XXL Nutrition

Spieren willen niet groeien.

rob65

Novice
Waardering
0
Ik wil graag spiermassa opbouwen!

Ik train twee keer per week en train alleen m'n bovenlichaam. Daarbij doe ik twee oefeningen per spiergroep, een basisoefening en een isolatieoefening. Het aantal sets per oefening is 3 met tussen de 6 en 10 herhalingen. Ik train tot ik het gewicht zo goed als niet meer kan bewegen.
De oefeningen wissel ik regelmatig af.

Hiernaast loop ik twee keer per week een half uur hard.

Nu train ik al een aantal jaren op deze manier. Ik zie dat de spieren steviger worden, echter van groei is er geen sprake.

Is het uberhaupt mogelijk om met twee keer per week hard trainen de spieren te laten groeien?
Zo ja, is er iemand die mij middels een goed trainingsschema voor massa op weg kan helpen?

Is je voeding in orde?

Waarom train je alleen je bovenlichaam? Grote spieren trainen die in je onderlichaam zitten zullen zorgen dat je (uiteindelijk) over heel je lichaam sneller zult groeien (testosteron verhaaltje..)

Trainingsschema's zat, kijk maar in de desbetreffende secties.
Van 2 keer per week trainen groeien je spieren (mits intensiteit en voeding in orde is).

Train je al jaren op precies dezelfde manier? Dan is het tijd om de intensiteit te veranderen.
Hoe train je nu?

---------- Toegevoegd om 23:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:25 ----------

Jij bent zeker zo slim als je antwoord lang is?

• Topic Starter Topic Starter
M'n benen zijn op zich al dik genoeg. Daarnaast heb ik het idee dat ik de benen met hardlopen al genoeg train. Wat ik graag wil, is meer massa in m'n bovenlichaam.

Aan m'n intensiteit kan het volgens mij niet liggen. Die is er zeker. Ik rust plusminus 1 tot anderhalve minuut tussen de sets en train tot failure.

De voeding zou misschien de reden van het niet groeien kunnen zijn. Ik eet drie maaltijden per dag en neem geen extra's tot me.
Zouden proteineshakes kunnen helpen. Indien ja , hoeveel moet ik daar dan van nemen en moet dit bij 2 keer trainen per week elke dag of alleen op trainingsdagen?

Je faalt ongelofelijk hard door niet je benen te trainen. Je faalt ongelofelijk hard door 2x per week te trainen. En je faalt hard omdat er hier tientallen Sticky's zijn die voldoende info bevatten.

M'n benen zijn op zich al dik genoeg. Daarnaast heb ik het idee dat ik de benen met hardlopen al genoeg train. Wat ik graag wil, is meer massa in m'n bovenlichaam.

Aan m'n intensiteit kan het volgens mij niet liggen. Die is er zeker. Ik rust plusminus 1 tot anderhalve minuut tussen de sets en train tot failure.

De voeding zou misschien de reden van het niet groeien kunnen zijn. Ik eet drie maaltijden per dag en neem geen extra's tot me.
Zouden proteineshakes kunnen helpen. Indien ja , hoeveel moet ik daar dan van nemen en moet dit bij 2 keer trainen per week elke dag of alleen op trainingsdagen?

Blijf bij gewone voeding, eet wat regelmatiger (gespreid en meer).
Éénzelfde intensiteit kan tot gevolgen hebben dat je spieren gewend raken aan de intensiteit, zich daarop instellen en minder snel geprikkeld zullen worden, en dus minder snel zullen groeien.
Verander je intensiteit dus, train niet altijd tot failure; altijd tot failure trainen kan zelfs een katabool effect hebben.

Genoeg massa aan je benen kan ook betekenen dat je daar wat meer vetophoping hebt, gewoon meetrainen; kan je alleen maar beter van worden als je het goed aanpakt.

patience

sticky`s lezen! met name de trains/ voeding`s - schema`s zijn belangrijk!
heeft het overigens ook nog een rede dat je maar 2x in de week traint??

Jij bent zeker zo slim als je antwoord lang is?

Ik denk dat de realtie omgekeerd evenredig is. Ik ben ook wel benieuwd waarom je denkt hem zo nodig te moeten beledigen.

Ik durf te wedden dat hij gelijk heeft,.... eten. Goed en veel.

"Ik eet drie maaltijden per dag en neem geen extra's tot me."

Yep.

Eet meer ! (damn 2 keer zoveel woorden als tumm1e)

My 2 cents:

- Probeer inderdaad compound oefeningen zoals Deadlifts, Benchpress, Squats mee te nemen.
- Probeer ook zoals hierboven gezegd meer te eten.
- Probeer eens meer reps en minder sets (tenzij warming up als doel). Lager gewicht en meer reps kan soms helpen.
- If all else fails supplementen zoals Creatine proberen om van je vooruitgangs plateau af te komen.

Suc6

misschien moet je meer verschillende oefeningen doen,,dus ff iets anders dan de basis.. je lichaam is waarschijnlijk te gewend geraakt aan de oefeningen die je doet....

tempo tijdens te oefeningen, rustpauzes, het heeft allemaal invloed op de resultaten..good luck!

misschien moet je meer verschillende oefeningen doen,,dus ff iets anders dan de basis.. je lichaam is waarschijnlijk te gewend geraakt aan de oefeningen die je doet....

tempo tijdens te oefeningen, rustpauzes, het heeft allemaal invloed op de resultaten..good luck!

Je lichaam went niet aan oefeningen.
Wel aan belasting... deload + progressive overload en je kunt giga groot worden met slechts 1 oefening.

Ik denk dat de realtie omgekeerd evenredig is. Ik ben ook wel benieuwd waarom je denkt hem zo nodig te moeten beledigen.

Ik durf te wedden dat hij gelijk heeft,.... eten. Goed en veel.

"Ik eet drie maaltijden per dag en neem geen extra's tot me."

Yep.

Eet meer ! (damn 2 keer zoveel woorden als tumm1e)

Gemakshalve 1 woord posten getuigt in mijn ogen niet van een zeer hoog intellect, maar dat kan aan mij liggen. In dat geval neem ik het terug.

Maar verder denk ik niet dat voeding persé de reden is voor het probleem, er staan een aantal dingen in de 1e post die invloed hebben.
Om nu te gokken op 1 van die redenen is niet echt doeltreffend.

De beste tip is denk ik meer eten, zo kom je aan. Verder is het beter om 3x per week te gaan trainen, dit zal veel meer betekenen voor je spieren. Maak in je trainingen gebruik van grote oefeningen, voorbeelden zijn bankdrukken voor de borst en deadliften voor de rug. Als je geen benen wil trainen dat is jouw keus, maar dat is bijzonder jammer, omdat je er zelfs als je wat rustiger aan zou doen makkelijk een paar kilo bij de benen op kan plakken die je anders gewoon mist, voetbalbenen+bodybuilder upper body zit denk ik een groter verschil tussen dan jij denkt.

Probleem ligt zeer waarschijnlijk aan je voeding. Post een wat stats of pics, lengte, gewicht vet%. Dan kunnen we je beter helpen.

Gemakshalve 1 woord posten getuigt in mijn ogen niet van een zeer hoog intellect, maar dat kan aan mij liggen. In dat geval neem ik het terug.

Maar verder denk ik niet dat voeding persé de reden is voor het probleem, er staan een aantal dingen in de 1e post die invloed hebben.
Om nu te gokken op 1 van die redenen is niet echt doeltreffend.

*mompelt iets over kwaliteit en kwantiteit*

• Topic Starter Topic Starter
Heren, bedankt voor de goedbedoelde reacties, met uitzondering van de minder respectvolle reacties. Niet iedereen is hetzelfde zullen we maar denken.

Ik heb in ieder geval iets om mee aan de slag te gaan.

Nogmaals dank!

Ik denk zelf dat het niet zozeer aan je voeding hoeft te liggen. Wel denk ik dat 2 keer per week net te weinig is. Zeker als je intensiteit niet hoog genoeg is. Je zegt dat je door gaat tot failure, maar dat klinkt mij niet erg overtuigent in de oren. Zet eens direct na je laatste herhaling het gewicht lager en ga meteen door. En herhaal dit nog 2 keer. Misschien kun je ook voor wat meer herhalingen per set gaan, tussen de 10 en 12.

Terug
Naar boven