AndroidHealthClinic

Spiermassa/breder

Koennn

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Tijdje geleden had ik gevraagd aan iemand wat je nou het beste kan doen om breder te worden.
Hij vertelde mij dat je dan echt je spiergroepen moet gaan splitten, maar als je met trainen gaat splitten, duurt het dus weer een week voordat je dezelfde spiergroep weer gaat doen. Ga je hiermee dan wel echt groeien?
Want als je bijvoorbeeld borst en triceps op maandag pakt en dan de rest van de week andere spiergroepen, worden je borst en triceps dan nog wel echt groter?

Ja. Omdat je ze maar 1x per week belast, en ze voor de rest rust geeft, kun je ze zwaarder belasten. Bovendien train je eigenlijk nooit maar 1 specifieke spiergroep.

Tijdje geleden had ik gevraagd aan iemand wat je nou het beste kan doen om breder te worden.
Hij vertelde mij dat je dan echt je spiergroepen moet gaan splitten, maar als je met trainen gaat splitten, duurt het dus weer een week voordat je dezelfde spiergroep weer gaat doen. Ga je hiermee dan wel echt groeien?

ja hoor, anders zouden zoveel BB-ers het niet doen.

Want als je bijvoorbeeld borst en triceps op maandag pakt en dan de rest van de week andere spiergroepen, worden je borst en triceps dan nog wel echt groter?

yep.

Wat overigens niet zegt dat het optimaal is voor iedereen.

jep...!
je kunt je nu veel meer richten op 1 of 2 spiergroepen per keer!
ff stickys goed lezen over verschillende split-schema's deze zijn al vaak lekker gebalanceerd zodat je niks te kort komt!

Vergeet niet dat als je je borst traint, je meteen je triceps ook belast. Zelfde geldt voor rug en biceps.
Als jij je schouders traint, train je ook je traps meestal mee en ga zo maar door.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, maar als je dus 1 of 2 spiergroepen pakt per keer, moet je neem ik aan wel meer rust nemen, want als je steeds dezelfde spiergroepen traint in zeg 1 uur trainen, dan zijn je spieren natuurlijk helemaal kapot, omdat je maar 1 bepaalde spiergroep pakt.

Voorheen trainde ik eigenlijk zo'n beetje mijn hele bovenlichaam in 1-1,5 uur tijd. Nu als ik dus 1 specifieke spiergroep aanpak, maak ik die tijd denk ik nietmeer vol, want als je steeds dezelfde spiergroep traint raakt die natuurlijk veel sneller uitgeput. Hoe zit het hiermee dan?

Laatst bewerkt:
ik doe nu ook full body 4x per week en zou graag over willen stappen op splitten dus dat vraag ik afook

je zal nu idd minder lang trainen!
maar omdat je zwaarder traint, zal je ok langer pauzes enzo gaan houden!
half uur a 45 min is een redelijke tijd

Ik train ook in spiergroepen. Dag 1: borst en triceps. Dag 2: rug en biceps. Dag 3: benen en schouders. En na dag 3 komt natuurlijk weer dag 1.

Per spiergroep ben ik gemiddeld zo'n 45 minuten bezig, zegmaar 4 oefeningen per spiergroep. Dat is dus anderhalf uur per training, 8 oefeningen in totaal.

En daarna ben ik helemaal kapot, dus dat helpt wel haha

en als je zegmaar gaat splitten, dan is het zeker wel verstandig om iets van een whey shake ofzo te gebruiken?
wat zou ik dan het beste kunnen doen, iemand suggesties?

Nah, shakes zijn niet per se nodig. Zolang je je voeding verder maar goed op orde hebt.

Ik heb zelf een snelle stofwisseling, vooral als ik 's avonds ga slapen lig in in me bed en begint mijn buik al meteen te rommelen net of alles dan verteerd word en dan krijg ik weer honger. 's Avonds eet ik veel en daardoor eet ik smorgens meestal maar paar boterhammen. hoeveel ik ook eet, er lijkt niets bij te komen.

Eiwitshakes zijn alleen ter aanvulling van extra eiwitten, als je die niet uit de normale voeding kan halen. Maar je kan in plaats daarvan ook eiwitrijk voedsel eten, zoals tonijn of kwark.

Een vriend van mij heeft hetzelfde. Jij heb het lichaamstype ectomorph. Dat betekend dat je een snelle stofwisseling hebt. Moet je maar eens verder kijken op internet wat je moet doen als je ectomorph bent, hoe dat dan zit met je voeding enz.

Wat als ik nou niet zoveel eiwitten binnekrijg, want ik eet met avondeten meestal wat de pot schaft, of we hebben een pasta of gekookte/gebakken aardappelen met een stuk vlees of vis en groenten(natuurlijk ook andere dingen, maar dit is voorbeeld). Groenten en aardappelen eet ik redelijk veel en vlees of vis niet genoeg denk ik. Kan ik dan niet beter een eiwitshake ter aanvulling gebruiken en misschien een creatine?
Weet iemand een verstandige optie. Ik wil echt aankomen in de breedte, vooral mijn armen, ik heb niet echt zoveel vet, dus wat vet op mijn lijf zou ik helemaal niet erg vinden, dan heb ik tenminste motivering om flink te pompen. Want als ik nu fitness heb ik wel een beetje het gevoel dat ik alles weer heel snel verbrand

Wat als ik nou niet zoveel eiwitten binnekrijg, want ik eet met avondeten meestal wat de pot schaft, of we hebben een pasta of gekookte/gebakken aardappelen met een stuk vlees of vis en groenten(natuurlijk ook andere dingen, maar dit is voorbeeld). Groenten en aardappelen eet ik redelijk veel en vlees of vis niet genoeg denk ik. Kan ik dan niet beter een eiwitshake ter aanvulling gebruiken en misschien een creatine?
Weet iemand een verstandige optie. Ik wil echt aankomen in de breedte, vooral mijn armen, ik heb niet echt zoveel vet, dus wat vet op mijn lijf zou ik helemaal niet erg vinden, dan heb ik tenminste motivering om flink te pompen. Want als ik nu fitness heb ik wel een beetje het gevoel, dat ik heel snel weer mijn voeding verbrand.
een shake kan dan prima, maar gebruik t idd als aanvulling...!
en zorg dat je het meeste haalt uit echt voedsel en wees hier creatief mee! vraag gewoon aan je ouders om wat extra vlees etc!

savonds een bak kwark naar binnen werken met wat siroop/suiker +kaneel!

een shake kan dan prima, maar gebruik t idd als aanvulling...!
en zorg dat je het meeste haalt uit echt voedsel en wees hier creatief mee! vraag gewoon aan je ouders om wat extra vlees etc!

savonds een bak kwark naar binnen werken met wat siroop/suiker +kaneel!

Oke, maar wat voor shake zou je mij dan aanraden? en wanneer het beste te gebruiken?
En kun je ook teveel van een shake gebruiken is daaar iets slechts aan of?

Laatst bewerkt:
:)

Laatst bewerkt:
Die gast lult uit zijn nek, of in het beste geval vertelde hij nog niet de helft van het hele verhaal.
Jawel hoor alleen de vraag is niet of je gaat groeien, dat gaan beginners zelfs als ze kijken naar gewichten bij wijze van, maar hoeveel % je van alle groeikansen benut met een bepaalde aanpak. Dat is imo als naturel beginner zijnde met 1x per een week een spiergroep aanpakken of 'kapot trainen' (moet altijd van deze opmerking glimlachen) lang niet optimaal. Sowieso is halsstarrig c.q zwart-wit denken in spiergroepen overrated.
Wat moet ik hier nou mee xd?

Post eerst je voedingsschema eens.

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven