Fitness Seller

SPADE VI's halloween movie run

SPADE VI

aka Kris
Elite Member
R.I.P.
Waardering
394
Lengte
1m71
Massa
83kg
Ja, eindelijk. Halloween is weer in aantocht en dat betekend weer griezel en amusement ten top. Bij ons thuis is het de traditie dat we dan gewoon in het weekend van halloween elke avond 3 titels kijken. In dit topic ga ik iedere dag een of meerdere reviews zetten van een horrorfilm of dergelijke (zal proberen zonder spoilers) zodat je een idee krijgt welke film je het meest aanspreekt en misschien dan op halloween wilt aanzetten als je die avond thuis moest zitten en je dus niet meer op snoepjesjacht bent :)[Afbeelding niet meer beschikbaar]

SPADE VI's halloween movie run review list:
-House of fears
-Night of the living dead (1968)
-Flight of the living dead
-Friday the 13th (remake)
-The final destination
-Ghost ship
-Child's play
-Dawn of the dead (1978)
-Evil dead

PS: ik zet dit niet in het Grote film en review topic omdat het gewoon een onduidelijke nest word en zo het erg moeilijk word info terug te vinden.

• Topic Starter Topic Starter
House of fears:[Afbeelding niet meer beschikbaar]

House of fear is gewoon weer een "your average teen horror movie". Het verhaal volgt zes jongeren die 's avonds weggaan van een fuif om in een modern robotgestuurd spookhuis te gaan voor de officiële opening en daar wat fun te beleven. Het huis is bedoeld om de mensen terug kennis te laten maken met hun angsten. Standaard zijn er negen: Geesten, Clowns, mummies, monsters en dergelijke...Maar al snel word wat een nacht van fun moest worden een regelrechte nachtmerrie.

De acteerprestaties vond ik maar matig, komt niet echt goed over. Je hebt weer de typische goodguy's die voor de chick's willen zorgen in geval van nood, het typische domme wijven syndroom is ook weer aanwezig (weglopen in de verkeerde richting, nog wat valwerk erbij). Er zijn wel schrikmomenten in de film verwerkt maar er komen er maar weinig als bijna geen tot hun recht. Blood en gore is er echter bijna niet in terug te vinden dus de film moet het hebben van z'n schrikeffecten. Maar!! De angsten en kills zijn ook niet echt te pruimen, dus ook niet echt schrikwekkend.

In conclusie is dit een zeer zwakke horrorfilm met weinig gore en schrikmomenten die werken....Zelfs geen aardig wegkijkertje dit. It's shit

Score: 1 op 5

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Anyway's, let's get started!!! Gisterenavond ben ik dus begonnen met:

Night of the living dead:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb er dus net Night of the living dead opzitten. Kmoet zeggen, hij blijft een topper en de voetzet voor zombiemovies. Tkomt nu weliswaar corny over met wat er tegenwoordig is. Maar als zombieliefhebber moet je deze gewoon gezien hebben. De interactie tussen de personages en de buitenwereld door enkel radio en tv alleen al is spannend, maar dan ook de constante spanning in en buiten het huis verveelt geen minuut. De zombies zelf vind ik er maar zozo uitzien maar ik denk dat het voor die tijd erg indrukwekkend was. hij is tenslotte al 41 jaar oud. Het einde vond ik langs de ene kant wel jammer maar dat verschilt van smaak.

Al en al geef ik hem een 4 op 5. Epic classic horror movie.

Note: ik kan momenteel even niet verder met de serie omdat m'n exemplaren nog moeten binnenkomen met de post . Maar ze komen zeker nog aan bod. Vanavond nieuwe horror-review

Leuk om te lezen, ik ben zelf ook van de horror films !

Flight of the living dead: outbreak on a plane
flightdead.jpg

We hebben het allemaal wel al eens gezien. Zombie's op het platteland, in het lab, in de stad, in de woestijn. Wat als we ze nu eens in de lucht proppen??? Ok, flight of the dead, plane dead, terror at 33.000 feet, outbreak on a plane. jeez genoeg met subtitels already. Hoeveel tittels kan een film krijgen? Het verhaal gaat als volgt, er is een vluigtuig op weg van New York naar parijs. Aan boord bevind zich een wetenschapper die het lijk van een vrouwelijk geleerde heeft meegesmokkeld. De vlucht word verstoord door een storm en dan begint de pret pas echt. Het lijkt van de vrouw komt tot leven en infecteerd de vrachtbewaker. Het duurt niet lang vooraleer het zombievirus spreid. Aan boord bevinden zich een gevangene, sportman, een flik, een soort van rambo figuur, domme wijven jocks en natuurlijk normale reizigers...Het vliegtuig krijgt echter nergens de toestemming om te landen, wat het moeilijker maakt om uit de greep van de ondoden te blijven.

De film doet denken aan SNakes on a plane. Gevangen in een toestel in de lucht met no way to go en aan boord gevaarlijke wezens die je enkel willen opvreten. Het alom gekende creepy gevoel van claustrofobie en zombie's is sterk aanwezig in deze film. Erg veel verhaal is het niet, maar het is toch wel degelijk om naar te kijken. Ook komt hier weer het aspect van overleven en samenwerken aan bod. De film moet het vooral van z'n humor hebben, ook al is daar niet veel van te bespeuren, de humor komt dan vooral van de gevangene die vaak een k*topmerking deruit flapt. De zombies zelf zien er goed uit maar konden toch nog altijd iets beter. De manier waarop de zombies gedood worden vallen ook wel in de smaak, vooral dan met de paraplu :)...Blood en gore level in deze film is matig maar ok

De film is geen topper in het zombiegenre maar ik heb er wel van genoten. Laat het ons een degelijke wegkijker noemen. score 2,5 op 5

---------- Toegevoegd om 02:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:08 ----------

Laatst bewerkt:
"at 30.000 feets, there is nowhere to run"
Lol zegt genoeg.

Friday the 13th (remake)

ok, here's another review. Friday the 13th, ergens was ik wel benieuwd naar deze toen men zei dat er een remake kwam. Ik vond het op zich een goed idee om een remake te maken ipv een nieuw deel aangezien er al zo'n vijfduizend zijn (sarcasme). Als je al zo'n film gezien hebt dan mag je nu wederom hetzelfde verwachten, een groepje jongeren gaat naar het bos en worden vermoord. De characters zijn ok maar gewoon zoals je verwacht in dit soort films. Ze doen domme dingen, maken plezier, halen domme grappen uit en gaan uiteindelijk in plekken waar ze niet moeten gaan en worden gewoon afgeslacht. De personages die het meeste aandacht trekken zijn clay: een jongen die niets anders wil dan zijn zus terug te vinden, Trent: een arrogant type die gewoon een kl***zak is en natuurlijk JASON: de reden waarvoor je naar de film komt. Jason komt in deze film meer intelligent over, niet zozeer als een zombie, maar echt als een jager die eerst met z'n prooien speelt vooraleer toe te slaan. De film loopt wel aardig en het bloot in de film mag ook wel gezien worden. Ik kreeg er toch een harde van...Het einde is ietwat voorspelbaar maar daardoor zeker niet minder genietbaar.

Conclusie: Het is wat je van een hack en slash movie wil, niet echt speciaal allemaal maar redelijk in orde. Het is een verademing Jason nog eens te zien. score 2,5 op 5

The final destination:
the_final_destination_movie_poster_01_ugo.jpg

Final destination is een amerikaanse horrorfilmreeks die centraal staat over de dood en z'n manier van werken. Just like god it works in mysterious way's. De eerste in de reeks was gebaseerd op de film "the omen". Tevens was het concept van de film erg in trek. Het verhaal gaat over jongeren die normaal gezien tijdens een plane crash moesten sterven maar dat niet doen wegens een visioen en later allen hun verdiende loon krijgen als straf omdat ze de dood bedrogen hebben, those ****s....

Deel twee was meer van hetzelfde, cheat death and die horrible way's each by yourselves. De manieren waarop dood kwam vond ik wel inventiever dan deel 1.

Deel drie vond ik ook niet erg slecht maar dan ook weer niet om te zeggen waw wat goed...hij was maar zozo maar wist me toch wel angst in te boezemen met dat hele railway gedoe. Ik bedoel je moet het je maar eens inbeelden dat jij erin zit. De manieren waarop de dood kwam vond ik dan weer dik in orde. Genoeg variatie in en amusant om te zien. Soms kon je idd wel een "oh my god that's gotta hurt " trekken.

Maar dan nu Deel 4, de film waar ik net van terugkom uit de cinema. De film zelf opent met een degelijk vette soundtrack op de racebaan. Het concept als vanouds. Jongeren zitten in de tribunes van het circuit, boy gets vision, everybody out, disaster happens, death comes after 'em. De film loopt vlot vooruit en gaat zoals vanouds het rijtje af met iedereen af te slachten. Wat me wel stoorde aan de film is dat deze net hetzelfde als deel 1 & 3 is maar dan in een andere omgeving. Er is totaal geen vernieuwing aanwezig. Ook de manieren waarop men sterft zijn niet zo indrukwekkend, ze konden er meer mee doen. Ik bedoel sommige doden sloegen echt nergens op. Soms leek het echt van "pfff that's it???" De effects waren wel aardig om te zien.

Conclusie: Het is wederom hetzelfde als we in deel 1 & 3 hebben gezien, met weinig tot geen nieuwigheden en komt soms gewoon ongeïnspireerd uit de hoek. Het kan net nog door de mand als Tv filmpje......

score: 2 op 5

Ghost ship

Zo liep ik vandaag eens gezellig in de carrefour en dacht ik meteen "Laat ik me een dvdtje of drie meenemen voor m'n DBB halloween run. Tussen m'n exemplaren lag dus deze. Ghost ship, more like ghost shit up the ass verteld ons het verhaal over een bergingsgroepje (verzamelaars) die tijdens een opdracht op de italian ocean liner Antonia Graza. In het jaartal 1962 verdween deze echter en door een reeks bizarre gore gebeurtenissen ging iedereen aan boord dood. Veertig jaar later komt onze bergingsploeg dit schip tegen en willen ze het dus ook bevorderen. Maar eenmaal aan boord merken ze dat er iets niet loos is, en later word ook duidelijk dat niet iedereen is wie ze zeggen dat ze zijn.

Het verhaal vond ik maar matig, kon me niet echt boeien. Ik vond het begin wel inventief en leuk gedaan. Maar daarna gaat het met de gore effecten bergaf. De lijken zien er wel ok uit maar dat is het dan ook. De schrikeffecten zijn enorm voorspelbaar en dus van mijlenver te ruiken.
De way's to die die konden me eigenlijk ook geen fl**ker boeien. Veels te saai en dat is het verhaal ook in het algemeen. you just don't care.....Pffffffff it's shit, that's what it is:mad:

Deze film krijgt enkel een 1,5 omwille van het geile wijf dat erin kwam. (francesca Rettendini, full naked)

score: 1,5 op 5

Trivia:
Natuurlijk is deze review maar een van de drie, kan jij raden welke twee er zullen volgen???

Hint 1: Dat lijkt me kinderspel

Hint 2: Naar het schijnt niet

Child's play

Child's play brengt ons het verhaal van een gemene moordenaar die de zwarte kunsten beoefent en luisterd naar de naam Charles Lee Ray alias the strangler. Op een avond zit het geluk helemaal niet mee met onze killer en raakt hij dodelijk gewond bij een ultieme showdown met onze supercop die hem al heel lang wil grijpen. De killer wil vluchten in z'n getaway car maar z'n partner schijt in de broek en scheurt weg. Met wroeging beseft ray dat hij zo snel mogelijk uit de voeten moet en vlucht een speelgoed winkel binnen. Daar krijgt hij nog een kogel te verduren en strompelt verder. Ineens weet hij wat hem te doen staat en roept nog luid dat hij wraak zal hebben op zowel onze politieman als z'n partner die hem liet stikken. Met zijn laatste adem spreekt ray een spreuk uit die zijn ziel in een ander lichaam kan laten huizen. Spijtig genoeg voor hem zijn er op dat moment geen andere mensen in de buurt, enkel the hitselling toy die de winkelketens domineren, The Good guy doll. Hij denkt "nah, why the **** not?" en transferd dus in de pop. Zal hij z'n wraak kunnen hebben of zal het door z'n plastic vingertjes vallen ??

Het concept was vrij origineel destijds toen deze film uitkwam. Het personage CHUCKY heeft echt z'n stempel nagelaten in de horrorwereld.De nadruk in deze prent ligt echter niet op horror maar eerder op humor, belachelijkheid. Het is eerder grappig dan griezelig om een pop te zien vechten met mensen en soms zo meelijwekkend uit de hoek kan komen.
Maar vergis je niet, de film neemt soms echt wel de serieuze wending. Hier moet je dan ook niet echt veel gore en bloed verwachten maar je gewoon laten meevoeren met het verhaal en soms wel eens schrikken of een benauwd gevoel krijgen.

Overigens is dit echt een prent dat je met je vriendin of eventueel andere personen die niet zozeer tegen horror bestand zijn kan kijken. De pop ziet er immers bijzonder grappig uit en komt soms gewoon hilarisch over als hij weer zo'n snedige opmerking maakt (merk je vooral in de latere films). En het feit dat de killer gewoon zo klein is vergeleken bij volwassenen is gewoon belachelijk. Maar er is wel sprake van aktie en lichte spanning zodat misschien wel de zwaksten onder ons toch eens zullen schrikken of zich benauwd zullen voelen, bang krijgen....

Wat me toch lichtjes stoort is het feit dat die pop in sommige situaties toch dominant overkomt, ook al is hij een pop, hij lijkt toch te winnen en zo immens te worstelen met volwassenen terwijl een klein kind hem zonder problemen draagt. Ik bedoel, de meesten onder ons schoppen dat kleine klootzakje gewoon het gebouw uit of in het haardvuur. Maar dit is mierennken.

Al in al is het gewoon een (horror)film die je toch moet gezien hebben, hij kijkt nog steeds heerlijk weg en het nog steeds grappig om te zien hoe dat onschuldige popje zo'n ****ing wrede killer kan zijn. score 3 op 5

Dawn of the dead (1978)
dawn-of-the-dead.jpg

Dawn of the dead borduurt verder op de geweldige klassieker "Night of the living dead". De film zelf is net zoals zijn voorganger ver gedateerd, ook al verscheen hij pas tien jaar later, maar z'n vermogen om je nog steeds de chills te bezorgen is onveranderd gebleven. Dotd is dan wel een lange film (met een speelduur van ongeveer 2u19min) maar toch gaat hij in de juiste versnelling verder. In het begin komt het allemaal maar zozo over maar naarmate de film vordert word hij beter en goorder.

De nadruk ligt niet zozeer op de zombies alhoewel je ze constant zult zien, maar eerder op hoe de maatschappij zulke situatie's zou aanpakken en wederom de interactie met elkaar en natuurlijk de confrontatie met een andere overlevende groep namelijk de bikers (komen trouwens vrij gore en grappige fragmenten). De zombies zelf zien er eigenlijk maar matig uit. Wat blauwe verf (vooral grappig op de n*gers) en een korstje daar. In het begin denk je ook wel van "pfff wat een lauwe effects" maar die mening herzie je snel naarmate je verder kijkt.
dod3d.jpg

De locatie waar het zich afspeelt, het winkelcentrum, is een ruime plek met veel potentieel voor een zombiefilm vind ik. Het is grappig als je de zombie's ineens ziet klungelen aan de roltrap of met geld dat niets meer waard is ziet spelen.
Het grappigst blijft natuurlijk the pie in the face scene waarin de motorrijders een taartgevecht houden met de zombie's :)

De acteurs vond ik zeer goed. Ken foree vooral vond ik echt goed overkomen. Speelt trouwens ook een kleine rol in de remake. Maar degene die me het meest bijblijft ook al had ie maar een kleine rol is Tom Savini (from dusk till dawn, planet terror, creep show 2, Land of the dead). Die gozer zorgde voor het meeste amusante en bloodiest gore spectakel. Waarom ?? nou kijk daar dan maar de film voor, want ik zeg het je, de film is en blijft een van de (al dan niet) de beste in het genre

score 4 op 5

De originele "Dawn of the dead" is altijd al 1 van m'n favorite horrorfilms geweest. De effecten zijn soms niet erg spectaculair maar de film zit goed in elkaar dus dat maakt het weer ruimschoots goed.

Evil Dead
ed-evil-dead-poster.jpg

Evil dead (een rasechte culthorror) word beschreven als "de ultieme ervaring in gruwelijke terreur" en stond ook bekend als een van de goorste films in de jaren tachtig. En een kwarteeuw later is dat nog niet anders. Het plot van de film is simpel. Vier studenten gaan op vakantie in de bossen van tenessee en willen overnachten in een ouwe chalet. Daar vinden ze een taperecorder met een stem die uit het verboden "book of the dead" leest. het boek bestaat uit menselijke stoffen. Door de taperecorder ontwaakt een boze geest die in het bos rondwaart en wiens doel enkel de ziel te stelen is en z'n slachtoffers in dead ites verandert. Waarom zeg ik dead ites?? wel, ten eerste omdat het gequote word zelf in de film en omdat het ook niet echt zombies zijn. Deze kunnen praten en nog veel meer....see the movie.
evildead1.jpg

De echte badguy krijg je echter niet te zien in deze film omdat hij zichzelf al toont door de studenten in deadites te veranderen. Veel doden in de film vallen er niet, aangezien het maar een klein groepje in besloten omgeving is. En er zitten ook wel enkele missertjes in het verhaal. Neem nu bijvoorbeeld het kwaad zelf dat wakker moet gemaakt worden eer het kan terreur zaaien. Ik bedoel huh ? gaat het eeuwige kwaad na een paar dagen gewoon weer slapen (waarvan het weet dat hij er niet uitgeraakt zonder gewekt te worden door een spreuk ??)

De regie is uitstekend en de special effects zijn ook top. Ze doen zoveel met toch zo weinig budget. Sam raimi gebruikt sommige technieken die we kunnen terugvinden in veel afleveringen van Xena:warior princess, waar hij en z'n broer meewerkten. En de effects, gore in deze film zijn gewoonweg fenomenaal. Ik kan je verzekeren toen de jeugd nog niet zo gedesensibiliteerd was voor geweld ze gegarandeerd in hun broek scheten.
evil+dead+3.jpg

Ook wel leuk zijn de verwijzingen naar enkele andere horrorklassiekers zoals night of the living dead, en de poster in de kelder van "the hills have eyes".

De film zelf was zelfs zo goor en bloederig dat hij in enkele landen werd gebanned. Zelf blijft het natuurlijk een pareltje waardoor sam raimi (van spiderman) z'n grote doorbraak en Bruce Campbell een cultstatus kreeg. Persoonlijk vind ik dat de films van vroeger (zowel actie als horror) meer waarde en funfactor hebben dan de tegenwoordige en is deze reeks toch nog steeds een van m'n favorieten. Deze is dan ook een absolute must have voor iedere horrorfan......Join us !!

score 4,5 op 5

Niet te vergeten :

stephenkingsitdesktopwallpaper001.jpg

Evil Dead
ed-evil-dead-poster.jpg

Evil dead (een rasechte culthorror) word beschreven als "de ultieme ervaring in gruwelijke terreur" en stond ook bekend als een van de goorste films in de jaren tachtig. En een kwarteeuw later is dat nog niet anders. Het plot van de film is simpel. Vier studenten gaan op vakantie in de bossen van tenessee en willen overnachten in een ouwe chalet. Daar vinden ze een taperecorder met een stem die uit het verboden "book of the dead" leest. het boek bestaat uit menselijke stoffen. Door de taperecorder ontwaakt een boze geest die in het bos rondwaart en wiens doel enkel de ziel te stelen is en z'n slachtoffers in dead ites verandert. Waarom zeg ik dead ites?? wel, ten eerste omdat het gequote word zelf in de film en omdat het ook niet echt zombies zijn. Deze kunnen praten en nog veel meer....see the movie.
evildead1.jpg

De echte badguy krijg je echter niet te zien in deze film omdat hij zichzelf al toont door de studenten in deadites te veranderen. Veel doden in de film vallen er niet, aangezien het maar een klein groepje in besloten omgeving is. En er zitten ook wel enkele missertjes in het verhaal. Neem nu bijvoorbeeld het kwaad zelf dat wakker moet gemaakt worden eer het kan terreur zaaien. Ik bedoel huh ? gaat het eeuwige kwaad na een paar dagen gewoon weer slapen (waarvan het weet dat hij er niet uitgeraakt zonder gewekt te worden door een spreuk ??)

De regie is uitstekend en de special effects zijn ook top. Ze doen zoveel met toch zo weinig budget. Sam raimi gebruikt sommige technieken die we kunnen terugvinden in veel afleveringen van Xena:warior princess, waar hij en z'n broer meewerkten. En de effects, gore in deze film zijn gewoonweg fenomenaal. Ik kan je verzekeren toen de jeugd nog niet zo gedesensibiliteerd was voor geweld ze gegarandeerd in hun broek scheten.
evil+dead+3.jpg

Ook wel leuk zijn de verwijzingen naar enkele andere horrorklassiekers zoals night of the living dead, en de poster in de kelder van "the hills have eyes".

De film zelf was zelfs zo goor en bloederig dat hij in enkele landen werd gebanned. Zelf blijft het natuurlijk een pareltje waardoor sam raimi (van spiderman) z'n grote doorbraak en Bruce Campbell een cultstatus kreeg. Persoonlijk vind ik dat de films van vroeger (zowel actie als horror) meer waarde en funfactor hebben dan de tegenwoordige en is deze reeks toch nog steeds een van m'n favorieten. Deze is dan ook een absolute must have voor iedere horrorfan......Join us !!

score 4,5 op 5

Evil Dead, super film.
Ik ben van jongs afaan all een fan van Bruce Cambell , ik heb van de hele evil dead serie genoten, maar evil dead 2 vond ik nog het leukst!

Heb geduld, It en evil dead 2 en 3 komen zeker nog aan bod :)

Chucky owns!

De oude Horror/ B movies van Peter Jackson zijn ook super!

Bad Taste
Brain Dead
Meet the Feebles >>> Muppets on drugs :P

Evil dead II

aah, evil dead 2. Evil dead 2: dead by dawn begint eigenlijk met een soort van remake van deel 1 maar dan enkel met Ash en Linda. Nadat Linda haar noodlot tegemoet komt begint voor Ash de horror en moet hij haar gewoon doden. daarna begint de film waar deel 1 eindigt. Ash ziet het gedreigte op zich afkomen en word het halve bos doorgeslingerd. Eenmaal terug bij positieven is Ash plots zelf een Deadite. Maar hij weet deze te bedwingen en keert terug naar het huis nadat hij weet dat er geen ontsnapping mogelijk is. Enkel als je het kwaad uitroeit kan je weg....

De film zelf is alweer een meesterwerkje van Sam raimi, heeft ditmaal ook wat meer budget gekregen en benut dit uitstekend. Men debateerd nog steeds tot op de dag van vandaag of dit nou een remake of sequel is. Wel...het antwoord is simpel. Het is het allebei. Een remake omdat de eerste 7 a 10 minuten zich richten op de samenvatting van deel 1 en je feitelijk daarna weer hetzelfde plot krijgt maar met andere personen. En een sequel omdat de film ook daadwerkelijk verder gaat waar deel 1 eindigt.....Ash die in paniek zit te roepen omdat iets op hem af komt.

horror-7.jpg

In deze film word er vooral gericht naar prominent veel gore maar ook humor. Zo zijn er de scary en memorabele scéne's als
Waar het hert en de rest van de meubels hem uitlachen en hij lekker mee gek word :)
Waar zijn hand hem probeert te vermoorden
Die heks, wat een oerlelijk schepsel is me dat brr
Waar hij op z'n stomp een huge ass mofo chainsaw zet en z'n shotgun meteen aanpast :)

Er is eigenlijk maar een ding wat me ziekelijk irriteert aan deze film en dat is de schreeuwzieke wijf die constant klinkt als....god can't even describe it. En het feit dat sommige personen dan helemaal onder het bloed komen te zitten en zo ineens bijna niets meer hebben op hun kleren. Het einde laat volgens sommige fans iets teveel wensen over en daardoor blijft de never-ending discussie doorgaan over welke nu de beste is

Conclusie: wel, ik vind ze allebei gewoonweg goddelijk en kan niet echt een keuze maken. Ik vond deze nog een beetje amusanter om te volgen dan deel 1. Als je echt wil aanleunen naar de meer serieuze kant en wat meer cold chills wil krijgen, kies dan deel 1. Als je een goeie mix tussen gore en humor wil, ga voor deel 2. anyway's ik kan niet kiezen, daarom heb ik ze nu gewoon allemaal....Geweldige cultclassics

score: 4 op 5

deze is cool[Afbeelding niet meer beschikbaar]

House of fear is gewoon weer een "your average teen horror movie". Het verhaal volgt zes jongeren die 's avonds weggaan van een fuif om in een modern robotgestuurd spookhuis te gaan voor de officiële opening en daar wat fun te beleven. Het huis is bedoeld om de mensen terug kennis te laten maken met hun angsten. Standaard zijn er negen: Geesten, Clowns, mummies, monsters en dergelijke...Maar al snel word wat een nacht van fun moest worden een regelrechte nachtmerrie.

De acteerprestaties vond ik maar matig, komt niet echt goed over. Je hebt weer de typische goodguy's die voor de chick's willen zorgen in geval van nood, het typische domme wijven syndroom is ook weer aanwezig (weglopen in de verkeerde richting, nog wat valwerk erbij). Er zijn wel schrikmomenten in de film verwerkt maar er komen er maar weinig als bijna geen tot hun recht. Blood en gore is er echter bijna niet in terug te vinden dus de film moet het hebben van z'n schrikeffecten. Maar!! De angsten en kills zijn ook niet echt te pruimen, dus ook niet echt schrikwekkend.

In conclusie is dit een zeer zwakke horrorfilm met weinig gore en schrikmomenten die werken....Zelfs geen aardig wegkijkertje dit. It's shit

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Heb er dus net Night of the living dead opzitten. Kmoet zeggen, hij blijft een topper en de voetzet voor zombiemovies. Tkomt nu weliswaar corny over met wat er tegenwoordig is. Maar als zombieliefhebber moet je deze gewoon gezien hebben. De interactie tussen de personages en de buitenwereld door enkel radio en tv alleen al is spannend, maar dan ook de constante spanning in en buiten het huis verveelt geen minuut. De zombies zelf vind ik er maar zozo uitzien maar ik denk dat het voor die tijd erg indrukwekkend was. hij is tenslotte al 41 jaar oud. Het einde vond ik langs de ene kant wel jammer maar dat verschilt van smaak.

Note: ik kan momenteel even niet verder met de serie omdat m'n exemplaren nog moeten binnenkomen met de post . Maar ze komen zeker nog aan bod. Vanavond nieuwe horror-review[/QUOTE]

---------- Toegevoegd om 17:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

deze is cool

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

bedankt mij voor[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Note: ik kan momenteel even niet verder met de serie omdat m'n exemplaren nog moeten binnenkomen met de post . Maar ze komen zeker nog aan bod. Vanavond nieuwe horror-review[/QUOTE]

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

[[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven