AndroidHealthClinic

SPIER 1x in de week of 2x in de week pakken ?????

Freaky Chico

Cool Novice
Waardering
0
Massa
74kg
Spier 1x in de week of 2x in de week pakken ?????

Wat is het beste?

ik pak nu elke spier 1 keer in de week. En gaat wel lekkerr

maandag:
Benen en Schouder ---Buik

dinsdag rust

Woensdag:
Rug- Bicep- Buik

Donderdag rust

Vrijdag
Borst en tricep en Buikk

Ik ga toch voor 1 keer per week, voelt gewoon lekkerder. Anders loop je altijd wel wat te k*tten dat je schouders nog pijn doen van de vorige work out en je alweer je borst moet trainen etc.

Maar sommige gaan ook goed op 2 keer.

met 1 x per week zul je een spier harder moeten/kunnen aanpakken

Het beste is 2 keer in de week.

Gewoon om de 4 a 8 weken afwisselen van schema.

Waarom dan...? Lijkt mij veel...

Hoezo niet ? Lijkt mij niet veel. Waarom lijkt het jou veel... ben je zo lui dan :)

1 maal per week een spiergroep trainen is pas IN gekomen sinds men anabolen gebruikt.. voor die tijd werd een spiergroep altijd 2 of 3 maal in de week getraind. Zelfs immens populaire programma's als 5x5 trainen een spiergroep meer dan eens per week.

Als je een hele week een spiergroep niet traint ont-train (is dat een woord ?) je hem en kun je de keer erna minder gewicht pakken dan de keer als je hem na een dag of 4 of 5 opnieuw aan zou pakken. Heavy-light lijkt me wel een aardig iets, of horizontaal-verticaal (incline de ene keer, decline de andere, of pullups afgewisseld met rows)

• Like
Waarderingen: Gen
Hoezo niet ? Lijkt mij niet veel. Waarom lijkt het jou veel... ben je zo lui dan :)

1 maal per week een spiergroep trainen is pas IN gekomen sinds men anabolen gebruikt.. voor die tijd werd een spiergroep altijd 2 of 3 maal in de week getraind. Zelfs immens populaire programma's als 5x5 trainen een spiergroep meer dan eens per week.

Als je een hele week een spiergroep niet traint ont-train (is dat een woord ?) je hem en kun je de keer erna minder gewicht pakken dan de keer als je hem na een dag of 4 of 5 opnieuw aan zou pakken. Heavy-light lijkt me wel een aardig iets, of horizontaal-verticaal (incline de ene keer, decline de andere, of pullups afgewisseld met rows)

Idd jij hebt gelijk, zelf verkoes ik ook 2 keer per week. Heb hier voor weer een poos alles 1 keer per week gepakt met af en toe failure training. Maar dit soort schema's houden mijn progressie alltijd op, vooral met extra gewicht op de bar gooien. Spiermassa zie k wel wat vordering in maar gewichten een stuk minder. Ik doe zelfnu ook weer alles 2keer per week,
en moet zeggen dat dit beter voor mij werkt. Ik train dan iedere siergroep 1 keer tussen de 4-8 herhalingen, en 1keer iedere spiergroep tussen de 10-20 herhalingen zodat ik deze dag niet te veel gwicht pak, maar wel lekkerkan doorbeuken. Deze methode vind ik het lekkerst werken, ook mentaal.

Idd jij hebt gelijk, zelf verkoes ik ook 2 keer per week. Heb hier voor weer een poos alles 1 keer per week gepakt met af en toe failure training. Maar dit soort schema's houden mijn progressie alltijd op, vooral met extra gewicht op de bar gooien. Spiermassa zie k wel wat vordering in maar gewichten een stuk minder. Ik doe zelfnu ook weer alles 2keer per week,
en moet zeggen dat dit beter voor mij werkt. Ik train dan iedere siergroep 1 keer tussen de 4-8 herhalingen, en 1keer iedere spiergroep tussen de 10-20 herhalingen zodat ik deze dag niet te veel gwicht pak, maar wel lekkerkan doorbeuken. Deze methode vind ik het lekkerst werken, ook mentaal.

Mijn probleem met 2 keer in de week trainen is inderdaad ook dat ik 2 keer te zwaar ga (of te veel doe) en daardoor niet genoeg hersteld ben voor de vorige training. Ik zal het echter weer opnieuw gaan proberen en dit keer het echt licht houden.

En dan heb je dit nog: Licht trainen voordat je serieus gaat trainen is anti-katabool (J Sci Med Sport. 2008 Jun;11(3):291-8.)

Mooi artikel, iedereen zou het moeten lezen vind ik.
Ik maak darom al jaren progressie denk ik ? Zelfs als ik off ben ga ik nog vooruit.

1x per week zeg je,... waarom pak je buik dan 3x ?

Waarom dan...? Lijkt mij veel...

Buik 3 x vind je veel ?

Buik is een spiergroep die sneller hersteld dan bijvoorbeeld borst rug bicep ect.
Buikspieren hebben gemiddeld ( dus niet bij iedereen natuurlijk !) 24 uur nodig om te herstellen.
Dat betekent dat je buikspieren gerust elke training mag belasten zoals in dit schema

Allemaal gelul.
Hoe vaker je een spier kan trainen, nadat hij volledig hersteld is, hoe beter.
Lijkt me logisch.
Is voor iedereen weer anders.
Jonge gasten kunnen soms makkelijk 2+x/week een spiergroep trainen.
Luister naar je lichaam, en beslis zelf. :thumb:
:D

Ik pak regelmatig een 3 daags split. Ik train 4 dagen en dan pak ik op de vrijdag dezelfde spiergroepen als op de maandag. Zo kun je de nadruk ergens op leggen als je spiergroepen hebt die achterlopen. Als alles mooi in evenwicht is dan moet je gewoon lekker alles 1 keer in de week pakken.

• Topic Starter Topic Starter
moeilijkkkk

Iedereen denkt er een beetje anders over...
Eigenlijkk weet ik nog steeds niet wat beter is...hahah

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

En als ik het 2 keer per week wil gaan pakken wat moet ik aan de schema veranderen?

Terug
Naar boven