aanzienlijk beter design en een scherm dat aangenamer werkt. Je kan voor dat geld echt geen beter lcd panel krijgen ;)

Terug
Naar boven