XXL Nutrition

Spieren in 2 keer per week?

Marly

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik heb vroeger een half jaar lang 5 keer per week spieren getraind, en was ook echt een beer na een half jaar. Mijn armen liepen voor op mensen die al 2+ jaar trainden. Mijn schouders waren ook aardig gespierd. Ik had ervoor gekozen geen benen te trainen, alhoewel ik dit wel 3 maanden heb gedaan. Ik vond het hardlopen al goed genoeg voor mijn benen.

Ik ben voor anderhalf jaar gestopt en nu sinds een maand weer bezig, met cardio wel te verstaan. Ik wil nu weer spieren gaan trainen, maar meer dan 2 keer per week kan ik niet. Ik heb zelf een schema in elkaar gezet, maar ik zou graag nog feedback erop willen.

NOTE: Mijn bovenlichaam vind ik het belangrijkst! Zoals al eerder gezegd train ik alleen mijn bovenlichaam: Schouders, triceps, biceps

Schema:

Dag 1:

Warming up: 30 minuten steppen.

Borst
Biceps
Buik

Cooling down: 10 minuten hardlopen.

Dag 2

Warming up: 30 minuten steppen.

Schouders
Rug
Triceps
Buik

Cooling down: 10 minuten hardlopen.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Denken jullie dat het mogelijk is voor mij om met dit schema in 2 keer per week spieren te krijgen? Zo ja, hoe lang zou het dan ongeveer duren voordat ik écht resultaat zie, dat mensen echt aan me gaan zien dat ik train enz. Indien ik een beter schema nodig heb vermeld dit dan ook even.

2. Ze zeggen dat spieren 'geheugen' hebben, zal dat in dit geval ook in mijn voordeel werken?

Bedankt voor de tijd!

Marlon.

dude wat is dit :
Ik heb vroeger een half jaar lang 5 keer per week spieren getraind, en was ook echt een beer na een half jaar.
niemand is een beer na een half jaar laat anders eens een foto's zien beer :roflol:

Zoals al eerder gezegd train ik alleen mijn bovenlichaam: Schouders, triceps, biceps

heb je geen rug :P

1. ja, maar wel langzamer dan iemand die vaker traint

2. ja klein beetje na half jaar

Laatst bewerkt:
Je zult geen profeit hebben van het 'spiergeheugen'. Dus ik zou er echt minimaal van verwachten, vooral als je maar 2 keer per week gaat. Je hebt enkel pas een half jaartje getraint, voordat je redelijk gespierd bent ben je 4+ jaar bezig. Ik ben pas een beetje gespierd. Dus op allebij de vragen is me antwoord nee.

1. Denken jullie dat het mogelijk is voor mij om met dit schema in 2 keer per week spieren te krijgen? Zo ja, hoe lang zou het dan ongeveer duren voordat ik écht resultaat zie, dat mensen echt aan me gaan zien dat ik train enz. Indien ik een beter schema nodig heb vermeld dit dan ook even.

2. Ze zeggen dat spieren 'geheugen' hebben, zal dat in dit geval ook in mijn voordeel werken?

Bedankt voor de tijd!

Marlon.

1. nauwelijks, tig jaar.

2. in jouw geval niet, geloof t of niet maar in een half jaar wat trainen is niemand een beer, maar het ligt er maar net aan wat jouw definitie is van beer.

ik zou in jouw geval een rippetoe gaan doen 3x per week.

ik zou opteren voor een ub/lb

en als je nog steeds koppig(idioot) wil doen en geen lb trainen, train dan teminste je rug ffs

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat mijn definitie van beer anders is dan die van jullie. Mijn bovenlichaam zelf viel wel mee, maar mijn armen waren erg erg gespierd. Zelfs mijn fitness begeleider zei het.

Misschien is beer een beetje overdreven, maar dan neem ik aan dat jullie allemaal professionals zijn ofzo.

Dus niet mogelijk in 2 keer per week? Ook geen schema aanpassingen ofzo?

EDIT:

En als ik mijn schema nou zo doe dat ik 2 keer per week mijn triceps, biceps en schouders train en de rest gewoon even laat voor wat het is, zou je dan een verschil kunnen zien? Men zegt dat 2 keer per week elke spiergroep trainen goed is.

Verder zou ik graag geen commentaar meer krijgen op zulke onbenullige dingen, ik zou gewoon mijn vragen beantwoord willen krijgen.

Bedankt!

1 - je zegt vroeger terwijl je 19 bent.
2 - je hebt een half jaartje getraind ...
3 - je was na een half jaar een beer
4 - je fitness begeleider zei....
5 - je traint geen benen
6 - 30 minuten steppen als warmup is veel te veel
7 - spiergeheugen bestaat, maar of je veel spiermassa verloren bent lijkt me sterk
8 - Je kunt spieren bouwen met 2 keer in de week trainen (mits je voeding en training op orde is)

Als je alleen je biceps triceps en schouders traint zie je er toch niet uit man :P

Lekker alles trainen voor een goede balans... anders trek je krom

en als je het goed doet is het zeker mogelijk om met 2 keer per week spieren op te bouwen ja!!!

Als je alleen je biceps triceps en schouders traint zie je er toch niet uit man :P

en als je het goed doet is het zeker mogelijk om met 2 keer per week spieren op te bouwen ja!!!

mee eens

• Topic Starter Topic Starter

Eindelijk eens een bericht waar ik wat mee kan!

Mensen hier lijken een beetje hardleers. Dat van beer weten we nu wel.

Wat ik eigenlijk wil weten met dit topic is of het zin heeft. Ik wil toch wel dat men na een jaar (ong.) aan mij kan zien dat ik train en dat ik aardig gespierd ben. Indien dit niet het geval is steek ik er liever geen tijd in. Ik ben iemand die zich graag aan een strak schema houd en dat is waarom ik dit topic maak. Om tips en om een mooi trainingsschema te maken.

30 minuten warming up is inderdaad best veel. Denken jullie dat 10 minuten steppen beter zou zijn?

Het schema dat ik nu in gedachten heb:

Schema:

Dag 1:

Warming up: 10 minuten steppen.

Borst
Rug
Biceps
Triceps
Schouders
Buik

Cooling down: 10 minuten hardlopen & 30 minuten steppen.

Dag 2

Warming up: 10 minuten steppen.

Borst
Rug
Biceps
Triceps
Schouders
Buik

Cooling down: 10 minuten hardlopen & 30 minuten steppen.

Het 30 minuten steppen als cooling down is misschien wat lang, maar dit doe ik omdat ik ook af wil vallen en mijn conditie wil trainen, en niet alleen spieren wil krijgen.

Ik weet niet of dit een goed schema is, daarom zou ik graag commentaar krijgen op het schema, en niet op mijn taalgebruik.

Thanks!

Doe gewoon full-body met compounds die 2 dagen in de week en hou genoeg rust tussen die dagen. En train alsjeblieft wel gewoon je benen... ook al zijn het maar een paar squats/legpresses ofzo.

En wat voor oefeningen ben je van plan om te gaan doen?

Ik doe helemaal geen warming up:P doe wel warmup setjes... ff met laag gewicht veel reps maken om los te komen.

Maare zet is een foto neer dan, ik wil wel eens zien wat voor genetisch monster je bent!!

Het 30 minuten steppen als cooling down is misschien wat lang, maar dit doe ik omdat ik ook af wil vallen en mijn conditie wil trainen, en niet alleen spieren wil krijgen.

Je kunt of het een doen, of het ander... eide tegelijkertijd wil niet. Dus eerst spieren kweken en later afvallen (of andersom).

Persoonlijk begin ik al te zweten na 3 minuten cardio, dus dan ben ik warm genoeg om met de warmupsets te beginnen.

Cooling down doe ik niet aan (uitzweten en douchen, wellicht wat stretching (al ben ik daar meestal te lui of te gehaast voor))

2 maal full body trainen kan prima. Maak je trainingen niet te lang (dus geen 20 sets per spiergroep) maar concentreer je op een paar basis compound oefeningen (squats, deadlifts, bench, rows, overhead press, pullups en wellicht een pompsetje voor biceps en triceps). Je zou dan de ene keer je kunnen richten op een horizontale beweging (bench, rows) en de volgende keer op verticaal (overhead press en pullups). Of doe een paar (4 - 6) zware (4 - 6 reps) sets (of gewoon 5x5) horizontaal en dan een paar (2 - 3) lichtere (10 - 12 reps) verticaal en draai die twee om de volgende training.

Ik ga je helpen:

Dag 1:
squat
Bench press
Deadlift
Bent over row

Dag 2:
squat
military press
Powerclean
pullup

Veel melk drinken, veel eten, hard trainen => beer

Marlon.

Om die reden te gaan trainen is de slechtste reden om eraan te beginnen, met andere woorden je traint om complimentjes te ontvangen... Train gewoon voor jezelf, haal er plezier uit, daag je zelf uit. Niet naar anderen kijken, maar je eigen plan trekken. Zorg dat je je kennis blijft vergroten. Met 2 x per week trainen kun je wel degelijk groeien, maar dan zou ik 2 maal per week fullbody trainen, en je voeding moet in orde zijn.

pff janet

Vergeet niet dat er ook een deel genetisch bepaald is:
- Hoe snel maak ik spieren aan
- Kom ik snel wat bij als ik teveel eet
- Val ik ook snel af als ik train
etc

Natuurlijk zal je wel op je voeding enzo moeten letten, maar moeder natuur ligt volgens mij nog steeds aan de basis van alles:)

Terug
Naar boven