MuscleMeat

Spiergroepen 2x per week

Kan je dit onderbouwen? Er zit tussen elke spiergroep 3x24 uur rust tussen.

Dan moet ik wel even bij vermelden dan dit 'phase 1' is en deze duurt 2 maanden. Deze fase is dan voor mensen die net beginnen met krachttraining en/of die langer dan 3 maanden er niet aan gedaan hebben.

Laatst bewerkt:
Kan je dit onderbouwen? Er zit tussen elke spiergroep 3x24 uur rust tussen.

Dan moet ik wel even bij vermelden dan dit 'phase 1' is en deze duurt 2 maanden. Deze fase is dan voor mensen die net beginnen met krachttraining en/of die langer dan 3 maanden er niet aan gedaan hebben.

je pakt iedere dag wel spieren die de vorige dag zijn gepakt. dus je hebt niet de rust die je denkt.

voorbeeld: je pakt de 1e dag biceps, dan de 2e dag rug. maar je biceps worden bij rug al flink gebruikt en die heb je de dag ervoor al getraint. is niet echt optimaal zeg maar.

maar waar heb je dit "phase 1" schema vandaan dan?

Van abercrombieworkout, maar mag geen linkjes plaatsen toch. Maar via google kom je op hun website.

Je kunt dit ook proberen, zo ziet mijn schema eruit:

Maandag: Borst - triceps
Dinsdag: Rug - biceps
Woensdag: Benen - Schouders
Donderdag: Borst - triceps
Vrijdag: Rug - biceps
Zaterdag: vrij
Zondag: Benen schouders
* elke dag buik

Ik train dus 6 dagen in de week.
Voor mij een perfecte programma. Zo rusten alle
Spiergroepen ook 2 dagen :))

Je kunt dit ook proberen, zo ziet mijn schema eruit:

Maandag: Borst - triceps
Dinsdag: Rug - biceps
Woensdag: Benen - Schouders
Donderdag: Borst - triceps
Vrijdag: Rug - biceps
Zaterdag: vrij
Zondag: Benen schouders
* elke dag buik

Ik train dus 6 dagen in de week.
Voor mij een perfecte programma. Zo rusten alle
Spiergroepen ook 2 dagen :))

4x per week triceps, buik elke dag? wtf

Hey kerels.
Ben pas begonnen met schema 2 , na 3 jaar fitness heb ik allerlei schemas geprobeerd en deze ben ik nu aant het volgen .
het ziet er logisch uit met de uitleg van Jaap:
Train met super intensiteit. Hiermee bedoelen we dat je elke spiergroep tot uitputting traint. Train altijd slechts één grote spiergroep per dag. Waarom? Als je twee grote spiergroepen achter elkaar traint, kun je de tweede spiergroep niet met dezelfde intensiteit trainen als de eerste.

Train bovendien nooit op dezelfde dag spieren die je tijdens duwoefeningen gebruikt en spieren die je tijdens trekoefeningen gebruikt. Na het trainen van je rug herwinnen je biceps slechts een deel van hun kracht doordat ze nog moe zijn van het werk dat ze bij het trainen van je rug hebben moeten verzetten. Hetzelfde geldt voor het trainen van triceps na het trainen van borst. Als je geen dag kunt inplannen voor biceps en triceps, kun je bijvoorbeeld rug met triceps combineren en schouders met biceps.

http://www.bodystore.nl/bibliotheek/spieropbouw-training/trainingsschema-gevorderden.html

Terug
Naar boven