MuscleMeat

Spiermassa/breder

Ik zelf vind het fijnst alles 2x per week te trainen en maximaal te belasten

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat iemand die zonder meer stelt dat indien je breder wilt worden 'echt moet gaan splitten' beetje kort door de bocht gaat en zwart-wit overkomt. Daar reageerde ik op, splits kunnen overigens prima werken dat staat er verder los van. Maar ik heb jouw posts gelezen en je hebt een tijdje training achter de rug en een tijdje ben je gestopt en net weer begonnen met trainen. Hierdoor zie ik je vooralsnog als een beginner (misschien binnen korte tijd in een overgangsperiode tussen beginners en intermediate fase), waarbij imo andere opties eerder voor de hand liggen dan 1x per week een spiergroep aanpakken als je het hebt over kracht/ massa combi's.

Ben het eens met de post van harpep: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/verschil-trainingsfrequentie-303308/#post6628604
Ik denk dat voorlopig fullbody nog prima te doen is voor je als je wilt en je het eens bent met beginnersfase, of op zijn minst een ub/lb split waarbij je alles 2x per week aanpakt. Je staat er verder vrij in, je mag ook 1x per week doen natuurlijk maar ik geloof er niet in.

Voordelen als beginner om fullbody te doen heb ik eerder opgeschreven maar bij deze:

Hierbij nog een post van harpep, die is ook helder: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/veel-discussies-over-fb-split-286665/#post6142416

Ja oke, ik dacht hier zelf ook wel aan. Ja kijk, de ene zegt je moet dit doen, de ander zegt weer nee dit is beter, dus af en toe weet ik gewoon echt niet wat nou het beste is. Ik ben een echte sporter, ik heb al verschillende sporten gedaan en heb zeg ik het zelf echt een goede conditie en uithoudingsvermogen. In het fitness ben ik dus wat minder bekend, kwa techniek ken ik het allemaal wel redelijk nu. Maar goed ik zal het een beetje opbouwen en dan over wat maanden trainen zal ik wel naar die echte split toewerken. Ik denk dat dit dan gewoon het beste is. Ik zal proberen zoveel mogelijk te eten en dan maar hopen op wat resultaat.

Heeft iemand misschien nog een suggestie voor een shake, voor wat extra boost voor mij misschien?

gewoon meer eten. Drink een extra 2-3 glazen melk, 2-3 eieren eten en savonds kwark. Je hoeft echt geen shakes om vooruit te gaan

Oke, maar wat voor shake zou je mij dan aanraden? en wanneer het beste te gebruiken?
En kun je ook teveel van een shake gebruiken is daaar iets slechts aan of?

Ik gebruik zelf ook shakes. Ik doe altijd 's ochtends, en ook nog een keer na het trainen. Als ik een keer een dag niet train doe ik het 's avonds na het avondeten bijvoorbeeld. Maar ik doe dus gewoon twee keer per dag. Sowieso 's ochtends, want dan heeft je lichaam het langst zonder eiwitten gezeten.

En wat voor shake jij zou moeten nemen zou ik niet kunnen zeggen. Ikzelf gebruik shakes met nauwelijks koolhydraten en vetten, bijna puur eiwit. (Isolaat perfection van Body & fitshop). Maar dat is omdat ik niet wil aankomen qua vetten enz. Je hebt ook shakes met veel suikers (koolhydraten) die er meer op gericht zijn om aangekomen, en dat is wat jij wil geloof ik te lezen uit je posts. Dat soort shakes heten 'mass gainers'.

Anders moet je eens een keer naar een Body & Fitshop winkel gaan. Daar geven ze heel goed advies in welke shake je het beste voor jouw doel kan nemen. Zo heb ik het ook gedaan.

ik ook en ik gebruik milk en egg protein

Wat is nou het verschill tussen protein, wheyshake en massgainer?
Ik weet ongeveer wel, maar wat zou nou verstandig zijn om te gebruik om echt breder te worden?

Ik doe nu :
Ma benen
di rug
wo bohrst
do bicep
vr rust
za schouder
zo tricep

Gaat prima, deed eerst alles elke dag dus alles gwn door elkaar.
Sindsdien ik dit ben gaan doen ben ik (volgens zo'n speciale weegschaal) 2.1kg puur spieren aangekomen in 6 weken.
elke training duurt bij mij 90-120 mins enkel schouder tricep en bicep duren ongeveer 60 mins.

Wat is nou het verschill tussen protein, wheyshake en massgainer?
Ik weet ongeveer wel, maar wat zou nou verstandig zijn om te gebruik om echt breder te worden?
Massgainer bevat relatief veel koolhydraten. Merk dat je nog weinig afweet van shakes, maar toch eentje wil kopen. Kijk eerst ff in de voedingssectie naar voeding die veel eiwitten bevatten. Shakes kan je altijd later kopen als je al een tijdje bezig bent.

bijv. smorgens: brinta(met melk), en eieren
smiddags: als je op school bent, boterhammen met bijv. kipfilet, tonijn ect.
avondeten: wat de pot schaft
Na avondeten: noten, boterhammen met kipfilet, tonijn ect.
Voor het slapen gaan: bakje kwark

Dit is maar een voorbeeld van redelijk eiwitrijke producten, zo zie je maar, hoeft geen shakes aan te pas te komen.

Massgainer bevat relatief veel koolhydraten. Merk dat je nog weinig afweet van shakes, maar toch eentje wil kopen. Kijk eerst ff in de voedingssectie naar voeding die veel eiwitten bevatten. Shakes kan je altijd later kopen als je al een tijdje bezig bent.

bijv. smorgens: brinta(met melk), en eieren
smiddags: als je op school bent, boterhammen met bijv. kipfilet, tonijn ect.
avondeten: wat de pot schaft
Na avondeten: noten, boterhammen met kipfilet, tonijn ect.
Voor het slapen gaan: bakje kwark

Dit is maar een voorbeeld van redelijk eiwitrijke producten, zo zie je maar, hoeft geen shakes aan te pas te komen.

Ongeveer eet ik dit allemaal wel, maar ik kom kwa vet en in de breedte niets aan. vooral niet in mij armen

Ongeveer eet ik dit allemaal wel, maar ik kom kwa vet en in de breedte niets aan. vooral niet in mij armen
hmm... lees toch maar even de stickies van voeding en oefeningen. Als je dit allemaal al eet maar je komt niet aan, dan eet je er te weinig van. Kan prima gainen met een goed voedingsschema en hard trainen.

Terug
Naar boven