AndroidHealthClinic

speel je gitaar?

• Topic Starter Topic Starter
Blijkbaar sloeg mijn stukje niet zo aan :roflol:.

Om toch nog wat leven in dit topic te blazen:

Ik wil weer eens een projectje starten, na mijn tele en les pauls, een strat project deze keer. Ik zit eraan te denken om de albumhoes van bold as love te gebruiken op de body. Even snel een shopje gemaakt om het idee te illustreren:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat vinden jullie ervan? Te druk?

ziet er ziek uit man! zit nu naar je stukje te luisteren, klinkt best oke maar miste dat zieke intro stukje wel ;p

owhh oke haha, wat voorn style speel je meestal dan?

owhh oke haha, wat voorn style speel je meestal dan?

Speciaal voor jou, mijn poging van die vette intro :P. FF heel snel opgenomen, en helaas met een auto wah ipv een echte :(.

Het gaat om het idee zullen we maar denken :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=cVcbhSRDmMQ

---------- Post toegevoegd 13 October 2013 om 15:52 ----------

Mijn stijl?

Mwa ik heb niet echt een stijl. Ik houd iig heel erg van jimi hendrix en srv, en dan vooral de wat rustige nummers (little wing en bold as love). Verder nooit les gehad ofzo, maar ik kan me er goed mee vermaken :).

Laatst bewerkt:
Mijn speelgoed... Gibson explorer

Verder heb 'k ook nog een zwarte Gibson SG special liggen als back-up, of om anders te stemmen want wij spelen in B-standaard. :D

Mijn speelgoed... Gibson explorer

Verder heb 'k ook nog een zwarte Gibson SG special liggen als back-up, of om anders te stemmen want wij spelen in B-standaard. :D

Haha nice!

Vind zulke gitaren altijd wel tof om te zien, maar het lijkt me echt niet comfortabel spelen :P.

ben toevalig het weekend wat muziek winkels af gegaan .
wil namelijk ook leren spelen.

me oog is tog gevallen op de fender cd 60 ce .

iemand hier ervaring mee ?

of kan ik beter om te beginne een gitaar kopen die niet te versterken is ??

Gibson is nochtans behoorlijk comfortabel qua nek hoor... behalve dan de Les Pauls die iets breder/dikker zijn.

Alles heeft zo zijn voordelen. Ik vind de hals van een les pauls wat korter aanvoelen dan fenders (geen idee of het feitelijk ook zo is), en daardoor minder comfortabel. Wel vind ik een les paul wat makkelijker spelen als het om bends gaat. Allemaal heel subjectief natuurlijk.

Ik speel vooral zittend (huiskamer gitarist ;)), en vind een stratocaster dan gewoon super comfortabel (zowel qua body als hals).

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 15:10 ----------

Is een prima gitaartje om mee te beginnen. Versterken is eigenlijk niet nodig als je thuis speelt, en je betaalt er natuurlijk wel voor. Persoonlijk vind ik Yamaha wel fijne akoestische gitaren maken. Fender moet het toch voornamelijk van elektrische gitaren hebben.

Hangt ervan af welke stijl je wil gaan spelen? En elektrisch of akoestisch?

Veel mensen raden altijd aan om 'n spotgoedkope gitaar te kopen (€100-200) in 't begin, onder 't mom van "als 't dan niks voor jou is, ben je niet veel geld kwijt". Ik zou daar recht tegenover adviseren. Geef wat extra uit voor 'n degelijke gitaar (€300 - 400; eventueel tweedehands), dat vergemakkelijkt het leerproces aanzienlijk! En als je 't dan toch beu bent, kun je een gitaar ook terug makkelijk met weinig verlies verkopen (zeker als 't van een gekend merk is + goed onderhouden).

Alles heeft zo zijn voordelen. Ik vind de hals van een les pauls wat korter aanvoelen dan fenders (geen idee of het feitelijk ook zo is), en daardoor minder comfortabel. Wel vind ik een les paul wat makkelijker spelen als het om bends gaat. Allemaal heel subjectief natuurlijk.

Ik speel vooral zittend (huiskamer gitarist ;)), en vind een stratocaster dan gewoon super comfortabel (zowel qua body als hals).

Ja klopt. Scheelt ook al veel welke stijl je speelt bvb. Ik speel vnl. rechtstaand, en als ik dan al es een lui moment heb, neem 'k gewoon m'n SG. :)
Verder heb ik ook nog weinig ervaring met verschillende merken hoor, daar niet van, dus ik zou niet kunnen zeggen hoe 'n fender me bevalt. Wel weet ik dat m'n Explorer zich perfect leent voor de ruigere Metal-sound, maar ook perfect te gebruiken valt voor blues en rock bvb.

Ok bedankt voor de info

Wat voor yamaha zou je voor stellen?

Ik wil eerst akoestisch leren spelen en daarna misschien nog ooit een elektrische er bij kopen
Of is het slimmer dat anders om te doen?

Ben echt een leek dus hulp en tips zijn welkom

Ik wil eerst akoestisch leren spelen en daarna misschien nog ooit een elektrische er bij kopen

Is geheel afhankelijk van de muziek die je wilt spelen, want het is echt een wereld van verschil. De meesten vinden elektrisch makkelijker denk ik. Kost wat minder kracht.

In principe zou ik zeggen dat eerst akoestisch leren spelen handiger is. Bar chords e.d. zijn zwaarder op akoestisch. Wanneer je die kunt op akoestisch, zijn ze op elektrische gitaar geen probleem.

Beste tip is al gegeven, doe wat je zelf het leukst vind.

Terug
Naar boven