XXL Nutrition

Spierpijn grote/kleine spieren.

jurre owns

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Klopt het dat kleine spiergroepen als biceps, kuiten, buik minder spierpijn geven zeg maar dan de grote zoals borst, boven benen, rug. Want bv: als ik benen train bijna geen spierpijn in mn kuiten wel in mn bovenbenen ongeveer rond de 3 dagen :cool:. Ook als ik rug/biceps train heb ik volgende dag wel pijn in mn biceps maar toch een stuk minder dan in de grote spiergroep namelijk de rug. Klopt het dus dat kleine spiergroepen minder spierpijn doen ?

Nee, ligt niet aan de grootte van de spier.

• Topic Starter Topic Starter
he waar basseer je het op? ook de spierpijn in mn biceps duurt 1-2 dagen, in benen soms wel tot 4 dagen :P viel me gewoon op man :)

Zijn veel meer factoren die meespelen, misschien de grootte van een spier ook wel een beetje hoor.

De spiergroep die je als eerste aanpakt kan je het hardste aanpakken wat daardoor kan zorgen voor meer melkzuur lijkt mij. Ook al gebruik je bij oefeningen ook andere spieren (bijv. biceps bij rows), de nadruk ligt toch op de rug. Als jij je biceps na je rug traind kan je deze lang zo zwaar niet pakken als dat je hem op een andere dag doet..

De spiergroep die je als eerste aanpakt kan je het hardste aanpakken wat daardoor kan zorgen voor meer melkzuur lijkt mij. Ook al gebruik je bij oefeningen ook andere spieren (bijv. biceps bij rows), de nadruk ligt toch op de rug. Als jij je biceps na je rug traind kan je deze lang zo zwaar niet pakken als dat je hem op een andere dag doet..

nee klopt maar ik train soms rug eerst soms biceps. weet je wel maar maakt geen verschil ^^

Biceps krijg ik ook nooit spierpijn eigenlijk, soms wel in mijn branchialis zo voelt het. In alle spiergroepen wel.

In sommige spieren krijg je gewoon minder spierpijn dan in andere. Ik heb nog nooit spierpijn gehad in men armen bijvoorbeeld.

Hmm ik krijg zware spierpijn in bijna al me spiergroepen behalve bicep's en triceps amper.
hoe kan het dat ik in mijn biceps nooit spierpijn heb?:S

Je hoeft geen spierpijn te hebben om te groeien.

Als je bijna nooit zwaars tilt met je armen en je traint je biceps of triceps intensief krijg je wel spierpijn.

Je hoeft geen spierpijn te hebben om te groeien.

Als je bijna nooit zwaars tilt met je armen en je traint je biceps of triceps intensief krijg je wel spierpijn.

Nou als ik mijn bicep zwaar train, voel ik de volgende dag ook AMPER iets. In andere spiergroepen zoals mijn borst en rug, die kan ik soms gewoon niet normaal gebruiken door de spierpijn. zou dat ook graag in mijn biceps en tricepss willen hebben iemand tips?

Veel kilo's en weinig rep's/sets of minder kilo's en meer reps/sets
Afwisselend kan ook.

biceps en triceps heeft niet iedreen spierpijn omdat dat ondersteunende spieren zijn, die pak je wel bijna bij elke training, been of rug bijvoorbeeld pak je niet bij elke training die moet je egt apart trainen

als je bijvoorbeeld borst doet pak je schouders en triceps, als je rug doet pak je veel je onderarmen en ook je biceps etc

nee klopt maar ik train soms rug eerst soms biceps. weet je wel maar maakt geen verschil ^^

Misschien ben je dan niet strict genoeg voor je bicept en isoleer je hem niet genoeg? Je hebt curls en je hebt curls. Probeer eens te curlen met een paar kg minder en daarbij hard in de stang te knijpen + te knijpen in je biceps.

Misschien ben je dan niet strict genoeg voor je bicept en isoleer je hem niet genoeg? Je hebt curls en je hebt curls. Probeer eens te curlen met een paar kg minder en daarbij hard in de stang te knijpen + te knijpen in je biceps.

he addons, heb jij zeg maar in je spier groepen altijd ongeveer evenlang spierpijn zeg maar in benen 2 dagen in biceps ook 2 dagen triceps ook 2 dagen of ligt het allemaal uit elkaar ???

@ biceps training gaat wel goed overigens ik doe 17kg hammer curls 12x10x8x6. dan barbell curls 36kg 12x10x8x6 dan barbell curl 20kg tot failure voor de pomp :D. Op het laatst nog ff incline dumbbell curls 12kg. altijd wel spierpijn.

Terug
Naar boven